״המציאות שלי יכלה להתגלגל למקומות לא טובים. המקום הבעייתי תמיד קרץ לי״

אמיר זרד רק בן 20 אבל ספק אם תמצאו אותו נח בשלב כלשהו ביום. אחרי הפריצה הגדולה בסדרה המצליחה ״בני אור״ הוא מתכוון להמשיך להגשים חלומות. הילדות הקשה שעבר בפנימייה, התפקיד שהגיע ממש במקרה, הפרידה המפתיעה מיוצר הסדרה ולמה בשיא ההצלחה הוא מצא את עצמו עובד בפיצרייה השכונתית | אמיר זרד בריאיון

אמיר זרד
אמיר זרד | צילום: עמית נעים

אמיר זרד מעיד על עצמו שאם לא היה מקבל במקרה את ההזדמנות להגיע לאודישן של הסדרה "בני אור", הוא היה במקום אחר לחלוטין בחיים: "המציאות שלי יכלה להתגלגל למקומות לא טובים. תמיד המקום הבעייתי קרץ לי, בילדות הייתי מוכשר בללכת מכות".

ואכן, המציאות של אמיר הייתה רחוקה שנות אור מחיי הזוהר והביצה המקומית. כשהיה בן 8 הוא נשלח לפנימייה בה התחנך עד גיל 12: "הייתי ילד די בעייתי, הגעתי לשם ובכיתי, רציתי להיות עם אמא שלי״, הוא מספר בראיון לדיגיטל 13. ״עברתי גם לא מעט חרמות אבל בסופו של דבר תמיד אמרתי לעצמי שאני לא אתן לאותם מחרימים את ההוכחה שהם צודקים״.

 

כתבות נוספות בתרבות ובידור:

 

"הבנתי שאם אני לא אשים את העבר בעבר, הוא ירדוף אותי כל החיים. שלא תחשוב אחרת, גם אחרי שסיימתי את התפקיד "בבני אור" עדיין אף אחד לא ספר אותי. לא קיבלתי הרבה אודישנים, עשיתי כמה תפקידי אורח קטנים, לא משהו משמעותי".

אז איך הגיעה ההזדמנות להיכנס לעולם המשחק?

האמת שהתחום לא קרץ לי מתמיד. מגיל קטן חלמתי להיות בכלל זמר. כולם אמרו לי שאני שר מדהים ושאני חייב לעשות עם זה משהו. הבריחה שלי בפנימייה הייתה לשירים של אייל גולן ושרית חדד״.

דרך הרשתות החברתיות זרד הכיר את השחקנית הילי לואיס ששיחקה את ויקי ב"זגורי אימפריה". השניים דיברו ואז הוא קיבל לידיו הזדמנות שהולכת לשנות את חייו, והיום הוא אף מיוצג בסוכנות יולי: ״אמרתי לה שאני מעריך את המשחק שלה. יום אחד היא סיפרה לי על סדרה שמלוהקת באותם ימים (הסדרה "בני אור" ש.נ), והיא אמרה לי שאני חייב להיות שם, אז שלחתי מייל למלהק".

רצית את זה בכלל או שזרמת עם הסיטואציה?

"לא היה לי מה להפסיד, עשיתי את האודישן ושכחתי מזה. אחרי כמה חודשים אני מקבל טלפון שרוצים אותי לאודישן נוסף אז הגעתי לאודישן והוא כבר היה מול היוצרים והבמאי, אני זוכר שהתרגשתי מאוד. אחרי ארבעה חודשים מבשרים לי שהתפקיד שלי".

אמיר זרד
אמיר זרד | צילום: עמית נעים

ואיך הייתה חווית הצילומים? אני מתאר לעצמי שלאחד בלי ניסיון זה לא פשוט.

"היה קשוח ברמות, אתה בצילומי חוץ וחם לך, מזיע אבל אני זוכר רגע בו אמרתי לעצמי: 'אתה פשוט מכור לדבר הזה'. אני מסיים לצלם את "בני אור" ואני בוכה את חיי, תחשוב שמארבעה חודשים של עבודה אינטנסיבית מסביב לשעון, פתאום הכל נגמר".

בשיא ההצלחה של הסדרה "בני אור" ששודרה ב-YES, זרד מספר שעבד בפיצריה ליד מקום מגוריו: ״אני עומד בקופה ולקוחות מזהים אותי, הם לא הבינו מה אני עושה פה".

תסביר לי איך זה קורה.

"הטייפקסט שלי הוא מאוד בעייתי, גם בגלל המראה וגם בגלל שהייתי חדש בתחום. הבנתי שאם אני לא אעבוד קשה - אף אחד לא יפרנס אותי אז עבדתי מלא".

