"עולם המוזיקה זה עולם אינטרסנטי ומאוד אגואיסטי, לא פעם שמו לי רגליים בדרך"

אחרי שכבש את הרשת בזכות חשבון הטיקטוק המשפחתי שיצר, יגל אושרי ממשיך לטפס הכי גבוה שאפשר. היציאה מהדת ("לא הבנתי למה אני לא יכול ללכת למסיבות בשישי בערב"), תעשיית המוזיקה הישראלית ("התוכן של השירים היום הוא על הפנים בעיניי") ותאונות הדרכים שעצרו לרגע הכול ("עד היום יש לי פוביה כשאנשים אחרים נוהגים ברכב") | יגל אושרי בריאיון חשוף

יגל אושרי
יגל אושרי | צילום: לירון סבח

התהליך שיגל אושרי ומשפחתו עברו בשנים האחרונות הוא לא עניין של מה בכך: מי שנולד באליכין, למד בחינוך דתי וגדל בבית מסורתי ששומר שבת במועצה מקומית קטנה ליד חדרה הפך את עצמו ואת משפחתו לכוכבי טיקטוק עם מיליוני לייקים ומאות אלפי עוקבים.

היום, יגל אושרי, בקושי בן 22, אבל עם כריזמה של גבר בן 40, כבר ממלא הופעות ברידינג שבנמל תל אביב: "עד שעברתי לבית ספר חילוני והורדתי את הכיפה, ידעתי שיש רק דבר אחד", הוא מספר, "ופתאום נפתחו לי כל האופקים. לפני כן הכרתי עולם מאוד מסוים, ידעתי שנשים יכולות ללבוש רק דבר אחד. לא ראיתי בעיניים שלי בחורה שלא לובשת חצאית. זה נשמע מצחיק היום, אבל אז לא הבנתי איך זה יכול להיות שבן אדם לא מפחד ללכת בלי כיפה על הראש".

מאז, עברו הרבה מים בנהר ויגל הפסיק לפני 4 שנים לשמור שבת וגם לא הולך עם ציצית: "זה קרה יום אחד בגיל 16. פשוט באתי אל אבא שלי ואמרתי לו שאני לא מבין למה אני לא יכול ללכת למסיבות בשישי בערב. אמרתי לו שאני רוצה להפסיק לשמור שבת, והוא ענה לי – 'תבוא אליי עוד חצי שנה, נדבר על זה'. באתי אליו שוב אחרי חצי שנה, הייתי עקשן. ומאז זה פשוט קרה מעצמו".

זה נראה שהמשפחה שלך מאוד פתוחה, מכילה ומקבלת.
"אבא שלי הוא בן אדם רציונלי, הוא לא מהפרימיטיביים, הוא יודע להקשיב. הקלף המנצח שיש לנו זה הכוח שלנו בתור משפחה, הדינמיקה שיש לנו. אנשים נהנים לראות את זה, יש בזה קסם".

כתבות נוספות במדור תרבות ובידור:

יגל אושרי
יגל אושרי | צילום: עידן מדיה

"לקחתי משהו קומי ושילבתי את זה עם מה שאני אוהב, שזה מוזיקה"

מאחורי כל הטייטלים המפוצצים והחשבונות המנופחים ברשתות החברתיות שהוא מנהל, העבודה שלו כזמר היא ללא ספק מה שמגדיר אותו הכי טוב. לא סתם כשהתחלנו לדבר על מוזיקה, העיניים שלו נפקחו לרווחה. "המוזיקה זורמת לי בעורקים. הסיבה שיש לי טיקטוק זה נטו למטרת קידום המוזיקה שלי וכל המשפחה שלי התגייסה למען המטרה הזאת".

איך הכול התחיל?
"גילית את הטיקטוק בכלל בצבא וכמובן שצחקתי על זה, חשבתי שזה לא בשבילי בכלל. ואז יום אחד העליתי סרטון עם שני האחים הקטנים שלי, ופתאום זה הגיע לחצי מיליון צפיות. הבנתי פתאום מה אנשים מחפשים, ואיך אני אמור לעשות את זה – לקחתי משהו שהוא קומי ושילבתי את זה עם מה שאני אוהב, שזה מוזיקה. זאת הייתה הדרך שלי להיכנס בנבכי נפשם של אנשים, עם משהו אותנטי – ולגעת בדיוק במה שחסר להם".

אבל לא את הכול הוא יודע לצפות מראש, כמו השיר "למה לך לטוס?" שהתפוצץ בניגוד לציפיות
"השיר הזה נכתב על מישהי שיצאתי איתה 3 חודשים ויום אחד היא החליטה לטוס לי כמעט לשנה - לא הבנתי מאיפה זה בא לי. אז זה שיר שבא מהלב, והוא באמת התפוצץ בטיקטוק בהתאם לזה. אז החלטתי להוציא אותו למרות הכול, למרות שהמנהלים שלי ב'אלעל הפקות' בכלל לא רצו שייצא. מבחינתם השיר הזה היה רעש. אמרתי להם שנעשה את השיר הזה, ואז נעבור לז'אנר אחר. אבל אני חייב להם את הכול, כן?"

יגל אושרי
יגל אושרי | צילום: עידן מדיה

"התוכן של השירים היום הוא על הפנים בעיניי, אני אישית לא מתחבר לזה"

למרות ההצלחה שהגיעה מאז, וההצעות שלא מפסיקות לזרום, אושרי מסביר שמדי פעם הוא מתמודד עם לא מעט קשיים. "אני לא אוהב את העסק הזה שנקרא 'מוזיקה', זה עולם אינטרסנטי ומאוד אגואיסטי, ולא פעם גם שמו לי רגליים בדרך. אני אישית לא בן-אדם כזה, ובגלל זה החלטתי שדווקא איפה שלי לא עזרו כשהייתי צריך – אני כן אעזור".

בתוך כל ההצלחה, העבודה באולפן, ההקלטות, ההופעות והסרטונים, המשפט "האדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק" מקבל לפתע משמעות חזקה, כשבתוך 3 חודשים יגל עובר שתי תאונות דרכים לא פשוטות שקטעו את הכול. "אחרי שהוצאתי את השיר "למה לך לטוס?", הייתי אמור לצלם קליפ מושקע בטירוף, והכול כבר היה כתוב ומתוכנן לפרטים, אבל אז עברתי שתי תאונות לא פשוטות ב-3 חודשים. שברתי שתי צלעות והייתי צריך לישון רק על הגב. עד היום יש לי פוביה כשאנשים אחרים נוהגים ברכב".

למרות כל זאת, הוא המשיך לצלם סרטונים מהבית, כל עוד היה מסוגל.
"לא שרתי איזה חודש וחצי, אבל המשכתי ליצור תוכן לרשתות. לא ויתרתי כי ידעתי שאני צריך להישאר רלוונטי, כי אף אחד בחוץ לא יחכה לי. זאת עבודה לכל דבר, אנשים לא מבינים את זה. אני לא הייתי מוכן לוותר. בסופו של דבר אני רוצה להביא איזושהי בשורה לעולם, משהו שהוא אחר. התוכן של השירים היום הוא על הפנים בעיניי, אני אישית לא מתחבר לזה. אנשים הורסים את השפה העברית".

לאילו אומנים אתה כן מתחבר?
"דודו טסה הוא בעיניי אחד היוצרים הכי טובים שיש כיום בארץ, וגם נתן גושן. הייתי שמח לעבוד איתם, חד-משמעית".

מה החלום הבא?
"אני שואף להגיע הכי גבוה שאפשר. עד אז, אני עובד קשה בשביל להביא איתי קבלות"