"העם הערבי, אתם לא מתביישים?" נסרין קדרי מעבירה מסר בערבית

כמו רבים, הזמרת נסרין קדרי לא יכלה להישאר אדישה לסרטון הזוועות מרגעי חטיפת התצפיתניות בנחל עוז והעלתה מסר בערבית לכל העולם: "זה האיסלאם? זו לא דת זאת בושה. תראו אתם עצמכם אתם לא מתביישים בעצמכם?"

זמן צפייה: 01:12

הסרטון המזוויע של חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז שוחרר אמש לבקשת המשפחות, בכדי להראות לעולם את רגעי הפחד והאימה שנאלצו לעבור באותו בוקר מקולל של השבעה באוקטובר ועד ימים אלו. רבים הגיבו על שלוש הדקות ושתיים עשרה השניות של הסרטון והתגובות ברשת לא איחרו להגיע. הזמרת נסרין קדרי, שהתגיירה והקימה משפחה בישראל, החליטה לפנות בשפה הערבית עם תרגום לאנגלית לכל העולם ובעיקר למוסלמים, ולהציג להם את הזוועות שביצעו המחבלים בבנות.

נסרין קדרי
נסרין קדרי | צילום: ארן חן צלמים

 

לקולם של המרצחים צועקים "תתפללו לנביא" תהתה קדרי ושאלה "מה האיסלאם? זו לא דת זאת בושה. אתם מתעללים בבנות, בכבוד שלהן. איפה אתם העם הערבי? תראו אתם עצמכם, אתם לא מתביישים בעצמכם? אתם אומרים תצלמו אותן, תצלמו אותן, תצלם את מה? אתם מדברים על האיסלאם, זה באיסלאם? לזה אתם קוראים איסלאם?". עוד הוסיפה וסיכמה: "הבנות האלה שמונה חודשים לא ראו את ההורים שלהן, שמונה חדשים הן סובלות, שמונה חודשים אונסים אותן, שמונה חודשים בלי אוכל ושתייה. אלה הבנות. תתעוררו. תחזירו אותן הביתה עכשיו".

לא רק קדרי הגיבה בדרכה על הסרטון, אם כי גם סלבס רבים התייצבו והביעו את תסכולם, בעיקר על הממשלה. אסי עזר כתב: "ה-7.10 היה כישלון של הרבה מאוד גורמים, זה שהבנות האלה עדיין שם, זה שכל 128 האזרחים והאזרחיות(!!), נשים ותינוקות(!!!) חיילים וחיילות, שעוברים התעללות פיזית ומינית, זה שכולם עדיין שם, זה כבר כישלון של איש אחד בלבד. בושה". דיאן שוורץ כתבה: "סרטון מצמרר שהופך את הבטן, גיהנום עלי אדמות. אפשר רק לדמיין מה הן עוברות ומה כל החטופים עוברים, כל יום, שעה שעה. אכזריות מפלצתית. שמישהו יוציא אותן מהסיוט המתמשך הזה!".