לא שברו את הכוס: הזוגות הוותיקים שהעדיפו לוותר על חתונה

לעומת כוכבים רבים בביצה שנוטים לערוך חתונות גדולות ומפוארות מלאות בשיתופי פעולה (כשלא מעט מהן אף מסתיימות בפרידה) כמה מהזוגות הוותיקים בביצה החליטו מלכתחילה לוותר על העמידה מתחת לחופה

הזוגות שהחליטו לא לעמוד מתחת לחופה
הזוגות שהחליטו לא לעמוד מתחת לחופה | צילום: אינסטגרם, עופר חן

בעוד שרבים רק מחכים ליום בו יעלו על חליפה ושמלת כלה ויהפכו כדת וכדין לבעל ואישה אל מול מאות מוזמנים (כשאת חלקם הם כלל לא מכירים) וישלמו מחיר מופקע על כל מנה, יש כאלו שעניין החתונה בכלל לא מדבר אליהם. בשנת 2023 ישנן אינסוף סוגים של חתונות, חתונות קטנות, גדולות, באולמות אירועים ויערות ולא מעט סגנונות ותצורות, הידעתם שיש לא מעט זוגות מוכרים בביצה שהחליטו לוותר על התענוג ולחיות חיי נישואים גם בלי החלפת הנדרים?

אז נכון, על פי המסורת היהודית, בימים אלו חלה "ספירת" העומר, ימים בהם על פי ההלכה אסור להתחתן אבל אנחנו מדברים על זוגות שכבר שנים מנהלים חיים משותפים, חלקם מגדלים ילדים אבל החליטו שחיי הנישואים לא מתאימים להם. אז מי מבין כל הזוגות הבאים השאיר אותכם מופתעים?

אירית רחמים ועמוס לוזון

עמוס לוזון ואירית רחמים סוגרים את האייטם
עמוס לוזון ואירית רחמים | צילום: רפי דלויה

היא מפיקת אירועים שכל היום מתכננת חתונות ושמחות לאחרים, והוא איש עסקים בכיר. השניים כבר היו נשואים בעבר והורים לילדים אבל הם מנהלים מערכת יחסים הדוקה וצמודה כבר למעלה מעשר שנים. אירית רחמים ועמוס לוזון כנראה עלו על השיטה הבריאה בשבילם, ולמרות שהם מאוהבים עד מעל לראש הם החליטו להמשיך להתגורר בבתים נפרדים ואין להם שום עניין בקיום חתונה. בראיון ל-PPLUS סיפרו לאחרונה "יש לנו זוגיות מושלמת, אז למה אנחנו צריכים להתחתן? אנחנו לא צריכים את הטייטל של הטבעת או החופה", אמר לוזון ורחמים הוסיפה: "אני כן מאמינה במוסד הנישואים, אני חושבת שיש בזה ברכה וקדושה. אני באמת חושבת שזו המתכונת, אבל במקרה שלנו פשוט הבנו עם הזמן שזה הכי בריא לנו. בכל פעם שרצינו להיפרד צמחה אהבה חדשה".  אז לא, לא תראו את השניים בעתיד הקרוב תחת חופה.

קרן פלס ונועם טור

נועם טור וקרן פלס
נועם טור וקרן פלס | צילום: אינסטגרם

רבות דובר במהלך השנים על מערכת היחסים בין קרן פלס ונועם טור. יש כאלו שאמרו שהם במערכת יחסים פתוחה, אך הזוג היפה שכבר למעלה מעשור מתחזקים זוגיות נשבעים שהם לחלוטין מונוגמיים. למרות שהביאו לעולם שני ילדים מתוקים, השניים מעולם לא ערכו שום טקס נישואים. לפני כשנתיים ביום הולדתו של טור הקדישה לו פלס פוסט באינסטגרם בו בירכה אותו וסיפרה: " נלך לאן שיכוון איתנו המצפן, כל יום מחדש, בלי חתונה או חידוש נדרים. נהיה ביחד מתוך החלטה משותפת, מציאות שוטפת, בלי סכרים או הגנות. נהיה מוגנים תמיד כי הסרנו את השריון והפחד כבר לא אוייב. לא נספר אגדות או נחיה בסרט. החיים איתך הם אגדה וסרטים כמוך כבר לא עושים היום".

