קיץ יקר עם הילדים - למה כניסה לתערוכה עולה בישראל פי 2 מבחו"ל?

לישראל מגיעות תערוכות בינלאומיות, שמביאות עימן מרכולת נפלאה מן העולם, הבעיה היא שמחירי הכניסה כלל לא תואמים את המחירים העולמיים והינם גבוהים בהרבה

תערוכת הדינוזאורים
תערוכת הדינוזאורים | צילום: יח"צ

תערוכת הלגו הולכת להיות הדבר הבא בקיץ אולם כרטיס כניסה לתערוכה בישראל עולה 99 שקלים למבוגר ולילד. כרטיס למשפחה עם שני הורים ושני ילדים עד גיל 13 יעלה 280 שקלים. לדברי כתבת הצרכנות, גבריאלה דוידוביץ וייסברג, באותו הזמן התערוכה מוצגת גם בטיימס סקוור בניו יורק וכרטיס כניסה שם עולה 75 שקלים ולילד 56 שקלים. באוסטרליה, שגם בה יש עלויות שינוע והובלה, כרטיס נמכר ב-50 שקלים. עלות זולה יותר אפשר למצוא גם בסינגפור.

דודי ברקוביץ', בעלי 'הדרך' ושותף בהפקת התערוכות, כלל לא חושב שכרטיס הכניסה יקר. לדבריו, אם משפחה רוכשת את החבילה המשפחתית ב-280 שקלים, מחיר כרטיס יירד ל-70 שקלים לבן אדם. "מעבר לזה יש לנו ספונסרים, מי שיש לו כרטיס לאומי קארד יכול לקנות זוג ב-99 שקלים, מנוי לידיעות אחרונות יכול לקנות ב-69 שקלים לכרטיס. מעבר לזה, יש כ-700 ועדים שמוכרים כרטיסים מוזלים ואפשר לקנות דרכם כרטיסים לתערוכה".
"בסופו של יום, כמות האנשים שרוכשים את הכרטיס ב-99 שקלים הם 5% מסך המבקרים בתערוכה".

 

ברקוביץ' הסביר שאי אפשר לבטל את המחיר הגבוה מכיוון שכשמציעים לוועד עובדים, הוועד צריך לקבל את הכרטיס במחיר יותר זול כי הוא מסבסד את הכרטיס."אנחנו במדינה שהכל צריך לבוא דרך הים, משלמים מיסוי יקר ו-18% מע"מ של הכרטיס. האולמות יקרים יותר והפרסום יקר". לדבריו, מחולקים כרטיסים גם בחינם לנזקקים. כמו כן, לטענתו, בשביל להתאזן צריך למכור 100,000 כרטיסים. "אף אחד לא עוזר לנו, רק לוקחים מאיתנו. כשאני יודע שצריכים להגיע 30 קונטיינרים לנמל ואני צריך להיות תלוי בחסדיו של מר חסן אולי לא ישחררו לי את הקונטיינרים ולא תהיה לי תערוכה. זה לא פשוט לעשות תערוכה במדינת ישראל, זה סיכון גבוה".