זכה בבית המשפט: קובי פרץ יפוצה בלמעלה משני מיליון שקלים

אחרי סכסוך משפטי על רקע כספי עם האמרגן שלו לשעבר, מאיר נחמני, הזמר קובי פרץ זכה בבית המשפט ויפוצה בסכום של כ-2.2 מיליון שקלים

קובי פרץ
קובי פרץ | צילום: משה נוחומוביץ

אחרי שנים רבות של עבודה צמודה, במהלכם אף שילם קובי פרץ את חובו למדינה וריצה תקופת מאסר, ב-2019 הזמר ואמרגנו לשעבר מאיר נחמני נכנסו לויכוחים על רקע כספי שהתקיים עד עכשיו. שש שנים של סכסוך משפטי הגיעו לקיצם כשפרץ ניצח את המשפט כשידו על העליונה כאשר נחמני חוייב לפצות אותו בלמעלה משני מיליון שקלים.

כתבות נוספות במדור סלבס:

בשנת 2013 ביקש נחמני מקובי פרץ להלוות לו 2.5 מיליון ₪ עבור פרויקט נדל"ני בעיר בת ים וציין בפניו כי גם הוא ישים מכיסו 2.5 מיליון ₪ בפרויקט, בשלב מסוים, לאחר שהתחזק והתאושש, קובי פרץ הבין שמאיר נחמני לקח ממנו כספים שלא כדין, ושאין בכוונתו להשיב את ההלוואה שהעביר לו עבור הפרויקט הנדל"ני, בעקבות התגליות האלה, בחודש פברואר 2019, קובי פרץ הבין שנחמני פגע בו, באינטרסים שלו ושהוא לא יכול להמשיך לסמוך עליו ולתת בו אמון ולכן הודיע לנחמני על הפסקה העבודה המשותפת.
נחמני, במקביל הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך של מיליוני שקלים. במסגרת התביעה הזו טען נחמני שורה של טענות על כך שהמוניטין של קובי פרץ כזמר המזרחי המוביל בישראל נבנה על הפעילות שלו; טענות לכספים שקובי נדרש להשיב לו; ועוד.

קובי פרץ
צילום: נוי ערקובי

בית המשפט המחוזי הציע לצדדים להעביר את ההליך לבוררות בפני נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט בדימוס איתן אורנשטיין. מלאחר הליך בוררות ארוך, לאחר שנשמעו עדים והוגשו כתבי טענות – ניתן פסק הבוררות שדחה את הרוב המוחלט של טענותיו של נחמני, וקיבל את תביעתו של קובי פרץ. במסגרת פסק הבוררות, נקבע שנחמני צריך להחזיר לקובי פרץ מאות אלפי שקלים שנטל כהלוואה ולא השיב. בנוסף, קבע כבוד הבורר שמאחר שנחמני הציג מצג שווא לקובי פרץ שהוא העביר סך זהה עבור ההשקעה הנדל"נית, עליו להשיב לו מיליוני שקלים נוספים. כאמור, הבורר דחה את תביעתו של נחמני לקבל כספים בגין המוניטין של קובי פרץ, בגין הופעות שנערכו לאחר ניתוק מערכת היחסים המקצועית (והחברית) בין קובי פרץ לנחמני ועוד תביעות שלא היה להן בסיס. פסק הדין של הבורר הוא שחייב את נחמני לפצות את קובי פרץ בכ-2.2 מיליון שקלים.

מעורכי הדין שייצגו את קובי פרץ במסגרת ההליכים, עו״ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד "חדד רוט שנהר" נמסר: ״אנחנו שמחים שאחרי שנים של הליכים הצדק יצא לאור, ונשיא בית המשפט המחוזי בדימוס חייב את נחמני לשלם לקובי מיליוני שקלים כפיצוי״
קובי פרץ: ״אני שמח שלאחר שנים בהן ניסיתי להוציא את הצדק לאור, היום הזה הגיע״