שלום מיכאלשווילי וענבל שלוי

ענבל שלוי ושלום מיכאלשווילי
ענבל שלוי ושלום מיכאלשווילי | צילום: אינסטגרם

לפני כעשור שלום מיכאלשווילי וענבל שלוי יצאו שניהם ממערכות יחסים לא מוצלחות ומצאו את עצמם על מדרגות הרבנות. את פרק ב' שלהם הם החליטו לנהל קצת אחרת והם מנהלים זוגיות פוטוגנית ואדוקה ושלושה ילדים מתוקים. ב-2017 התראיינה שלוי ל"לאישה" וסיפרה "הכרנו אחרי ששנינו עשינו סיבוב אחד, היינו כבר בשלים לקשר ולהקמת משפחה. בהתחלה הייתה חשובה לי חתונה בקטע ההצהרתי, שכל העולם ידע שהוא שלי ואני שלו, אבל הוא פחות התלהב וזה בסדר. מה יותר הצהרתי מלהביא לעולם שני ילדים ביחד? הוספתי את שם המשפחה שלו בתעודת הזהות, עכשיו אני ענבל שלוי־מיכאלשווילי".

מרב מיכאלי וליאור שליין

ליאור שליין ומרב מיכאלי | צילום: אינסטגרם

כבר כמעט ארבע עשרה שנים חלפו מאז הכירו מרב מיכאלי וליאור שליין כפאנליסטים בתכנית טלוויזיה והפכו לבני זוג. בדומה לאירית רחמים ועמוס לוזון גם השניים לא חולקים קורת גג, אבל ממש לאחרונה הצטרף אליהם ילד נוסף למשפחה. בראיון שערך שליין לפני כעשור אמר "כשנפגשנו היא כבר הייתה כוכבת שנים רבות בטלוויזיה אני הייתי בתחילת דרכי. הדירה שמעליה התפנתה, מכרתי את דירתי וקניתי אותה. ככה אנחנו חיים ואני ממליץ לכל מי שמתאפשר לו ללכת על זה- בלי נישואים ברבנות, בלי נישואים בכלל, בשתי דירות נפרדות".

מיה דגן וערן פפר

 

View this post on Instagram

 

A post shared by מיה דגן (@mayadaganpfeffer)

לפני שלוש עשרה שנים מיה דגן וערן פפר התחילו לצאת, ומאז מנהלים משק בית משותף ומגדלים יחד את בתם אמליה. למרות שמעולם לא נישאו, הם אף פעם לא סיפקו סיבה אמיתית לעובדה שהם לא ממסדים את הקשר כדת ודין. ב-2018 התראיינה על הזוגיות וסיפרה "שנינו באנו מאוד מוכנים למערכת היחסים הזאת מבחינת הרצונות שלנו מזוגיות. אנחנו מאוד מאפשרים דברים אחד לשנייה, הוא נותן לי פוש בעלייה ומחכה לי בירידה. יש לו קרדיט מאוד גדול בשינוי שעברתי. אני הרבה יותר רגועה היום. יש לי גבר חלומות, באמת, והחלום שלי זה להתנדנד איתו על הכיסא כשנהיה זקנים".

גלית גוטמן ויגאל אהובי

יגאל אהובי וגלית גוטמן גרים בחדר כושר?
יגאל אהובי וגלית גוטמן | צילום: חדשות עשר

כבר תשע שנים שהדוגמנית היפה גלית גוטמן ויגאל אהובי מנהלים מערכת יחסים בקלאס. היא, כזכור הייתה בזוגיות ארוכה עם הצלם זיו קורן, השניים הביאו שתי בנות אך מעולם לא עברו ברבנות. לא פעם דיברה המנחה על הסלידה שלה מהמוסד הרבני ולאורך השנים נראה שדעתה לא השתנתה. לפני שש שנים הציע אהובי לגוטמן נישואים אבל זה ממש לא אומר שתגיע מתישהו החתונה. השנים עברו חוץ מטבעת לא קרה שום צעד שמתקרב להחלפת נדרים, ולמרות שלפני שלוש שנים אמרה המנחה בשידור "  אני רק רוצה להודיע שברבנות זה לא יקרה, כי אני לא מעוניינת שיהיו לי בעלים". אנחנו נמשיך לחכות - אבל לא לוחצים.

עלמה זק ואלון נוימן

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vicki Moliver (@vickim100)

צמד השחקנים המצליחים הם דוגמא נהדרת לכך שאפשר להיות זוג פעיל בתעשייה, להישאר ביחד - גם בלי לערוך חתונה. השניים, שמנהלים מערכת יחסים כבר משנת 2004 מעולם לא נישאו באופן רשמי, אבל כן הקימו משפחה יפה ולהם שתי בנות מתוקות. לעומת הרבה זוגות אחרים ברשימה, הם החליטו שלא לתת מעולם סיבה להחלטה שלהם לא לערוך חתונה.