מיס וויינטראש

רותם גרוסמן לקח ללב את ביטול הופעתה של איימי וויינהאוס בפריז בסוף השבוע והבין, שגם הג'ואיש פרינסס המסוממת מלונדון לא טובה יותר מכוכבות הטראש האמריקקיות

אני מת על איימי ויינהאוס אבל הפעם היא חצתה את הגבול. בסוף השבוע היא הייתה אמורה להופיע בפריז על הבמה הראשית של הפסטיבל המפורסם רוק אנ' סיין בצרפת, אבל ביטלה ברגע האחרון בטענה כי היא חולה.

בהופעותיה האחרונות נראתה ויינהאוס תלושה מהמציאות. היא אפילו שלחה בוקס למעריץ נלהב מידי לא מזמן וברור שהייתה מסוממת לגמרי לאורך כל המופע. הרי היא תמיד חולה אבל עם זאת תמיד הופיעה, ולמרות רצף ההופעות הביזארי שדפקה לאחרונה, בכל זאת עשרות אלפי אנשים חיכו לה אמש בפריז והיא עשתה מהם צחוק. הם קנו כרטיסי טיסה והזמינו חדרים במלונות רק כדי לראות אותה מופיעה למרות שהם יודעים שהקול שלה יהיה מרוסק. להם זה לא היה אכפת. מסתבר שגם לא לה.

רק לפני כמה חודשים הדהימה ויינהאוס את האמריקאים כשקטפה חמישה פרסי גראמי ועשתה היסטוריה. באותה תקופה כזכור, היא היתה שרויה במצב קשה מאוד ועל פי כל הדיווחים התקרבה למוות יותר מתמיד. הסיבה ידועה לכולם. ויינהאוס רצתה להגיע לטקס הגראמי, אבל המשטרה והרופאים מנעו את ממנה ברגע האחרון והיה מרגש לראות אותה שרה אז באולם הריק מאדם בלונדון ומתחבקת עם הנגנים שלה. אבל עכשיו לאחר שדאגה להוכיח שכשמדובר ברייטינג ובמצלמות אפשר לשיר גם אם את חולה מאוד, מתברר שהיא באמת כמו בריטני.

חשבנו שהיא עוף מוזר, אמנית מזן אחר שכבר אין היום. השווינו אותה כבר לבילי הולידיי, עוד נרקומנית שמתה על הבמה, אבל מסתבר שטעינו בגדול. כנראה שההצלחה עלתה לראשה של הג'ואיש פרינסס מלונדון והיא החליטה להתנהג כמו כוכבות הטראש האמריקאיות - בריטני וכל השאר, שביטלו על ימין ועל שמאל סיבובי הופעות שלמים בגלל הסאטלות ההרסניות.

אומרים על ויינהאוס ש"היא טיפשה ולא מפותחת", "לא יכולה להתמודד עם ההצלחה". בשיחות מסדרון תמיד הייתי דואג לשמור על כבודה של המשוררת המצוינת ומסביר שמדובר בקטגוריה איכותית יותר. היום אני מודה שטעיתי.