מהוליווד ועד כוש • את מי היינו מלהקים למגילת אסתר?

המן שונא את אסתר שעושה את אחשוורוש שזרק את ושתי. המגילה שגורמת לכולנו לחגוג עד-לא-ידע יכולה להפוך לסרט שובר קופות בעזרת שחקנים לוהטים, אז אספנו כמה כוכבים שמתאימים בול לדרישות. פורים של טראש

בלייק לייבלי ואשטון קוצ'ר עם כתר
בלייק לייבלי ואשטון קוצ'ר עם כתר | צילום: סטודיו nana10

"וַיְהִי, בִּימֵי אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ: הוּא אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, הַמֹּלֵךְ מֵהֹדּוּ וְעַד-כּוּשׁ-שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה, מְדִינָה". (מגילת אסתר, פרק א')

 

האמת היא שאין סיפור הוליוודי יותר ממגילת אסתר - זו שאנו אמורים לקרוא בפורים ובגללה אנו חוגגים עם מסיכות ושותים לשוכרה עד-לא-ידע בכמה ימים של שגעון והיפוכי תפקידים. שימו לב לתככים ולמזימות של הטובים נגד הרעים (מרדכי מול המן כמובן), לסיפור האצולה הפרסית והיהודים הפשוטים שחייהם משתנים (הסינדרלה הדסה שהופכת למלכה אסתר), אפילו ההצלה ברגע האחרון (של כל יהודי האמפריה שנותרו במתח כמובן) שם. אז כדי לעזור למפיקי הקולנוע הגדולים להרים את הסרט, החלטנו לעזור בליהוק הכוכבים של המסך לתפקידי דמויות המפתח ללהיט הקולנוע שישבור קופות - לפחות אם ייצא בסוף השבוע של החג. אין בעד מה, ספילברג.

אחשוורוש: אשטון קוצ'ר

המלך הפרסי הנודע והמורם מעם של המגילה הוא שתיין, עוסק ברדיפת נשים ובתענוגות, כך שאשון קוצ'ר הולם בדיוק לתפקיד. הוא לא צעיר מדיי, אבל עדיין משחק אותה תמים ממש כמו המלך שלא מבין שכולם עוסקים סביבו במניפולציות. הוא אוהב נשים יפות ולא נראה רע (ויש שיגידו אף לוהט) בעצמו. הוא משעשע כך שיוכל לכבוש את לב העם, אבל יודע להיות דרמטי כשצריך. וכן, כולנו יודעים מה קורה לו אחרי כוסית משקה אחת יותר מדיי בשדרות הוליווד (היי, דמי, את למרבה הצער לא כשירה להפקה).

 

אסתר המלכה: בלייק לייבלי

המלכה המתוחכמת חייבת להיות מגולמת על ידי שחקנית שהיא שילוב בין השכל לבחור תפקידי משחק שמשאירים אותה בכותרות לבין יופי מהפנט שיגרום למלך לפעול לפי המלצתה. בלייק הלוהטת, למרבה השמחה, מתאימה פרפקט לתפקיד אסתר הג'ואיש פרינסס התמה ומלאת הסודות שמוצגת תחילה באור שלילי, אבל אז מחליטה לסכן את עצמה בעבור העם שממנו יצאה ובאמצעות סדרת תחבולות זוכה להצלחה. היא תשרבב שפתיים ותבלבל את המלך, תתייעץ עם מרדכי החופר בעת מצוקה ותאמר להמן מה בדיוק היא חושבת על האוזניים שלו מבלי להתבלבל בזמן קאט פייט - והכל בעורמה כדי שהגוסיפ גירל לא תגלה. מלכה.

