הפאדיחה של מפלגת העבודה: אפרת גוש מופיעה בתשלום

במפלגת העבודה מיהרו לתקוף את הליכוד-ביתנו על הופעתה של שרית חדד ותקציב הענק ששילמו עבור המופע. כעת מתברר שגם הם הזמינו הופעה בתשלום של הזמרת אפרת גוש

אפרת גוש לאמה
אפרת גוש לאמה | צילום: יחצ

בליכוד לא נשארו חייבים אחרי הביקורת שספגו על הופעתה של שרית חדד בכנס פתיחת הקמפיין. מפלגת השלטון מתכוונת להתלונן על מפלגת העבודה בטענה שפעלו באופן דומה. הסיבה: הופעתה של אפרת גוש בכנס המפלגה. גוש שלשלה לכיסה 20,000 שקלים בעקבות הופעה זו.

 

מחירו של האירוע שהופג במפלגת הליכוד עמד על 700,000 שקלים, כש-80,000 מתוכם יועדו עבור הופעתה של שרית חדד. במפלגת העבודה מהרו לתקוף את ראש הממשלה על ההתנהלות הכלכלית הלא נבונה שלו, והוציאו את הסרטון "אתה תותח? לא, אתה פראייר", בו מסביר מפיק אירועים במפלגת העבודה, דני אזולאי, כיצד ניתן היה לצמצם את העלויות של הכנס המפואר בליכוד, באופן סרקסטי.

 

אלא שבמפלגת העבודה נפלו לאותו בור כשהזמינו את גוש להופיע בתשלום בניגוד לתקנון. בסביבתה של הזמרת טענו שהסכום שקיבלה גוש הינו סכום סמלי יחסית, ושלא מדובר בהפקת ענק כמו זו שנעשתה בליכוד. גם רונה קינן הופיעה בכנס של מרצ, אך שם מדובר בהופעה חינמית שנעשתה בהתנדבות מצד הזמרת. במפלגת הליכוד טענו גורמים: "לפני שהעבודה תוקפים אותנו, כדאי שיעשו בדק בית אצלהם". לכאורה, לפי התקנון, גם במקרה ההופעה של גוש מדובר בעבירה, שכן אסור להזמין הופעות בתשלום בטווח הימים שלפני הבחירות. לכן, תוגש גם תלונה נגד מפלגת העבודה.

 

ממפלגת העבודה נמסר: "האירועים המלווים את קמפיין הבחירות של המפלגה מופקים, בניגוד לליכוד, מתוך הבנה שמדובר בכספי ציבור וללא פזרנות כדי לקדם את המסרים והצורך להחליף את השלטון. באשר להופעתה של אפרת גוש - תשלום ראשון להופעה של להקתה של אפרת גוש נמסר זה מכבר. גוש היא תומכת מוצהרת זה זמן במפלגת העבודה, והיא אף הביעה תמיכה על הבמה בהופעתה בכנס להצגת התוכנית הכלכלית של העבודה מתוך בחירה אידיאולוגית והזדהות עם המפלגה וערכיה. למרות רצונה של גוש להופיע בהתנדבות, משנתגלה לאחר בדיקה, עוד טרם פנייתכם, כי אין באפשרות המפלגה לקבל תרומה שכזו, הוחלט כי יועבר תשלום גם עבור הופעתה. יש לנו הערכה גדולה מאוד על רצונה הטוב של אפרת ועל תמיכתה הפומבית במפלגתנו".