״כולנו עמדנו ופשוט בכינו״

לפני כשנה קרה אסון שהותיר את כל הפקת "בני אור" בתדהמה כשגיא בלילה (אחד מיוצרי הסדרה) נמצא בביתו ללא רוח חיים בגיל 38. אמיר קיבל שיחת טלפון שהפכה את עולמו: ״עבדתי בדוכן פלאפל ובתחילת המשמרת אני מקבל טלפון מחבר של גיא ואלעד, יוצרי הסדרה, ואני שומע מהצד השני של הטלפון בקול בוכה ׳גיא נפטר׳. השתתקתי. לא האמנתי, אחרי זה הוא גם אמר לי לספר את זה לשאר החברים שלי מהסדרה. כולם היו בטוחים שאני משקר. אני זוכר את עצמי נוסע לבאר שבע ואני עדיין לא מאמין שזה קרה״.

איך הגיבו כשסיפרת להם?

״כולנו היינו בטוחים שגיא ייצא עם מצלמה ויגיד ׳עבדתי עליכם׳ אבל כשהגענו הבנו. אני וכל הקאסט של הסדרה עמדנו ופשוט בכינו. אני זוכר שיום אחד גיא אמר לי ׳ראיתי בך משהו שהיה בי כשהייתי קטן, מהאודישן הראשון ידעתי שתצליח בענק בעולם המשחק׳״.

איך המקרה הטרגי הזה ישפיע על המשך הסדרה?

״אין לי מושג, גם אם תהיה עונה שנייה, היא בחיים לא תהיה אותו הדבר. אין מי שיספר את הסיפור של גיא כמו שהוא היה יכול לספר״.

אמיר זרד
אמיר זרד | צילום: עמית נעים

״כשזה יפסק אני לא יודע איפה אני אהיה״

כמקובל לכמעט כל בחור בגילאי ה- 20, אמיר מתחזק חשבון טיקטוק מצליח עם כמעט 21 אלף עוקבים וסרטונים עם מאות אלפי צפיות: ״אני עושה בטיקטוק בעיקר דברים שקשורים למשחק. זה הדבר שאני אוהב ושהוא כל העולם שלי״.

נשמע שנכנסת חזק לעניין.

״המשחק זה מה שנותן לי את הסיבה לקום בבוקר, כשזה יפסק אני לא יודע איפה אני אהיה״.

בספטמבר האחרון התבשרנו על מותו המפתיע של כוכב הרשת עידן אוחיון. יצא לכם להכיר?

״ברור, אני ועידן צילמנו סרטון בטיקטוק שהגיע למיליון צפיות. אחרי מותו אנשים ברחוב חשבו שזה אני. הם פנו אליי ואמרו ׳מה הכל זה שקר?׳״

אני מניח שלכתו הייתה לך מאוד קשה.

״לגמרי, אבל בפנים זה גורם לי להבין שצריך לעבוד קשה ולחיות את הרגע. אין זמן לבזבז״.

ואכן נראה שהוא לא מבזבז זמן. לאחרונה ראיתם אותו בסדרה החדשה בשם "גולדה ומאיר" בכיכובם של אוראל צברי וקווין רובין, שעלתה לשידור בערוץ TeenNick, ובחנוכה הקרוב תוכלו לראות אותו מככב במחזמר ״תיבת נח״ לצד טוביה צפיר, רינת גבאי, שחר חיון ועוד. "כשקיבלתי את הסדרה "גולדה ומאיר" התרגשתי. הבנתי שזהו, עכשיו אני בליגה של הגדולים. הקאסט הזה הוא מדהים. לשחק לצד שחקנים גדולים ואדירים שעשו הרבה בחיים שלהם זה כבוד ענק", סיפר אמיר. ״מאז ומתמיד חלמתי לעמוד על במה ולהופיע, לגרום לאנשים להתרגש ולמחוא כפיים. בסוף תמיד רציתי לעשות תיאטרון. אני מאמין שהמופע בחנוכה השנה יפתח לי המון דלתות ויגשים לי את החלום של הילד הקטן שרצה כל כך לעמוד על במה״, הוסיף.

אילו עוד חלומות אתה רוצה להגשים?

״אהבה זו המטרה הגדולה שלי. עברתי לא מעט משברים בזוגיות, גם האקסית הראשונה וגם זו שבאה אחריה נפרדו ממני ביום ההולדת שלי״, אמיר מספר בכאב. ״אמרתי לעצמי שאולי זה לא יבוא יותר לעולם״.

חכה, אתה עוד צעיר.

״חברים שלי אומרים לי את זה ואני שונא את האמירה הזו. נכון, דברים טובים באים לאט אבל אני מאוד צמא לזה״.

אתה מתחיל עם בנות?

״כבר לא. בעבר הייתי חסר ביטחון ברמה מטורפת״, אמיר מספר. ״אני הרבה זמן מקבל רק ׳לא׳, אבל למדתי שכשאתה משחרר משהו הוא מגיע בערמות. קרו הרבה מקרים שבנות התחילו איתי בגלל הפרסום, זה לא מדבר אליי, אני גבר של פעם, לא כמו כולם, האופי של האישה הוא דבר שמאוד חשוב לי. רוב הבנות של היום מתעסקות בכסף ובמראה החיצוני״.

מה אאחל לך להמשך?

״לעשות תיאטרון, להופיע בפסטיגל ולהמשיך לעסוק בתחום״.