"הילדים שהציקו לי הם אלה שמבקשים ממני היום סלפי"

אם אתם לא מחזיקים בחשבון טיקטוק, כנראה שלא תכירו אותו, אבל בקרב המשתמשים האדוקים אפיק גלברג הוא כוכב של ממש. בריאיון לדיגיטל 13 הוא מספר על החרם והשיימינג שעבר בילדות, התגובה המפתיעה של המשפחה ליציאה מהארון בגיל צעיר ואיך הגיע לככב על המסך עם אסי עזר ובר רפאלי | ריאיון

אפיק גלברג
אפיק גלברג | צילום: עמית נעים

אפיק גלברג, בסך הכל בן 18, הוא אחד מהטיקטוקרים המובילים בארץ שבימים אלה הוא גם עושה את צעדיו הראשונים בתחום המשחק, כשלוהק לדבב בסרט הילדים החדש "סוד החיות הקסומות" את דמותו של בני, ילד שעובר חרם בבית הספר – תפקיד שלאפיק לא הייתה כל כך בעיה להיכנס לדמות: "בבית הספר היסודי, הילדים בשכבה לא התחברו אליי. עברתי חרם ושיימינג במשך שנים אבל התקופה הזו עברה וזה מאחוריי. בסוף הגלגל מסתובב. היום הילדים שהציקו לי הם אלה שמבקשים ממני סלפי".

איך מתמודדים עם הקושי הזה בגיל כל כך צעיר?
הייתי בעיקר עם המשפחה שלי. אנחנו משפחה מאוד גדולה עם הרבה בני דודים אז הם היו הסביבה שלי באותה התקופה.

כתבות נוספות בסלבס

לצערי יש גם היום הרבה ילדים שחווים את מה שחווית. מה היית רוצה להגיד להם?
זה פרק זמן שבסופו של דבר עובר. אתם הולכים להסתכל בעתיד על התקופה הזו ולהגיד תודה.

ואכן, נראה שהתקופה הזו לגמרי מאחוריו. היום הוא מתחזק את אחד מחשבונות הטיקטוק המצליחים בישראל עם כמעט 170 אלף עוקבים ומעל שישה מיליון לייקים: "העליתי בתקופת הקורונה סרטון אחד בטיקטוק וכבר ביום הראשון הוא צבר 15 אלף לייקים. במקרה גם אסי עזר צפה בו, אהב מאוד ושיתף בסטורי כמה סרטונים מהחשבון שלי. התחלנו להיות בקשר וכבר אחרי חודש כיכבתי איתו ועם בר רפאלי בפרסומת למותג "קרולינה למקה".

בני מתוך הסרט ''סוד החיות הקסומות'' אותו מדבב אפיק
בני מתוך הסרט ''סוד החיות הקסומות'' אותו מדבב אפיק | צילום: רד קייפ

נשמע מטורף
זה היה ממש מרגש. מי חשב שאפגוש את אסי עזר במציאות?

איך מצליחים לצבור קהל משלך שממשיך לעקוב אחרי התכנים שאתה מעלה?
האמת שאין לי מושג, אני לפעמים לא מעכל את זה. עדיין מוזר לי שאנשים פונים אליי ומבקשים להצטלם איתי. אני חושב שהקהל נשאר נאמן בזכות האופי המשוחרר והאנרגטי שלי, לדעתי יש בזה משהו ממכר

קיבלת גם תגובות לא טובות על סרטונים שלך?
יש גם תגובות כאלה אבל אני לא מייחס לזה חשיבות. אני לא קורא את כל התגובות כי אני לא רוצה לפגוע בעצמי, אני לא אחפש את זה.

להחזיק חשבון טיקטוק מצליח זה עבודה לכל דבר. מה זה דורש ממך ביום יום?
אני מסתכל שעות בסרטונים באפליקציה כדי למצוא טרנדים ולהיות מעודכן. בתקופה האחרונה אהבתי בערך את כל הסינקים של בר כהן מהאח הגדול.

יש לך טיפ לילדים שרוצים להתחיל לעסוק בתחום?
אני חושב שפשוט צריך לא להתבייש. אני מאמין שאם לא תעשה אז לא תצליח. עד היום יש כמה סרטונים שאני מעלה והם לא עובדים אבל אני לא מפסיק לנסות. צריך להתאמץ כדי שדברים יקרו כי הם לא ייפלו עלייך מהשמיים.

אפיק גלברג
''עברתי חרם ושיימינג במשך שנים אבל התקופה הזו עברה וזה מאחוריי. בסוף הגלגל מסתובב'': אפיק גלברג | צילום: עמית נעים

אתה כוכב רשת שגם מתחיל להשתלב בתחום המשחק. יש כאלה שמביעים ביקורת על התופעה שכוכבי הרשת תופסים את מקומם של מי שלמד משחק בבתי ספר כמה שנים. מה עמדתך?
אני יכול להבין את הכעס של מי שלמד את המקצוע אבל מבין גם את הבקשות החדשות לתפקידים. אני לא רואה בדרישה לכמות עוקבים מסוימת כמשהו לא תקין. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרלוונטיות במדיה החברתית היא משהו הכרחי.

מי שעוקב אחרי אפיק בטיקטוק יודע שהוא ממש לא מתבייש במי שהוא. אפיק מדבר בפתיחות ובגלוי על זהותו המינית ולא עושה עניין גדול מהיותו חלק מהקהילה הלהט"בית: "הבנתי את זה בגיל צעיר וקיבלתי את זה ישר, זה לא היה עניין מיוחד - לא אצלי, לא אצל המשפחה ולא אצל אף אחד אחר. זה היה נראה לי פתטי להסתיר את זה".

נשמע כמו חלומו של כל נער צעיר שגם חווה את אותן התחושות
יותר מזה, אמא שלי שמחה מאוד בשבילי. כשאתה שלם עם זה והבית מקבל את זה אז אין שום עניין.

אפיק גלברג
''כשאתה שלם עם זה והבית מקבל את זה אז אין שום עניין'': אפיק גלברג | צילום: עמית נעים

עם זאת, היחס לקהילת הלהט"ב במדינה היום לא הכי זוהר. מה אתה חושב על המצב?
אני חושב שהיחס בסופו של דבר הוא טוב. יש לנו חודש שלם שאנחנו חוגגים את מי שאנחנו. כנראה שבכל מקום יהיו מקרי להט״בופוביה, אני לא הרגשתי את זה יותר מדי. עצוב שקיימים עוד מקרים כאלה.

מה עם זוגיות? יש משהו?
כרגע אין וגם לא הייתה לי. אני לא מחפש את זה אבל לא הייתי שולל.

תספר לקוראים שלנו, איך אפשר להגיע לליבך?
שיביא לי גלידת וניל עוגיות. זו הדרך לגשת אליי.