בזמן שישראל במלחמה: יאיר נתניהו משכשך באגם בארצות הברית - על חשבון הציבור

על פי תיעוד חדש של העיתונאי בן כספית, נראה שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, יצא לחופשה מהחופשה, ומבלה בימים אלה בטיול בכביש 1 בקליפורניה, וצולם מבלה עם ידידה ושני מאבטחים על חשבון המדינה

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: אינסטגרם

בזמן שמדינת ישראל כואבת את תשעת חודשי המלחמה הקשה הגובה מחיר כבד בחייהם של חיילנו ואזרחינו, מהתושבים העקורים בצפון ובדרום, ומהמועקה הגדולה על הימצאותם של 120 חטופים וחטופות בשבי חמאס בעזה, יש מי שעושה חיים ומבלה, על חשבון התושבים. יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המכהן שמתחילת המלחמה מתגורר במיאמי מצא זמן לנפוש לו עם ידידות ברוד טריפ לאורך כביש אחד בקליפורניה. העיתונאי בן כספית חשף הבוקר (שלישי) סדרת תמונות של בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מבלה בפארק הלאומי "יוסמיטי" בקליפורניה.

לצד התמונות, בהם נראה נתניהו הצעיר מבלה עם בחורה אנונימית פלוס שומרים כתב כספית את הטקסט הבא: "אם שאלתם את עצמכם איפה הבטלן הגולה, אז הנה הוא. פארק יוסמיטי. עם בת לוויה ושני מאבטחים, על חשבוננו".

על פי פרסום של מעריב מחודש שעבר, נכתב כי עורך הדין שחר בן מאיר עתר לבג"ץ בדרישה כי עלות ההוצאות העודפות שמדינת ישראל משלמת על אבטחתו של יאיר נתניהו בחו"ל "הנובעות מכך שהחליט להתגורר באופן קבוע מחוץ לישראל" – תושתת על יאיר נתניהו. בעתירה נכתב כי "בחודש אפריל 2023 או בסמוך לכך החליט יאיר נתניהו לעבור ולהתגורר במיאמי שבארצות הברית. ככל הידוע לעותר, יאיר נתניהו אינו בעל אזרחות של ארה"ב או עסקים בארה"ב, והוא ככל הנראה מתגורר בנכס השייך למקורב למשפחתו". עוד נאמר כי נתניהו הצעיר אינו עובד במיאמי או נמצא של למטרת לימודים או שליחות מטעם מדינת ישראל.

על פי העתירה, אבטחתו של יאיר נתניהו התייקרה בכ-107,000 ש"ח בכל חודש בשל אבטחתו בחו"ל. "עלות זו נובעת מעלות הטיסות הלוך וחזור למקום האבטחה, עלות שכירת בית בחו"ל למגורי המאבטחים ועלות הוצאות אש"ל נוכח השהות של המאבטחים בחו"ל. עלות זו אינה קיימת בעת שהמאובטח נמצא במדינת ישראל".

יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה
יאיר נתניהו במרפסת דירת היוקרה בפלורידה | צילום: דיילי מייל