בשטח, לצד הלוחמים: התקווה 6 בשיר אופטימי לימים טובים יותר

את "השמש תחזור" כתב במקור הסולן עמרי גליקמן עבור זוג חבריו, "על התמודדות מאתגרת ומלאת השראה וגבורה". עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, המילים קיבלו משמעות אחרת - וכעת השיר יוצא לצד קליפ שבו מופיעה הלהקה, יחד עם אוגדה 91. "בהצדעה וחיבוק חזק לחיילות ולחיילים שלנו, שהם הלב הפועם של העם הזה"

התקווה 6
התקווה 6 | צילום: יח"צ

שירים לזכר הנרצחים והנופלים, שירי נחמה ושירי עידוד לימים טובים יותר: בעולם התרבות מנסים לחזור לשגרה מסוימת בצל המלחמה, כשרבים מאמני ישראל שחררו בשבועות האחרונים שירים שקטים ועצובים או דווקא כאלו שבאים להרים את המורל. הכול ברוח המצב ובהתאם לימים המטלטלים שעוברים עלינו.

להקת התקווה 6 שחררה אתמול (רביעי) את "השמש תחזור", שיר תקווה המסמל את התקופה הנוכחית, אותו כתב והלחין הסולן עמרי גליקמן לזוג חברים שלו, "על התמודדות משפחתית מאתגרת ומלאת השראה וגבורה", כפי שסיפר, "מעין שיר תקווה ואופטימיות שרציתי להעביר להם מאיתנו". עם פרוץ מלחמת "חברות ברזל", השיר, הוא מספר, קיבל זווית נוספת, "והמשמעויות שלו פתאום מצאו תפנית שכל כך התחברה לנו לימים האלה".

לכתבות נוספות בנושא תרבות:

בצילומי הקליפ השתתפה אוגדה 91, ובין היתר מופיעים בו לוחמי יחידה 869 איסוף קרבי, לוחמי תותחנים של גדוד 920 וכן לוחמי תותחנים מעוצבת אדירים. "אנחנו שבורי לב וכאובים מהאובדן הקשה של האחים שלנו", אמר גליקמן. "יום יום, כל כך הרבה גיבורים נופלים בהגנה על הבית. לעולם לא נוכל להחזיר לכם על ההקרבות האלה.

"כל מה שיש בידינו זה שירים ורסיסים של תקווה שאנחנו בכל פעם אוספים מחדש ומנסים לפזר - וזה לא תמיד פשוט. השיר הזה הוא שיר תקווה קטן עם ציפייה גדולה לימים טובים יותר ולשמש אחת שאנחנו מחכים שתחזור. בהצדעה וחיבוק חזק לחיילות ולחיילים שלנו, שהם הלב הפועם של העם הזה. זה בשבילכם".

 

השמש תחזור | מילים: עמרי גליקמן

השמיים נעלמו פתאום
מטפטף על אדן החלון
לא רואים טוב את סוף היום
ואת דואגת

לפעמים צריך לבנות על נס
לנצל את התקוות שיש
אני מושיט לך יד
את מחייכת

נחכה שהשמש תחזור
תחזיר לנו ת׳אור
שהשמש תחזור
זה יקרה
והכל יעבור
כשהשמש תחזור
שהשמש תחזור

יש רוחות שנכנסות הביתה
יש שדים שיוצאים מן המנוחות
אני ואת פתאום ערים בלילה
ואין כוחות

אני איתך גם בתוך האופל
אני איתך גם בעין הסערה
עד שנצליח עד שיירגע

נחכה שהשמש תחזור
תחזיר לנו ת׳אור
שהשמש תחזור
זה יקרה
והכל יעבור
כשהשמש תחזור
שהשמש תחזור

והשמיים נפתחו פתאום
יש ציפור על עדן החלון
משהו ישתנה היום
הנה את צוחקת

נחכה שהשמש תחזור
תחזיר לנו ת׳אור
שהשמש תחזור
זה יקרה
והכל יעבור
כשהשמש תחזור
שהשמש תחזור