כי ציפור עם ציפורה נפגשת

הטוויטר של אשטון קוצ'ר הוכיח שני דברים: לדמי מור יש ישבן עסיסי גם בגיל 46 ואפשר לקבל סחורה חמה גם מחוץ למעגל הפפראצי. אלכס פולונסקי מצפצף על עולם השואוביז

מדורי הרכילות והצהובונים עוד רחוקים מלפשוט את הרגל, אבל העורכים והכתבים החרוצים יכולים לנוח קצת. במקום לעקוב אחר ידוענים ולהשקיע את זמנם בטיפוח מקורות מהימנים, הם יכולים להסתפק בהרשמה לרשת החברתית טוויטר – שלמי שהיה בקומה בשנה וחצי האחרונה, מדובר בשירות שמציע תקשורת טקסטואלית שממוענת גם לחברים שעוקבים אחריך וגם לשאר העולם שרוצה להתעדכן – שם האייטמים כבר מייצרים את עצמם. בשבוע שעבר, אשטון קוצ'ר שבר שיא מסוים כשצילם את אשתו, דמי מור, כשהיא לובשת את בגדיה התחתונים, והעלה את התמונה לאתר. תוך שעות ספורות התמונה הופיעה בכל אתר רכילות שנמצא עם האצבע על הדופק.

קוצ'ר לא מסתיר כלום – הוא מספר לאן הוא הולך, מה הוא אוכל, עם מי הוא נפגש ומתי הוא הולך לישון. ברגע שבו העלה את התמונה לרשת, הטשטשו הגבולות שהוא וידוענים אחרים במעמדו ניסו להציב במשך העשורים האחרונים, כשהפרטיות שעבורה הם ניסו להילחם נפרצה על ידי אלה שהגדירו את עצמם כקורבנות של עדשות הפפראצי הפולשניות וכתבי הרכילות החטטנים.

בחודשים האחרונים החלה אינפלציה משמעותית בנוכחות אנשי שואוביז, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מוזיקאים, תסריטאים ואנשי יחסי ציבור מובילים, שהחלו להשתמש באופן קבוע בשירות, הן לצרכים אישיים והן למטרות קידום עצמי. לא מעט להקות ואמנים משתפים דרך חשבונות הטוויטר שלהם בהתקדמות של פרויקטים שונים, החל ממיקומם הנוכחי בסיבוב ההופעות, התקדמות בהקלטות האלבום וסכסוכים מתוקשרים. דוגמה מעניינת מתוך אלה הוא ג'ון פבארו, במאי הסרט "איירון מן 2", שהעלה לחשבון שלו תמונות מסט הצילומים ואף שוחח עם הגולשים שעוקבים אחריו על הקושי, הפחד והלחץ שביצירת סרט, כשכל התהליך מתקיים אחד-על-אחד, אך בעצם גלוי לכל.

הישבן הלוהט של דמי מור הוא הרבה יותר מהוכחה לכך שאפשר להיות כוסית גם בגיל 46. הוא בעיקר שבירת דיסטנס מול התקשורת והמעריצים – ירידה לעם באופן המובהק ביותר, בלי צורך בתיווך של עיתונאים או מערכת יחסי ציבור, חציית גבולות שמשחררת את הכוכבים מפרטיות מאולצת ומאפשרת להם להיחשף באופן מחמיא ככל שניתן, אולי מתוך ההבנה שכשהטבלואידים יקבלו את הרפש האמיתי ממקור ראשון, יאבד המרץ לחפש אותו אצל מקורות עלומי שם. יותר מכך - תמונה בתחתונים שצולמה בבית על ידי בן הזוג עשויה להיות הרבה יותר סקסית מאשר צילום פפראצי מטושטש בביקיני על חוף הים. למעשה, אין פה כוונה להסתיר את האמת, אלא ניסיון להציג אותה מזווית מעניינת יותר, כזו שמעמידה בפרופורציה את המאבק היומיומי של הצלמים והרכילאים בסלבס, עשויה להוציא את העוקץ מתעשיית הזוהר ומוכיחה שאם אתה זורע בדמעה, אל תתפלא אם אתה קוצ'ר ברינה.

>>> ג'ניפר אניסטון נפרדה מג'ון מאייר בגלל טוויטר