מחאת האמנים נגד הרפורמה המשפטית: "עלינו לעצור את ההצגה"

על רקע הרפורמה המשפטית והמחאות ברחבי הארץ, התקיימה הבוקר מול ספריית בית אריאלה בתל אביב עצרת של ארגוני התרבות נגד החקיקה. בין המשתתפים: גילה אלמגור, מיקי גבריאלוב, סי היימן, אחינועם ניני, חמי רודנר ודרור קרן

מחאת האמנים בבית אריאלה
מחאת האמנים בבית אריאלה | צילום: רן בירן

ארגוני התרבות התכנסו הבוקר ברחבת בית אריאלה בתל אביב לעצרת מחאה נגד הרפורמה המשפטית. במהלך העצרת נשאו דברים גילה אלמגור, רננה רז, דרור קרן ואמנים נוספים, בקריאה לממשלה לעצור את החקיקה ולקדם הידברות.

כתבות נוספות בתרבות ובידור

רננה רז: "אסור לנו להסכים לחיות במציאות שאנחנו חוששים להביע את דעתנו הפוליטית. וכן הכל פוליטי. אין לנו את הפריבילגיה לומר שהאמנות יכולה להשאר מחוץ לפוליטיקה. כשהיא עושה כן הפוליטיקה עושה בה שמות. עלינו לגייס את החשיבה היצירתית שלנו, את הדמיון את הנסיון והחכמה ולהשמיע את קולנו. אני מאמינה שככל שיותר אנשים ובעיקר כאלו בעלי השפעה ציבורית יביעו את דעתם המציאות תשתנה".

גילה אלמגור
גילה אלמגור | צילום: רן בירן

גילה אלמגור: "אני מפוחדת וחרדה בימים אלה יותר מאי פעם. מוצאת לנכון להשמיע את קולי. נולדתי ב-39 בעיצומה של המלחמה ההיא ולאושרי גדלתי כאן בארץ הטובה החדשה הקשה אבל גדלתי לחופש. ישראל היא נס, מגילת העצמאות היא המצפן הרוחני שלנו. כולנו כאן קוראים בקול גדול עצרו את החקיקה הקורעת את החברה לגזרים. הארץ הזאת שתתה דמם של ילדינו, אבותינו חברינו לאורך השנים. גם אבא שלי שלא זכיתי להכיר קבור פה נרצח בידי צלף ערבי והוא בן 25 בלבד. לא גדלתי עם רגשות שנאה ונקמה. מבקשת ממנהיגי הקואליציה בכל פה ולב תעצרו".

דרור קרן
דרור קרן | צילום: רן בירן

דרור קרן: "בימים בהם אנחנו בדרך לשופטים שיהיו שפוטים של פוליטיקאים, שחוקים זה משהו שמכופפים אותו על פי אינטרסים של שילטון, להגדיל עוולות, להכשיר אפרטהייד בשטחים, לשלוט באנשים ולשלול מהם זכויות אדם בסיסיות. בימים שמחאה וזעקת ההמונים אזרחי ישראל, נמכרת בשם השילטון כניסיון הפיכה של אנרכיסטים, זה גם עלינו, לעצור את ההצגה. להיראות על במות אחרות, להיות פנים ופה למחאה. לקרוא לדברים בשמם. אחרת "אנשי בסדר, אנשי בסדר גמור, אצבע בתחת ושיר בגרון, כי טוב מסריח וחם".