עוד חזיר הניגון

סגן שר הבריאות ליצמן התעלם ממקור השפעת, אברי גלעד טבל ושרץ בידו, פיני אסקל סיכם את השבוע, הכי בקטנה

ביבי יכול לסמן וי גדול מבחינתו על משרד הבריאות. בזמן שבכל העולם יש שפעת חזירים, ישראל יכולה לנשום לרווחה. לא חלילה בזכות תרופת סבתא, שדרוג מיוחד לסל הבריאות או בתי מרקחת שצצו כפטריות אחרי הגשם, אלא בזכות העובדה שסגן השר ליצמן הוא יהודי חרדי. אל תהיו חזירים. תקראו לשפעת שינקן, האם, בייקון, רק הישמרו לכם פן תקראו לה 'שפעת החזירים', גם במחיר של פגיעה במערכת היחסים שלנו עם המקסיקנים.

ואם כבר להכות בברזל בעודו חם, שיהיה לכם ברור: אף אחד לא מצפה מליצמן להמיר את דתו, לנשנש רצועות בייקון עם גבינה צהובה ולקנח בקפה הפוך, אבל מדינת ישראל צריכה לכפות עליו ליישר קו עם השם האוניברסלי של המחלה. המילה 'חזיר' אומנם הפכה מתישהו לקללה, אבל היא לא מילה גסה, אלא כזו שכתובה בתנ"ך של ליצמן. מה לעשות, אלה החזירים שהתחילו להתעטש על המקסיקנים, לא להפך, וגם בטח שמעתם שיש כמה ספרדים חולים, פעוט אמריקאי שהלך לעולמו וגם כמה ישראלים שהצליחו בכישרון רב להידבק. אז ליצמן, עזוב את המקסיקנים בשקט, יש לנו מספיק צרות עם חזירים כאלה או אחרים.

את ליצמן אומנם שמענו מסתכסך עם מקסיקו, אבל אברי גלעד הוא זה שסידר חזית יהודית אנטי-קולינרית מול זכיינית ערוץ 2, רשת, זו שמשלמת לו לא רע בכלל מדי חודש. על הכוונת היו השרצים שנאכלו בתוכנית הריאליטי "המרוץ למיליון". ליצמן אומנם היה יכול לגרום למלחמה, אבל לפחות הוא לא ירק לבאר שממנה הוא שותה, או טבל ושרץ בידו, כמו שעשה אברי – דעתן ככל שיהיה, אבל את פרס העובד המצטיין של רחוב הברזל הוא כבר לא יקבל - אחרי שקשר בין היהודים שנשרפו בשואה כדי לא לאכול חזיר לילדיהם שאוכלים שרצים כדי להתקדם שלב נוסף בריאליטי.

אף אחד לא מצפה מאברי להיות בובה, להקריא מטלפרומפטר או להיות הכלב שמודבק לדשבורד ויודע רק להנהן, אבל היי, אברי, אל תהיה חזיר. בלי קשר לעובדה שאתה מנחה בעיקר שעשועונים שתומכים בהתעשרות מהירה בקונספט של 'אל תעבדו קשה, תפתחו את וילון מספר שתיים', אם אתה רוצה לטנף את מקום העבודה שלך, תהיה מספיק הוגן לעשות את זה מבחוץ. אדם מפורסם כמוך יכול לסגור לעצמו ראיון לרגל עליית העונה החדשה של "אחד נגד 100" ולהתקומם מול ההחלטה של רשת לשדר מאכלים לא כשרים בטלוויזיה, רחמנא ליצלן. העובדה שבחרת לבקר מבית ללא אישור הבוסים, היא פשוט כפיות טובה. עזבו את התגובה הסלחנית של רשת. אותה תגובה נבעה מחוסר ברירה, גם מכיוון שלא נעים להסתכסך עם הטאלנט החשוב ביותר שלך, וגם משום שפגיעה ברגשות הדתיים היא לא דבר שזכיינית ערוץ-שתיימית רוצה לאחל לעצמה. מקום עבודה, אומה שלמה של חיות דיר או סתם מקסיקנים – הו, זה כבר סיפור אחר.

>>> צפו באברי נכנס במשימת השרצים של "המרוץ למיליון":

>>> לכל הטורים של "הכי בקטנה"