הנערה שהותקפה מינית על ידי רומן פולנסקי מוציאה ספר על הפרשה

35 שנים אחרי, סמנתה גיימר שהותקפה מינית על ידי הבמאי רומן פולנסקי כשהייתה בת 13, מוציאה ספר על הפרשה

רומן פולנסקי
רומן פולנסקי | צילום: אימג'בנק/GettyImages

בספר שיצא בספטמבר ויקרא "הנערה- החיים בצל רומן פולנסקי" חושפת לראשונה סמנת'ה גיימר את כל הפרטים סביב תקיפתה המינית בגיל 13, על ידי הבמאי הנודע רומן פולנסקי.

על כריכת הספר מופיעה תמונה של גיימר מגיל 13 שצולמה על ידי פולנסקי, כיום היא בת 48. התמונה צולמה שלושה שבועות לפני המקרה. "הוא ביקש ממני להחליף בגדים ולעשות את זה מולו" מספרת גיימר, "זה לא הרגיש נכון".

פולנסקי, במאי "תינוקה של רוזמרי" ו"הפסנתרן" הודה בסעיפי האישום שכללו בעילת קטינה במשפט שנערך, אך הספיק להימלט לאירופה על מנת להתחמק מעונש. בראיון איתו טען: "אני חושב שבזמנו היה לי קשה לשכנע את עצמי שזה לא היה בסדר כי אני לא חושב שאף אחד נפגע".

לארה"ב הוא מעולם לא חזר, אפילו לא כשזכה באוסקר. הסיפור חזר לכותרות לפני שלוש שנים כאשר פולנסקי נעצר בשוויץ, והתנהל משפט על הסגרתו לארה"ב, שבסופו נדחתה בקשת ההסגרה. גיימר טענה במשך שנים שסלחה לפולנסקי, ורק רוצה להמשיך בחייה.

היום בגיל 78 פולנסקי עדיין מוגדר כמבוקש על ידי האינטרפול, אבל נע בחופשיות בין שוויץ לצרפת וממשיך לעשות סרטים. לפני חודשיים הוא הציג בפסטיבל קאן את "ונוס בפרווה" סרט חדש שלו. גיימר טוענת שבמשך כל השנים חייתה כקורבן, והספר הוא ניסיון להתחבר שוב אל עצמה, לסגור מעגל.