"משיל מעצמי את האבל החיצוני ויוצא מוכן לשיעור חדש שהחיים יהיו חייבים ללמד אותי": גיא זו-ארץ אחרי לכתו של אביו

בתום שלושים ימי אבלות מאז לכתו של אביו, גיא זוארץ נפרד מהשיער והזקן ויוצא לדרך חדשה בה יאלץ להתמודד עם המציאות החדשה. "גם תלוש וגם מחובר, גם אבא וגם ילד לאבא שעדיין מחזיק ביד שלי"

גיא זוארץ ואביו ניסים
גיא זו-ארץ ואביו המנוח נסים | צילום: אינסטגרם

גיא זו-ארץ חגג לפני ימים ספורים יום הולדת 50 ולא שיער לעצמו שזו תהיה השנה הנפלאה ועם זאת הנוראית בחייו. לפני חודש בדיוק איבד את אביו שהיה חלק בלתי נפרד ממנו והיום, יומיים לפני גמר "הישרדות" אותו הוא עומד להנחות, ולהתייצב מול המצלמה לראשונה מאז האובדן הכואב הוא משתף בתחושות המלוות אותו בתקופה האחרונה.

כתבות נוספות במדור סלבס:

"לפני חודש ישבתי לידו בבית החולים נתתי לו יד, לחצתי חזק, ליטפתי את שערו ולא הפסקתי לנשק אותו. דקה קודם הרופאה הסבירה לנו שהוא שקע וזה רק שאלה של זמן עד ש… ואני מנסה להילחם בזמן, מסרב לוותר, מסרב לשחרר, בטוח שכל עוד היד שלי מחזיקה בו הוא לא יעזוב אותי. זה אבא שלי, אני מכיר אותו, תכף הוא יקום, תכף הוא יגיד לי גיאצ׳ו תקרא לרופאה שתשחרר אותנו ונחזור יחד הביתה. ובאותו רגע שלחו לי לטלפון כתבה שבדיוק פורסמה, והכותרת שלה הכתה בי כמו שרק החיים יודעים לעיתים להכות -״זו השנה השמחה ביותר בחיים שלי״ , מצטטים אותי שם, וזה היה כל כך נכון רק שבועיים קודם כשישבתי מול המראיינת".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Guy Zu-Aretz (@guyzu_aretz)

"ואני קורא את המילים ומסתכל על אבא שלי, מעיין השמחה שלי, שנמצא ברגעיו האחרונים ומנסה להבין איך להכיל את צחוק הגורל את החיים שמלמדים אותנו שברגעים הכי קשים ושחורים מנצנצות נקודות אור, שאין טוב ומושלם והמרוץ אחריו הוא בלתי נגמר ורצוף אכזבות. 'עין במר בוכה ולב שמח' החיים הם גם וגם וגם. ואני עדיין עומד מאחורי הכותרת הזו והשנה האחרונה באמת הייתה גם הכי שמחה בחיי, הרבה בזכות אבא שלי שהפגין עד יומו האחרון גדלות הרוח, ואני נזכר כשהיד שלו ביד שלי איך חודש קודם הוא ניצח את המחלה והתעקש לחזור לעבוד בגיל 84. והנה אני עומד מול עצמי אחרי הגילוח והתספורת, משיל מעצמי את האבל החיצוני ויוצא מוכן לשיעור חדש שהחיים יהיו חייבים ללמד אותי - איך לחיות עם התנודות הקיצוניות בנפש עם הגם וגם וגם. גם הכי שמח וגם עצב בעומקים שלא הכרתי, גם תלוש וגם מחובר, גם אבא וגם ילד לאבא שעדיין מחזיק ביד שלי..."