כחולבן: בידור ישראלי שעושה לנו כבוד

ישראל חוגגת, ואנחנו שמחים איתה ועם אלה שעשו לנו כבוד מסביב לגלובוס - גם בתרבות ובידור. יש אחד שגורם לכם לשיר, את זה שעושה טלוויזיה איכותית ואחד שהוזמן לטקס הנוצץ בעולם. הכי גאווה לאומית

הומלנד
הומלנד | צילום: יח"צ
סטריפ כחולבן
סטריפ כחולבן | צילום: סטודיו נענע10

נפנפו בדגל ותנו בזיקוקים - מדינת ישראל חוגגת 64 ואנחנו שמחים איתה. לכבוד יום ההולדת של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, נענע10 עושה כבוד להישגים כחול-לבן - גם בבידור ובתרבות.

 

בחרנו לכם אחד שהעלה (שוב) את הקולנוע הישראלי על המפה, אחד שמביא לפה את האמנים הגדולים בעולם להופעה ואחד שעושה טלוויזיה מצויינת - גם לדעת דוברי האנגלית מעבר לים.

 

כי אנחנו הכי עם קטן וחכם.

>>> עשו כבוד בקולנוע: "הערת שוליים", יוסף סידר

אם תספרו את כמות הסרטים המקומיים שאליהם אנשים מעבר לים באמת שמו לב בשנים האחרונות, אבל אינם קשורים למלחמה ושלום ("בופור", "ואלס עם באשיר", "עג'מי", "גן עדן עכשיו" ואפילו "יוסי וג'אגר"), תגיעו כנראה לתוצאה אחת בודדת - "הערת שוליים". סרטו של יוסף סידר על חוקרי התלמוד, לא רק מהווה דוגמא מוצלחת של קולנוע ישראלי מודרני שמדבר לכאלה שלא מברברים בעברית אבל גם לא חפצים בעלילה על יחסי ערבים-יהודים, אלא גם זכה בכבוד להיות מועמד לפרס היוקרתי ביותר של עולם הסרטים - האוסקר כמובן.

 

אז כבוד להיות מועמדים לפרס האקדמיה האמריקנית לקולנוע (ואפילו כבוד לא לזכות), אולי הפרס הנוצץ ביותר ברחבי הגלובוס, אבל כבוד אפילו יותר לדעת שיש בינינו יוצרים שאפשר ורצוי להעריך על יכולתם לכתוב ולביים סביב נושאים שהם קצת פחות בוערים. כאלה שחיים, כאמור, בסרט טוב.

 

צוות הסרט
צוות הסרט "הערת שוליים" שלמה בראבא, ליאור אשכנזי ויוסף סידר

>>> עושה כבוד בטלוויזיה: "הומלנד", גידי רף

למען הסר ספק, אם שמעתם בשנה האחרונה על הסדרה "הומלנד" של רשת שואוטיים האמריקנית (או כמו ששיווקו לנו אותה - "חטופים" האמריקנית), זה כנראה בגלל שהיא באמת סדרה מוצלחת, כזו שהעלילה שלה מצליחה לסחוף את האמריקנים כמו עוד אלפים ברחבי העולם. אחת הסיבות לכך שהיא מצויינת, היא היוצר שלה, גידי רף הישראלי - זה שגם עומד מאחורי "חטופים" של קשת והצליח להתאים את קווי העלילה הכל כך מקומיים שלנו לכאלה שייקסמו לאזרחים שאינם מחזיקים בתעודת זהות כחולה. כל כך קוסמים, שהסדרה ויוצריה זכו בפרסי האמי וגלובוס הזהב - והכל, לפי רף, בגלל הסדרה המקורית, זו שאנחנו ראינו ראשונים. אז מי אמר שאין פה טלוויזיה מצויינת?

 

"זו היתה שנה מוצלחת, אבל קודם כל בגלל 'חטופים' שהיא מקור גדול לגאווה", אומר גידי רף לנענע10. "התברכתי בצוות גדול, כולל שחקנים ויוצרים מקומי, שהוא הסוד שמאחורי ההצלחה הגדולה שהביאה גם ל'הומלנד' האמריקנית. סיימנו לאחרונה לצלם את העונה השנייה של 'חטופים' שתעלה פה ביוני בערוץ 2, בקרוב תשודר הגרסה הישראלית גם באנגליה ובעוד שבועיים נתחיל לצלם כאן בארץ קטעים מהגרסה האמריקנית 'הומלנד'", מספר רף. "הכבוד הגדול שאנחנו זוכים לו סביב העולם מרגש, אבל אנחנו יוצרים בראש ובראשונה עבור הקהל בישראל".

 

>>> עשה כבוד על הבמה: המפיק שוקי וויס

האיום איראני? הפיכות אלימות סביבנו? שטויות! דבר לא יעצור את האמנים הגדולים ביותר של עולם המוזיקה הבינלאומי להגיע להופעות בארץ הקודש, לפחות כל עוד זה תלוי בשוקי וויס. אחד ממפיקי ההופעות הבכירים שלנו כאן בישראל, הביא ויביא בחודשים החמים כמה מהאמנים הלוהטים בעולם, כדי שנרגיש כאילו באמת אוהבים אותנו פה ב'ליטל יזראל". מופע הבכורה העולמי של מדונה בחודש הבא למשל - יביא איתו אלפי כלי תקשורת סקרנים לראות על מה המהומה, אבל חוץ ממנה ינחתו גם רופוס ווינרייט, האפגן וויגס, סירק דה סוליי, וכמובן החזר החוב הלאומי של להקת רד הוט צ'ילי פפרס - שיבעירו את האזור (עם המוזיקה!). אה, והוא מבטיח לנו עוד כמה מופעים שבקרוב מאוד יוכל לספר לנו עליהם. כיף לחיות פה לפעמים. 

 

"כבוד!", אומר וויס לנענע10, "כבר למעלה מ-30 שנה אני עוסק באהבה בהפקת מופעים, ולאורך השנים הבנתי את החשיבות שבלהיות כאחד העמים במיוחד עבורנו הישראלים, הזכות לקחת חלק בחוויית המופעים הבינלאומיים, בפגישה עם אמנים מוערכים ובמפגש עם הקהל הנפלא שלנו. תמיד ראיתי באפשרות להביא אומנים ומופעי תרבות לישראל כזכות לאפשר לנו לראותם בתנאים מועדפים ברמה הגבוהה ביותר, ואני רואה את חשיבותם שלתפישתי שומרת ומסייעת לכולנו לשמור על רמה של שפיות ולאזן את המציאות שלעיתים כה קשה ושבה אנו חיים", מסביר וויס. "בקיץ הקרוב אנו מתקרבים עוד צעד לרמה הגבוהה ביותר עם אורחינו הבינלאומיים. אמשיך לפעול בתחום זה באהבה רבה ובאחריות מקסימלית לקהל ששומר אמונים לתרבות המופעים. המשיכו לאהוב מוזיקה טובה".

 

מדונה עם ניקי מינאז
מדונה עם ניקי מינאז

>>> סרט כחול, לבן: רגעים גדולים של קולנוע ישראלי

 

>>> לכל כתבות כחולבן - חוגגים עצמאות בנענע10

 

>>> לעוד תרבות ובידור