הפרשייה של שון דידי קומבס: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

הראפר שון דידי קומבס, הוא האדם הכי מדובר בימים אלו, לאחר שנעצר בחשד לעבירות חמורות של סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. נראה שהסיפור של פי דידי הוא רק קצה הקרחון בפרשייה גדולה יותר שעומדת להפיל את תעשיית הבידור בארצות הברית. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

שון קומבס
שון קומבס | צילום: shutterstock

שון "דידי" קומבס או שאולי אתם מכירים אותו יותר בתור פי דידי, הוא מוזיקאי ומפיק ידוע, שנמצא בימים אלה במרכז שערורייה משפטית חמורה. אחרי תקופה ארוכה של חקירה פדרלית ואיסוף חומרי חקירה, בתחילת החודש הוא נעצר בהאשמות חמורות של סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. לפי הדיווחים, קומבס ניהל רשת של ניצול מיני במשך שנים רבות, והואשם בכך שהשתמש במעמדו ובמשאביו כדי לקדם את הפעילות הבלתי חוקית הזו.

כתבות נוספות במדור סלבס:

נכון לעכשיו בית המשפט בניו יורק מסרב לשחררו בערבות, והוא צפוי להישאר במעצר עד תום החקירה והמשפט. בין הקורבנות המעורבות ישנן דמויות מוכרות בתעשיית הבידור, והפרשה העלתה דיונים על כוחו והשפעתו של קומבס בתעשייה ועל תפקידם של מפורסמים בשמירה על החוק והאתיקה בכך שהשתתפו ולא אמרו מילה. קומבס טוען את חפותו, כמו גם בני משפחתו, כולל ילדיו, ששברו שתיקה השבוע והביעו הלם ואת כאבם על ההאשמות.

מספר תביעות הוגשו נגד קומבס לאחרונה. התביעה הראשונה הוגשה על ידי בת זוגו לשעבר, קאסי (קאסנדרה ונטורה), אשר טענה להתעללות רבת שנים, סחר בבני אדם ואונס. למרות שהעניין הוסדר מחוץ לבית המשפט, המשיכו לצוץ האשמות נוספות מנשים ואנשים אחרים. סרטון המתעד תקיפה שלה במלון בארצות הברית העלה את דידי למוקד והביא בנות נוספות להתלונן. בתביעה האחרונה, ת'אליה גרייבס טענה שקומבס וראש האבטחה שלו אנסו אותה והקליטו את המעשה ב-2001. גרייבס מספרת שהאירוע גרם לה לטראומה במשך שנים, והיא מבקשת פיצויים והשמדת כל העותקים של ההקלטה​.

View this post on Instagram

A post shared by fomuch (@fomuch916)

תלונות אלו וראיות נוספות הביאו לפשיטה על הנכסים של שון "דידי" קומבס, ודווח כי הרשויות מצאו כלי נשק, תחמושת, סמים וכמויות גדולות של שמן תינוקות וחומרי סיכה, שלכאורה היו קשורים לאירועי מין אלימים שכונו "Freak Offs". הממצאים האלו מרמזים שהרשויות גילו פריטים הקשורים להאשמות של סחר מיני והאישומים הנוספים שהוגשו נגד קומבס.

@trendhub21 Federal Agents found 1,000 Bottles of Baby Oil in Diddy’s House Sean 'Diddy' Combs was arrested amid a wave of lawsuits including SA and trafficking charges. Diddy sunbathing in Central #pdiddy #diddy #seancombs #newyork rest #usa #news #centralpark #sun #arrested #cops ♬ sunet original - Franco Gianny Belluci

המסיבות הראוותניות

המסיבות שארגן שון "דידי" קומבס לאורך השנים היו ידועות בזכות היוקרה והגלאם שלהן, ומשכו קהל רחב של מפורסמים מעולם הבידור, המוזיקה, האופנה והספורט. על פי הדיווחים, במסיבות שנערכו במעונותיו בלוס אנג'לס ומיאמי, השתתפו לא רק ידוענים מובילים אלא גם אנשים מתעשיית המוזיקה, כולל בכירים מחברות התקליטים הגדולות כמו גם פוליטיקאים וידועים כמו הנסיך הארי וויליאם.

