הקרב על המקום הראשון: נועה קירל תובעת את טיקטוק בלמעלה ממיליון שקלים

נתוני ההשמעות והשימושים של טיקטוק בשנת 2023 הראו כי אנה זק היא האמנית המובילה ואילו נועה קירל במקום השני בלבד. הזמרת כעת תובעת את הרשת החברתית בגין ״לשון הרע״ בהנחה שמצב כזה לא ייתכן לפי הערכתה

נועה קירל
נועה קירל | צילום: ערן לוי

עם סיום שנת 2023 ברשת החברתית המצליחה טיקטוק הוציאה את נתוני סיכומי השנה שלה וחשפה מיהם היוצרים, הסאונדים והטרנדים המובילים שעשו לנו את השנה החולפת. למרבה הפתעתה של נועה קירל, את המקום הראשון כך על פי הנתונים, קטפה אנה זק ואילו הנציגה שלנו לאירוויזיון הגיעה למקום השני ״בלבד״.

על פי פרסום של ״תולעת המשפט״, קירל וצוותה הגישו תביעה לטיקטוק על סך למעלה ממיליון שקלים בטענה על לשון הרע. הזמרת והצוות שלה טוענים כי לא ייתכן שזק יכולה הייתה לעקוף אותה בכמות ההשמעות, במיוחד לאחר השתתפותה של קירל באירוויזיון עם הלהיט המצליח ״יוניקורן״. התביעה שהוגשה גובתה בנתוני חשיפות והשמעות של הרשת החברתית שמוכיחים את טענתם.

נראה שקירל החליטה לפתוח חזית מול אנה זק, דרך ״טיקטוק״, שלא רק שעקפה אותה השנה בהשמעות אלא גם מנהלת מערכת יחסים עם האקס המיתולוגי שלה יהונתן מרגי. לא ברור מה יעלה בגורל התביעה אבל אין ספק שקירל והאנשים המנוסים שמאחוריה אספו נתונים כדי להוכיח אחרת.

נתוני החשיפות וההשמעות של נועה קירל שהוגשו יחד עם התביעה נגד טיקטוק

 

תגובה מטעם עורכי דינה של נועה קירל - גיא נוף ועמית גונן:

״התביעה הוגשה, בלית ברירה – כנגד טיק טוק ישראל ומשרד יחסי הציבור שלה, לאחר סירוב תמוה להמצאת פרטים אלמנטאריים שהתבקשו, ומשעה שהנתונים מושא הפרסום לא תואמים, בפער גדול, את הנתונים המצויים ברשותנו. כפי שמצוין בכתב התביעה – אין המדובר בשום סכסוך אישי בין מי מהדמויות מושא רשימת עשרת האומנים הישראליים המובילים. אלא בתרגיל יחסי ציבור שיש בו כדי להסב נזק למותג נועה קירל בחסות פרסום נתונים עלומים – שאיש אינו מוכן לעמוד מאחוריהם או להציגם. משעה שלא ניתן היה לקבל כל מענה ענייני, כאמור, לא נותרה ברירה אלא להגיש תביעה״

תגובה מטעם טיקטוק ישראל:

"טרם קיבלנו את כתב התביעה וכשזו תתקבל נמסור את תשובתנו לבית המשפט. צר לנו שנועה קירל בחרה ללכת בדרך זו, בזמן שמדינת ישראל מתמודדת, במיוחד הבוקר, עם מציאות מלחמתית קשה ומורכבת."