בהלת קטינה

מיילי סיירוס היא אולי קטינה פרובוקטיבית, אבל זה לא אומר שלפרז הילטון מותר לפרסם פפראצי שלה בלי תחתונים. אלכס פולונסקי שובר את הכוס

מיילי סיירוס מצונזרת
מיילי סיירוס מצונזרת | צילום: צילומסך מתוך WWTDD

"הכוס של מיילי סיירוס" הפך לאחד מצירופי המילים המגוגלים ביותר בימים האחרונים, לאחר שבלוגר הרכילות פרז הילטון פרסם השבוע בחשבון הטוויטר תמונת פפראצי של הזמרת בת ה-17 יוצאת מרכב כשהיא נטולת תחתונים. בהודעה שפרסם ומחק תוך זמן קצר, הוא כתב: "אם אתם נפגעים בקלות, אל תקליקו על הלינק פה. הו, מיילי! אזהרה: באמת לא מתאים למי שנפגע בקלות". יממה לאחר מכן, הוא פרסם הבהרה בה טען שהוא מחבב את מיילי, שבעצם כן היו לה תחתונים, ושהוא לא היה מפרסם תמונה כזו כי הוא לא רוצה להיכנס לכלא. מי כן?

 

בשנים האחרונות, מדורי רכילות ממוסדים לצד בלוגרים שונים, בהם פרז הילטון עצמו, פרסמו אינספור תמונות דומות של בריטני ספירס, פריס הילטון ושלל כוכבות מדרג א' עד ז'. באותם מקרים, הרייטינג שלהם המריא, והביקורת הגיעה בעיקר מצד שמרנים שמחו על הפרובוקטיביות, סחים שיתרגשו גם מסתם תמונה של מחשוף, ולא בגלל האפקט ההורמונלי שבדבר.

הפעם, הרבה גורמים בתעשיית הבידור האמריקנית, ביניהם לא מעט קולגות של הילטון, מבקרים את פרסום התמונה, שבדקות הראשונות שלה באוויר חשפה את אזור חלציה של מיילי (בין אם אכן היה מכוסה בתחתונים או לא) לבערך שני מיליון גולשים שעוקבים אחרי חשבון הטוויטר שלו. מה שהפריע להם זו לא הפגיעה במה שנשאר מכבודה, כמובן, אלא העובדה שהיא עדיין קטינה. מעבר לעניין החוקי - כמה הבדל היה בתמונה הזו לו מיילי כבר היתה בת 18?

160 ימים של מיילי

לא נעים להתקטנן, בטח שלא בעניינים שעשויים להחשב לרגישים ולגבול בפדופיליה, אבל במה יהיה שונה הכוס של מיילי סיירוס בעוד 160 ימים (אז היא לא תהיה קטינה על פי החוק) ממה שהוא היה השבוע? כנראה שלא הרבה - כי את הפרובקטיביות שלה היא משפריצה כבר מגיל 15, כשדלפו לרשת תמונות חושפניות שנגנבו מהטלפון הנייד שלה, צילום כמעט-בעירום חלקי למגזין "ואניטי פייר". תוסיפו לזה את מאורעות השבועות האחרונים: קליפ מיני לחלוטין לשיר "Can't Be Tamed", פרסום וידאו שבו היא עושה לאפדאנס לאחד המפיקים שלה (גבר בן 40) ופיברוק של נשיקה לסבית בגמר של "Britain's Got Talent".

לסגור את הפרז?

מיילי סיירוס היא לא הכלב שאפשר להדבק ממנו בפרעושים בלילה, היא הפרעושים עצמם. היא כל מה שאתם מפחדים שהבת שלכם רוצה להיות והילד שלכם רוצה לעשות. מעבר לכך, הגיל הוא לא באמת פונקציה - סיירוס היא דמות ציבורית לכל דבר, כשהיא מסתובבת בלי תחתונים במקום פומבי, אין שום מניעה מכך שיהיה בסביבה צלם פפראצי כשהחצאית שלה מתרוממת קצת. 

אם ממש בא לכם לחפש אשמים, אולי כדאי להפנות את האצבע דווקא אל ההורים של סיירוס שהפכו אותה למגנט מזומנים והפקירו אותה לידיים של תעשייה הרסנית (ע"ע: לינדזי לוהן). פרז הילטון, אגב, התנהג כפי שמצופה ממי שמכתיר את עצמו בתור מלך הביצה, רק שהפעם, כשפרסם תמונה של קטינה שעשויה להיות ערומה, הוא יצא יותר טמבל מאי פעם כשהפך את עצמו ואת תחום העיסוק שלו למטרה קלה. לא קלה כמו מיילי סיירוס, ובכל זאת - הפעם הסיכויים שלו לקבל זימון לבית המשפט גבוהים מתמיד, כי טעם רע זה עניין יחסי, בעוד שעבירה פלילית היא נושא פחות גמיש.

 

אלכס פולונסקי: כל הכתבות / טוויטר