יש אפשרות שג'יי זי חברו הטוב של הראפר, יחד עם מפורסמים נוספים כמו ביונסה וג'ניפר לופז שאף הייתה בת הזוג שלו במשך שנתיים עשויים לשמש כעדים במשפט המתקרב של דידי, שבו הוא נאשם בעבירות של סחר בבני אדם והתעללות מינית. הפרקליטים ששוקלים את העניין מציינים שייתכן שג'יי זי ודמויות מפתח נוספות ינסו להפעיל את הזכות החמישית שלהם (זכות השתיקה) כדי להימנע מלהעיד ולהפליל את עצמם. היו לא מעט סלבס במהלך השנים במסיבות כמו בנות משפחת קרדישאן, אשטון קוצ'ר, ליאונרדיו דיקפריו, ניק קארטר ואחרים אך עד כה אין מידע שמצביע על כך שכולם היו מעורבים ישירות בפעילות הפלילית המיוחסת לדידי. עם זאת, במידה ויתברר שמישהו מהנוכחים לקח חלק בפעילויות הלא חוקיות, הוא עשוי לעמוד בפני האשמות חמורות יותר​.

גם שמו של גסטין ביבר עלה בחקירה אך בתור קורבן, יש לא מעט סרטונים שהפכו לוויראלים והעלו חששות בדיעבד, ובעיקר סרטון אחד בו ביבר בן ה-15 שהה עם דידי במשך 48 שעות של 'כיף' בוילה שלו. בסרטון, דידי צוחק ואומר שהוא הולך להעניק לביבר חוויה בלתי נשכחת, ואכן ניתן לראות אותם מבלים יחד עם מכוניות יוקרה, נהנים מאירועים ומסיבות, ונחשפים לסגנון חיים של עולם ההיפ הופ והכוכבות. הסרטון יצר עניין רב ברשת, במיוחד לאור גילו הצעיר של ביבר אז, וגרם לתגובות מעורבות מצד הציבור. רבים הרגישו כי מדובר בחשיפה מוקדמת מדי של ביבר לעולם של המבוגרים. בכלל, הסיפור שצץ כעת העלה תיעודים רבים של ביבר סובל בתור ילד מהטרדות כאלו ואחרות שקיבלו לגיטימציה בפומבי על ידי דמויות מפורסמות.

@dailymail ‘Creepy’ clip of Diddy with young Justin Bieber resurfaces. This comes days after Diddy’s home was raided by Homeland Security as part of a trafficking investigation. #usher #bieber #diddy #creepy #breakingnews #news #justinbieber #resurfaced #LA ♬ original sound - Daily Mail

הסיפור לא נעצר כאן וישנן עוד לא מעט תיאוריות קונספירציה נוספות ורחבות מאוד הקושרות את הראפר לפרשיות כאלו ואחרות. נכון לעכשיו שום דבר לא אומת ודידי לא מואשם במעורבות באירועים הבאים.

  • מעורבות במותו של טופאק שאקור- אחת התיאוריות המפורסמות ביותר היא שפי דידי היה מעורב במותו של הראפר טופאק שאקור בשנת 1996. תיאוריה זו טוענת כי פי דידי שכר מתנקשים לחסל את טופאק כחלק ממלחמת הראפ בין החוף המערבי לחוף המזרחי בארה"ב. אין ראיות חותכות שתומכות בתיאוריה זו, אך היא ממשיכה להתקיים בשיח הציבורי.
  • אילומינטי - תיאוריה נוספת טוענת כי פי דידי הוא חלק מקבוצות סודיות השולטות בתעשיית הבידור, כמו האילומינטי. תיאוריה זו גורסת כי הוא שולט באמנים ובכוכבים שונים בתעשייה ומנצל את מעמדו להשגת כוח והשפעה מאחורי הקלעים. על פי אותה תיאוריה מי שעומד בראש הפירמידה הוא ג'יי זי.
  • המוות של הזמרת אליה- יש הטוענים כי פי דידי וג'יי זי היו אחראים למוות של אליה, שהייתה יריבה סמויה גלויה של ביונסה, לימים המלכה של ה-R&B ואשתו של ג'יי זי. בכלל, שמו של ג'י זיי עלה בתור מי שמושך בחוטים בתעשייה ואחראי ללא מעט מפלות בתקופה האחרונה.