בהשקעה של 32 אלף: הנקמה המתוקה של גיא איתן בעיתונאי גדעון לוי - והסערה שבעקבותיה

לאחר שהעיתונאי הישראלי גדעון לוי תמך בדבריו של רוג'ר ווטרס, יוצא "האח הגדול" גיא איתן הרים שלט באיילון ש"מברך" אותו על הדברים שאמר, וכתב: "תינוק יהודי שווה הרבה יותר". כעת, ואלרי חמאתי וקאזם חלילה יוצאים נגד דבריו

ולארי חמאתי וגיא איתן
ולארי חמאתי וגיא איתן | צילום: ערן לוי ואור דנון

אחד הנושאים הכי חמים של השבוע שעבר היה הראיון של רוג'ר ווטרס בתוכנית של העיתונאי פירס מורגן, כשהזמר הכחיש את מעשי הזוועות שנעשו לאזרחים ואזרחיות בישראל כמו גם את דבר חטיפתו של התינוק כפיר ביבס. מי שמיהר להגן על הביזיון ששודר, ולתת גב לכוכב פינק פלויד הוא העיתונאי גדעון לוי. "אתה יודע שנהרגו 17 אלף תינוקות וילדים, אתה רוצה שהוא ידבר על התינוק היחידי שנחטף, כאשר בתמונה הכוללת הוא רואה את התמונה הרבה יותר מהישראלים?", שאל לוי את מגיש "הצינור" גיא לרר והוסיף: "כואב לו על מה שהוא רואה הרבה יותר מרוב הישראלים ועל כך ההערכה שלי אליו".

יוצא "האח הגדול" גיא איתן התעצבן למשמע הדברים והחליט להשפיע מכיסו האישי סכום לא מבוטל של כ-32 אלף שקלים (לא כולל מע"מ) בכדי להעביר מסר ללוי. איתן קם הבוקר לשלט חדש באיילון שם כתב: "גדעון לוי אתה סתם זדדלכעלכיגיד" ומתחת כתב "כן תינוק יהודי שווה הרבה יותר". ברור לכם שהאותיות הן לא טעות כתיב אלא פשוט דרך יצירתית של איתן להעביר מסר ולהתחמק מתביעה של עורך דין.

השלט שהעלה גיא איתן
השלט שהעלה גיא איתן | צילום: יח"צ

ההד שיצר השלט גרר איתו גם לא מעט תגובות, בעיקר של ערביי ישראל המפורסמים שמחו על האימרה כי תינוק יהודי שווה יותר. הזמרת ולארי חמאתי כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "וואו, 'תינוק יהודי שווה הרבה יותר'. גם ב-1939 בגרמניה אמרו את זה, פשוט הפוך. איזה קטע. מזעזע לא?" וחתמה "כסף לא קונה שכל לצערי, רק שלטים מלאי תוכן באיילון".

לאחר שדבריה עוררו סערה היא ביקשה להבהיר את מה שאמרה וטענה: "אני לא בעד גדעון לוי ולא נגד גיא איתן, אני בעד המדינה. המדינה שלנו. אני בעד החזרת החטופים לביתם במהרה ופעילה בנושא בכל רמ״ח איברי, ואני בעד שכול החיילים יחזרו הביתה בשלום, דואגת לשלומם ובכל עת מגיעה לשיר ולחזק אותם. הם גיבורי ישראל, גיבורי מדינתנו. תינוקות לא יודעים רוע, שנאה, רצח ומלחמות. הסביבה והחינוך הופכים אותם לכאלה. איך אפשר להגיד ששתקתי תשעה חודשים? התייצבתי בבתי חולים (ועודני) כבר מהרגע הראשון, נסעתי לשיר בבסיסים, יצאתי למשלחת הסברה בעוטף ביחד עם יוסף חדאד ופעלתי למען ההסברה הישראלית. איך ננצח את הדבר הזה אם לא נהיה נאורים יותר? אם ייתלו שלטים שדוגלים בגזענות ואפליה, שמכלילים גם את אחינו הדרוזים שנלחמים ונהרגים למען המדינה? אני ישראלית גאה, אוהבת את המדינה בכל רמ״ח איבריי ואעשה הכל למענה תמיד״

גם קאזם חזיזה כתב: ״תכיר את התינוק היפה, בן דודה שלי עווד דראושה הי״ד נרצח בדם קר ב 7/10 על ידי מפלצות חמאס… היום לעווד יש יום הולדת ובמקום שאני אתאבל על בן דודה שלי אני צריך לראות שמישהו מבקש ממני ומהמשפחה שלי שניקח את המזוודה שלנו ונעוף מכאן! אני אומר את זה בפה מלא! התינוק הזה שווה הרבה יותר מתינוק שגדל בחינוך גזעני וגזעי! שחררו את אזרחי המדינה הערבים. אם היו אומרים באנגליה שילד אנגלי שווה יותר מילד יהודי, הייתם הופכים את העולם ואומרים שזה אנטישמיות!"