גם בירח דבש בתאילנד: הכוכבים מציינים את יום השואה

אם יום הזיכרון לשואה ולגבורה לא עצוב מספיק בכל שנה, הפעם הוא מקבל משמעות אחרת לאחר מאורעות שבעה באוקטובר. כוכבי הביצה לקחו רגע לחלוק את התחושות עם העוקבים שלהם ברשתות החברתיות. שי ושניר עמדו בצפירה בתאילנד ועדן חסון הכריז "מתמודדים עם נאצים מסוג חדש"

שי ושניר בורגיל | צילום: אינסטגרם

יום הזיכרון לשואה ולגבורה קיבל השנה משמעות אחרת, כואבת יותר, בעקבות הסטטוס המפולג של המדינה וההפגנות נגד היהודים בעולם שנרדפים שוב רק בגלל הדת שלהם. בעוד שמלחמת "חרבות ברזל" שהחלה במתקפת פתע על ישראל ב-7 אוקטובר וגבתה מחיר של אלפי הרוגים, פצועים ו-132 חטופים שעדיין בשבי - מזכירה את ההתעללות שהתבצעה ביהודים במלחמת העולם השניה, רבים מן הכוכבים המקומיים עצרו את הפוסטים והסטוריז השמחים, את שיתופי הפעולה המסחריים וגם את הריבים והסכסוכים, כדי לחלוק את הרגשות הכואבים.

כתבות נוספות במדור סלבס:

מלבד יעל בר זוהר ונועה קירל, שאף תופיע במהלך היום במצעד החיים באושוויץ בירקנאו, גם צמד הנשואים הטריים, יוצאי "האח הגדול" שניר בורגיל ושי לי עופרי הקפידו לזכור את יום השואה והצפירה גם כשהם במרחק גדול מישראל וחוגגים את ירח הדבש שלהם בתאילנד. "גם במסעדה, מראש כיוונו את השעונים לזמן הצפירה ונעמדנו לזכר הנרצחים", סיפרה והוסיפה: "כל מי שישב במסעדה היה בשוק ולא הבין למה אנחנו נעמדים. אח"כ הסברנו להם. גאים להיות יהודים, גאים בעם ובמדינה. אין לנו ארץ אחרת".

שי עופרי ושניר בורגיל
שי עופרי ושניר בורגיל | צילום: אינסטגרם

הזמר עדן חסון חלק את תחושותיו ביום המורכב הזה וכתב לעוקביו: "אירועי השנה האחרונה גרמו לנו ולדור הצעיר להבין טוב יותר את החשיבות של היום הקשה הזה", כתב בפתח דבריו. "השואה החלה לפני 91 שנים ונמשכה כ-12 שנים בהם ניסו להכחיד אותנו כעם. לא כמדינה, אלא כל יהודי מעצם היותו יהודי", עוד הוסיף "והיום, 91 שנים אחרי, אנחנו מתמודדים עם נאצים מסוג חדש, שאינם שונים מהגרמנים של אותן שנים. נאצים ששרפו, אנסו, רצחו גברים, נשים ותינוקות על עצם היותם יהודים. יש כל כך הרבה מה ללמוד מהדור הישן, מכל הניצולים שמספרים בגבורה על הזוועות שעברו כי הרי עם שאין לו עבר אין לו עתיד", פסק. רגע לפני סיום קרא לאזרחי ישראל לזקוף קומתם, למרות הקושי. "ואנחנו, מחובתנו להמשיך לצעוד בראש מורם, להיות גאים על הזכות להיות יהודים עם מדינה שאמנם לא קל לחיות בה, אבל לתפארת וכזו שאין לה תחליף".

המנחה האהוב גיא זו-ארץ שנמצא בימים אלו על אי מרוחק מצלם את העונה החדשה של "הישרדות", חלק תמונה מרגשת בה הוא נראה עומד בצפירה יחד עם כל חברי ההפקה, והוסיף טקסט מרגש בשנה הכה קשה עבורו, בה איבד את אחיינו עילי ברעם ז"ל ברעים. "גם כאן רחוק מהבית בסוף העולם אנחנו לא שוכחים. לעולם לא נשכח. עצרנו כל הצוות הישראלי לעמוד בצפירה . אנחנו פיזית לא בישראל אבל הלב שלנו בבית. הלב שלנו מדמם גם כאן. אנחנו עוקבים במתח אחר העידכונים. כואבים את הנופלים ובמתח וציפיה שתהיה עיסקה ונראה את החטופים והחטופות בבית"

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Guy Zu-Aretz‎‏ (@‏‎guyzu_aretz‎‏)‎‏

אביבית בר זוהר שיתפה סדרת סטוריז' וכתבה: "השואה הייתה רצח עם חסר תקדים, טוטאל ושיטתי על מנת להכחיד כל זכר לעם היהודי. ההיסטוריה לא תחזור בשנית! למרות מה שעברנו ב-7.10 ולמרות מה שעברנו ב-1939 נעמוד גאים עם ראש מורם בפני כל אויב הבא להרגנו עם אג'נדה אנטישמית ונאצית. יש לנו אלוהים אחד והעם הנבחר לא מפחד מכלום".

אביבית בר זוהר
אביבית בר זוהר | צילום: אינסטגרם