בעקבות מצב בריאותי: ירמי קפלן לוקח פסק זמן מהמוזיקה

ירמי קפלן מכריז כי בעקבות מצב רפואי הוא לוקח הפסקה מהמוזיקה. "עלי לעבור ניתוח בצוואר כדי לשמור על המשך התפקוד של הגפיים שלי"

ירמי קפלן
ירמי קפלן | צילום: יחסי ציבור

הזמר ירמי קפלן נמצא באחד מרגעי השיא בקריירה שלו. עם סיבוב הופעות מצליח בעתיד ומופע מחווה לאלטון ג'ון שנחל הצלחה רבה - הזמר האהוב נאלץ לקחת פסק זמן מהמוזיקה. בפוסט שהעלה בדקות האחרונות לרשתות החברתיות הסביר: "אז הסיפור הוא שקצת לפני ההיכל גיליתי שעלי לעבור ניתוח בצוואר כדי לשמור על המשך התפקוד של הגפיים שלי. מי שבא אי פעם להופעה יודע שלידיים ולרגליים שלי יש חיים משל עצמם. המחשבה לאבד אותם היא אסון בשבילי וגם החדשות שניתוח בחוליות הצוואר זה מה שיציל אותם אינו מרגיע כלל. כך מצאתי את עצמי ב-5 שלבי האבל, על הסיכון של אובדן חופש התנועה".

ירמי קפלן
ירמי קפלן | צילום: אלדד שושן

"שלב 1 - הכחשה - אמרתי לעצמי ולסובביי שאני משוכנע שיש דרך לצלוח בכ״ז את הקיץ ושאצליח לשמור על עצמי מספיק כדי לעבור את מסכת ההופעות שכבר נקבעה לחודשים הקרובים. השלב 2 - הכעס - כעסתי על כל אחד מהפרופסורים שבדקו אותי ואת הMRI שהבאתי איתי ואמרו שאני במצב שמסכן את עצמי וחשוב לעבור את הניתוח בהקדם האפשרי. כעסתי על זה שאין איזה פטנט רפואי מתקדם, או טיפול אלטרנטיבי שיעקוף את הצורך בכזה הליך פולשני..
שלב 3 - המיקוח - התמקחתי עם הרופאים על הצילום עצמו - אולי זזתי בדיוק ונוצר רושם מטעה, אולי צריך צילום נוסף? נאמר לי חד משמעית שאני עלול לפגוע ביכולותיי לטווח ארוך אם לא אגן על עצמי במיידי.
שלב 4 - דיכאון - כשהבנתי שגם טיפולים אלטרנטיביים לא יתקנו את המצב, אפילו שיש בהם תועלת והם משפרים את ההרגשה שלי, הרי שבטווח היותר ארוך אצטרך בסופו של דבר לעבור את ההליך הזה. שקעתי בדיכאון שגרם לי לקיפאון. לא הצלחתי לתפקד כראוי בחודשים האחרונים
שלב 5 - השלמה - השלמתי עם העובדה שעדיף להתמודד עם המצב פנים מול פנים, לסיים את התהליך, לעבור את שלב ההחלמה והשיקום כמה שיותר מהר כדי לחזור לעניינים כמה שיותר מהר.
אז עכשיו משהשלמתי עם מצבי, אני נוקט פעולה. אני עושה זאת בתחושה כבדה מאוד ואחרי התלבטויות גדולות. שלב המציאות - אני נאלץ להפסיק ולדחות את כל ההופעות מהמועד שנקבע לניתוח עד להחלמה שלמה (כשלושה חודשים). סבב ההופעות "ירמי עושה ירמי" שטרם יצא לדרך וכבר מכר מאות כרטיסים יאלץ להמתין. אני קורא את המשפט האחרון והראש קצת מסתובב לי. כמו שהסתובב בפעם הראשונה שהרופא עדכן אותי במצבי הרפואי ובדרך הנדרשת כדי לחזור לחיים תקינים. אז התחלתי בעצב אבל אני אסיים באופטימיות גדולה שאנחנו נתראה בצד השני ואשוב לבעוט לכם בבטן כמו שאני אוהב, וכמו שאני יודע שגם רבים מכם. אני משוכנע שאתם מבינים ושתקבלו אותי בזרועות פתוחות. תיכף אשוב"