דורון נשר עבר אירוע מוחי, משפחתו: "מד"א סירבו לפנות אותו"

איש הטלוויזיה והסופר בן ה-58, אושפז לאחר שעבר אירוע מוחי קשה ונזקק לצינתור. אשתו טוענת שאנשי מד"א לא הסכימו להעבירו לקבלת טיפול, "הייתי צריכה לפנות אותו מגולגל בשטיח לבית החולים"

דורון נשר
דורון נשר | צילום: חדשות 10 צילום מסך

הבדרן, הסופר ואיש הטלוויזיה, דורון נשר (58), אושפז בסוף השבוע בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה לאחר שעבר אירוע מוחי. הוא עבר צינתור מוח, ומצבו קשה אבל יציב. בערב יום חמישי חש נשר ברע ובני משפחתו הזעיקו ניידת מד"א - אולם הפראמדיקים לא פינו אותו לבית החולים, כיוון שלטענתם נשר סירב לכך בכל תוקף ו"אסור להם לפנות אדם בכפייה".

 

עם זאת, בני המשפחה טוענים שנשר שהיה במצב בריאותי קשה ולא הובן כהלכה, לכן הם נאלצו לפנות אותו באופן עצמאי לבית החולים, מגולגל בתוך שטיח, כדי שלא יפגע בעצמו - מה שגרר לדבריהם החמרה במצבו הבריאותי. "מימיי לא הרגשתי כזה חוסר אונים, שעומדים לי שלושה בחורים ממד"א בבית ומסרבים לפנות את בעלי בשיא של אירוע מוחי", סיפרה רעייתו נילי לחדשות 10, "אני חושבת זו שערוריה, ואני צריכה לפנות אותו מגולגל בשטיח לבית החולים". 

 

במד"א מסרו כי "צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק לבית משפחת נשר מצא את החולה עם סימנים לאירוע מוחי. הצוות ביקש  לפנות את החולה לבית החולים, אך מר נשר התנגד לכך בתוקף ולא הסכים להתפנות. הצוות המשיך בטיפול בבית המשפחה ובמשך כשעתיים עשה כל מאמץ כדי לשכנע את מר נשר להתפנות לבית חולים אך הוא המשיך להתנגד בתוקף". מגן דוד אדום בקשו להדגיש כי על פי החוק חל איסור על צוותי מד"א לפנות חולה לבית חולים כאשר הוא מתנגד לכך בתוקף. "הצוות אף התייעץ עם הרופא במוקד מד"א ובלית ברירה, לאחר כשעתיים של ניסיונות שכנוע וטיפול בחולה, לא יכול היה הצוות לפנותו לאור התנגדותו הנחרצת להתפנות לבית החולים על ידי הצוות. מד״א הקים צוות לבדיקת הנושא, שבין השאר יבדוק אם יש מקום לקרוא לשינוי החקיקה ולתת לאנשי מד"א סמכויות לפנות בכפייה".

 

דורון נשר זכה לפרסום כבר בסוף שנות ה-70 כשחקן, אולם הפך לבן בית בכל סלום בישראל בתחילת שנות התשעים כשהגיש פינה קומית קבועה בתוכנית הטלוויזיה "סוף שבוע עם ירון לונדון" בערוץ הראשון, שבעקבתיה הנחה למשך שנתיים את תוכנית ערב שבת בערוץ. כמו כן, הגיש במשך חמש שנים את תוכנית הרדיו "ציפורי לילה" בגלי צה"ל, הגיש תוכנית בערוץ המדע ופינה בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10, ופרסם במשך השנים כמה ספרי ילדים.