לאן נעלם גלעד?

האם שיער הערווה של עדי נוימן, הסרטן של ג'ייד גודי וההפצצה בסודן מהווים סיבה מספיק טובה בשביל לשכוח את גלעד שליט? פיני אסקל מסכם את השבוע, הכי בקטנה

גלעד שליט לא כותב יותר 'הצילו' בפונט שברירי, גלעד שליט לא זוכה יותר לספיישלים באתרי אינטרנט או מוספי שבת, גלעד שליט לא ימצא את עצמו בקרוב על שער עיתון יומי כשהוא שר 'מה נשתנה'. פה ושם עוד מדווחים על התקדמות במשא ומתן, על שליח מצרי זה או אחר, על התבטאות חדשה של חמאס בנושא, אבל זהו, רוב העורכים מחביאים את הידיעות הגלעדיות לעמוד 6 בעיתון, לאייטם השלישי באינטרנט, לימים שבהם לא נחשפים תקיפה בסודן או ניסוי בחיילי צה"ל שלא נחטפו, אלא סתם חלו.

מחוגי שעון השבי של שליט כבר עומדים על היום ה-1,007, אבל לא מקבלים אזכור יומיומי, אולי בעקבות המעבר לשעון קיץ. איש לא יודע לומר לאן נעלם גלעד, אולי כי היינו עסוקים בהדחה של בוסקילה ופיי גוטמן. גם סרקוזי, כך נראה, שכח ממילות החיזוק שהעניק לאביו של גלעד, אולי כי היה לו חשוב למנות עוד בחורה לוהטת לשרה בממשלתו. ובבריטניה? שם קשה למצוא נושא שיחה שלא קשור לג'ייד גודי – על מותה, ילדיה, שמלת הכלולות שנקברה בה והתגובות בממלכה. נדמה שסדר היום הציבורי הפך בשבוע האחרון לציור השבועי לילד, כזה שכולם יודעים למצוא אותו בין עלי השיחים, אבל איש לא טורח לצבוע ולשלוח למערכת העיתון.

לאן נעלמו התחתונים של עדי נוימן?

בין חמשת המועמדים להדחה בבית "האח הגדול VIP" השבוע, דווקא המודחים, אמיר פיי גוטמן ומאיה בוסקילה, היו המפורסמים ביותר. פנינה טורנה, מנחם בן ודודי מליץ היו עד לפני שלושה שבועות מעצבת שמלות, עיתונאי וברמן, לא כאלה שמכתבי מעריצים אמורים להיות ממוגנטים למקרר שלהם, ובכל זאת, שלושת האלמונים (יחסית) זכו ליותר סמסים משני האח"מים (יחסית). לעומת זאת, ביום ראשון, אחרי שהקהל יצביע בטירוף למפשעה הלא מגולחת של עדי נוימן, סביר להניח שהקוסמטיקאית שלה תזכה לראות אותה רק אחרי הגמר, בלי קשר למספר הסמסים שהיו לדוגמנית עד היום ביחס לאחרים.

אבל בואו נשאיר את החוטיני בארון ונחזור למודחים. המשותף לבוסקילה ולפיי גוטמן, מלבד היותם זמרים מוכרים, היה שהשניים באו בטענות לבחירה של העם להשאיר במשחק את מנחם בן, עיתונאי מרגיז ובעל דעות חשוכות. הם אומנם צדקו בעובדות, אבל כל כך טעו במהות. דווקא מאנשים שאמורים להבין את חוקי המשחק טוב יותר מכולם, היה ניתן לצפות שישכילו להבין את הצורך בהישארותו של בן בווילה לטובת המשחק. החשבון מהקהל שבו הם השתלחו, כבר יגיע אליהם מהר מן הצפוי.

לאן נעלמה הפרטיות של ג'ייד גודי?

ג'ייד גודי, כוכבת הריאליטי שהלכה לעולמה במציאות, היתה המנחם בן של "האח הגדול" בבריטניה. בדומה לו, היא חרחרה ריב ומדון בכל תוכנית שבה השתתפה, ואף חטאה בבורות, ממש כמוהו. ההבדל הכמעט יחיד היה שלבן היתה קרחת. אבל אל דאגה, עכשיו גם לג'ודי יש. היא מתה כגיבורת תרבות, כזו שבהחלטה שנויה במחלוקת ציוותה עלינו לשמור על מצלמות הריאליטי והעמידה סטנדרטים שיצדיקו את הטראש הבא, לא משנה מה הוא יהיה.

אם חשבתם שלסבול את שיער הערווה של נוימן, האינטונציה המרגיזה של בן ומציצת האצבע של שימי תבורי, הם גבול היכולת של הריאליטי – נכונה לכולכם הפתעה. ג'ודי הוכיחה במותה כי המציאות הטלוויזיונית האותנטית גדולה מהחיים, היא כבר נוגעת במוות. ההוכחה המצמררת לכך הגיעה עם שמלת הכלולות שג'ודי נקברה בתוכה, כאילו כדי להדגיש ש"עד שהמוות יפריד בינינו" כבר לא ממש תקף בעולם הבידור.

>>>לכל הטורים של "הכי בקטנה"