"כל מחבל דינו מוות": אברהם אקלום לקח חלק בהפגנה בשדה תימן

יוצא "האח הגדול" אברהם אלקום השתתף בהפגנה בשדה תימן, קרא לעוקבים שלו להצטרף אליו ואף דיבר על חשיבות העונש מוות למחבלים. "אם אנחנו לא משאירים מחבל חי אין סיבה לאח שלו לבוא ולחטוף" אמר

זמן צפייה: 01:08

בצל הלחימה הקשה בשתי החזיתות יש לא מעט מחלוקות וחילוקי דיעות גם בין התושבים. אתמול התקיים אירוע חריג כאשר בעקבות מעצרם של מילואימניקים החשודים בביצוע מעשי סדום במחבלי נוחב'ה שלקחו חלק בזוועות השבעה באוקטובר, רבים הגיעו להפגין למען שחרורם. עשרות מפגינים בינהם חברי כנסת ושרים ניסו לפרוץ לבסיס שדה תימן בכדי להפריע למעצר, בטענה כי אין להאשים חיילים ישראלים בפגיעה במחבלים שפגעו באזרחים.

האירועים השנויים במחלוקות, גרמו לרמטכ"ל לעצור את הדיונים במצב הבטחוני כדי להגיע באופן אישי למקום ובכדי לעשות סדר למניעת הידרדרות המצב. בין עשרות המפגינים שהגיעו לבסיס היה גם יוצא "האח הגדול" אברהם אקלום שקרא לכל העוקבים שלו להצטרף אליו וקרא להעברת חוק לעונש מוות למחבלים.

אברהם אקלום
אברהם אקלום | צילום: אינסטגרם

"הגענו לשדה תימן, כל מי שיכול להגיע, שיגיע. מצ"ח הגיעו לפה, בשיא החוצפה, לעצור חיילים על התעללות בנוחבות. עונש מוות למחבלים פותר את הכל, שחררו את המחבלים החוצה. עונש מוות - נגמר הסיפור" אמר ולאחר מכן המשיך "כל הנושא של לחקור חיילים על התעללות במחבלים יכול היה להיחסך אם לא היו מחבלים עצורים. אם היה עונש מוות לא היה במי להתעלל. לא היה צריך לדאוג שחיילים ישמרו עליהם, לא היה צריך לדאוג להם למיטה לא היה צריך לפחד שיברחו מבית סוהר. לא צריך לבזבז עליהם כסף, אוכל, גם ככה יקר פה. אם אנחנו לא משאירים מחבל חי אין סיבה לאח שלו לבוא ולחטוף, כי הוא יודע שאין את מי לשחרר. כל מחבל שמגיע דינו מוות".