 

המן הרשע: יו לורי

ציני, ממורמר, בעל שגעון גדלות, מתקשה להודות בטעויות, צולע ולא משחרר אפילו חצי חיוך - גם כשהוא צודק. יו לורי עשה מהרופא המושחז "האוס" גלגול מודרני של המן, יועץ המלך האיום שרודף אחרי התפקיד שיהפוך אותו למכובד, זה שמבקש להשמיד את כל היהודים בגלל הסכסוך האישי. עם קול סמכותי ושקט, אזניים מספיק גדולות ומבטים מלאי בוז לכל מי שהוא לא עצמו - לורי מתאים בדיוק לתפקיד הנבל, רק שהוא מוצא להורג בסופו של דבר. כמה חבל.

 

יו לורי - האוס
יו לורי - האוס | צילום: יח"צ

מרדכי היהודי: וודי אלן

אז מתברר שמרדכי היה בכל בן הדוד של אסתר, אבל כשעוד חשבנו שהוא בכלל הדוד שלה - וודי אלן נראה כמו היהודי המושלם לתפקיד. הוא גם נעבך שכזה, עושה רושם של תמים-מסכן וגם מלא סטריאוטיפים על יהודים, אבל מנגד אנו יודעים שהוא יוצר קולנועי מבריק (והמשקפיים שלו משווים לו לוק של חכם) שיוכל לסייע לאסתר, ולשכנע אותה לגרום למלך לעשות בדיוק מה שצריך כדי להציל את בני הדודים שלהם. אבל ממש להציל. הא לך המן, וודי הוא זה שיזכה לעלות על הסוס הלבן ולזכות בכבוד.

 

ושתי: ג'נוארי ג'ונס

תזכירו לנו מתי הפעם האחרונה שמיס ג'נוארי ג'ונס, מושא תשוקתו של חלק נכבד מהמין הגברי בעולם, עטתה על עצמה ארשת פנים שאינה חמוצה משהו? מיסיס ג'ונס תמיד נראית לא מרוצה, ממש כמו ושתי - המלכה הראשונה של אחשוורוש שהחליטה לעשות שריר פמיניסטי כשלא הסכימה להופיע בפני המלך במשתה אבל יצאה הכי מפסידה כשסולקה מהארמון והוחלפה במודל צעיר ומשובח יותר. נכון שמדבר בתפקיד משנה קצר, אבל האישה הנבגדת של "מד מן" שמחליטה לעשות מעשה ולעזוב את הגבר שלה תעשה אותו בצורה הכי טובה שרק אפשר, כמו מלכת קרח.

 

זרש: נטלי פורטמן

בסדר בסדר, מדובר באישה יפה ונחשקת מדיי מדי שתגלם את תפקיד אשתו הכוחנית (ובעלת השם המכוער ביותר במגילה) של המן, וכן - היא משלנו וכו'. אבל נטלי פורטמן הביאה את התפקיד על עצמה, אחרי שגילמה בשנים האחרונות רק את דמויות מיוסרות/ מתאמצות/ מתוסכלות ("ברבור שחור"), מבולבלות ("אחים") או פשוט יבשושיות ("קשר לא מחייב"). רוצים מישהי שתכביד עליכם לכם בנוכחותה? פורטמן היא הבחירה המושלמת.

 

נטלי פורטמן
נטלי פורטמן

בִגתן ותרש: ראיין ריינלודס וראיין גוסלניג

ריינולדס את גוסלינג, יפים ונכונים שכמותם, הם הבחירה המושלמת כדי לגלם את שני המקורבים הבוגדניים שמתכננים להמית את המלך. פשוט כי נורא, אבל נורא קשה לרוב האנשים להבדיל בין השניים. כן, שניהם שחקנים עולים שמשתתפים בכמה סרטי להיט בשנים האחרונות, שניהם מוערכים פחות מדיי על מה שהם עושים על המסך, שניהם יוצאים עם שחקניות שוות לא פחות ושניהם בתחרות צמודה על תואר "הצעיר ההוליוודי הנשחק של השנה". אבל מי לעזאזל זה מי? ממש כמו בגתן ותרש.

 

ריאן גוסלינג
ריאן גוסלינג | צילום: אימג

>>> דרס יו אפ: איך תתחפשו לסטארים הגדולים?

 

>>> בחזרה לעוד תרבות ובידור