דו קרב ישראלי: המסך של אז או היום?

אומרים שפעם היה פה שמח, אבל מצד שני, גם עכשיו לא כל כך עצוב. אז אתם תחליטו - חובבי נוסטלגיה כחול-לבן או מרוצים היום? חלק ב'

יונית לוי
יונית לוי | צילום: תמר מצפי, יח"צ

הסאטירה המשעשעת: שחור-לבן VS צבעוני

מצד אחד: לא רק ש"ניקוי ראש" היתה תוכנית סאטירה חריפה שלא התביישה להיכנס במי שרק יכלה, היא גם שודרה בשנות ה-70, תקופה שהיה פה רק ערוץ אחד - כך שכולם, אבל באמת כולם ראו אותה. שמות כמו טוביה צפיר, רבקה מיכאלי, ספי ריבלין ומצחיקנים אחרים אמרו בתוכנית שייצר מוטי קירשנבאום את מה שכולם רצו לומר על האנשים החשובים במדינה, אבל לא פשוט העיזו. מהצד השני: מדורת השבט של ימינו (שאינה תוכנית ריאליטי למרבה ההפתעה) היא ללא ספק "ארץ נהדרת". שוב מצחיקנים, שוב נשכנים (אבל בעדינות) ושוב כובשת את ישראל בהובלת אייל קיציס ושאר חבריו לצוות הנהדר(ת). ליטל מעתוק, הרומנים עם קוריצה ולובה הן רק חלק מהדומויות שכולנן עדיין זוכרים. הדילמה: אז מה תוכנית הסאטירה שאנחנו יותר אוהבים? "ניקוי ראש" או "ארץ נהדרת" - אתם מחליטים.

 

סרט הקאלט: הצהוב VS הצבאי

מצד אחד: לא רק ש"אסקמו לימון", עם מומו, יהודהל'ה ובנצי הפך להצלחה ענקית גם בעולם, הוא אחד הסרטים שכל ישראלי מכיר ומחבב. כנראה שאנחנו נמשכים לסרט ולרגעים הגדולים מתוכו - כמו זה של סטלה המגמרת או הבילוי ב"גלידה מונטנה" - בגל שבבסיסו הוא סרט על אהבה ושברון לב. כמו בחיים. מהצד השני: ולקאלט קצת יותר מודרני, "מבצע סבתא", עם האפיל הצבאי יותר וססמאות המפתח כמו "סבתא חיה מתה" ושלל משפטים. קיבוץ, צה"ל וערכי משפחה בסרט הישראלי שנתן לרמי הויברגר את תפקיד חייו. הדילמה: אז מה סרט הקאלט שאנחנו יותר אוהבים? "אסקימו לימון" או "מבצע סבתא" - אתם מחליטים.

 

החדשותי: מר טלוויזיה VS מלכת הקרח

מצד אחד: פעם היה לנו את חיים יבין כבכיר אנשי הטלוויזיה הישראלית. ממלכתי, בשחור-לבן (ואז גם צבעוני), בעל דיקציה ללא רבב ומכובד - כזה שיכול לראיין את ראש הממשלה או הנשיא מבלי למצמץ ויושב ברוממה, ירושלים. פעם היה רק ערוץ אחד, כך שכינו אותו "מר טלוויזיה". מהצד השני: היום יש לנו את יונית לוי, שהחלה כפרח חדשות צעירה והפכה באלגנטיות למלכת הקרח (אבל לא באמת) האדמונית ששולטת לנו על איך נקבל את החדשות, במהדורה הנצפית ביותר בארץ. היום מגישת החדשות הבכירה נשואה לאחד האנשים המרעננים ביותר על המסך. הדילמה: אז מי מגיש החדשות שאנחנו יותר אוהבים? יבין או לוי - אתם מחליטים.

 

>>> עוד דו קרב: טובים VS רעים בטלוויזיה

 

>>> וגם: מי מלכת הסרטים הרומנטיים

 

>>> לעוד תרבות ובידור