יס סיר, איי קאן גודי

בעוד מותה המתועד לעייפה של ג'ייד גודי ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם, אי אפשר שלא לעצור ולחשוב על המניעים, צהובים ככל שיהיו, שהובילו אותה להציב את עתיד ילדיה ואת רדיפת הפרסום על פני טעם טוב ופרטיות

פסקה חדשה

מותה של ג'ייד גודי, סנסציית הריאליטי הבריטית, חשף את הממלכה המאוחדת במלוא צביעותה האופיינית. מצד אחד, כשפרצה בעונה השלישית של "האח הגדול" הבריטי, נקטלה גודי על ידי צהובוני בריטניה, ובצדק – היא היתה החומר הטוב ביותר להתנגח בו, בורותה, התלהמויותיה ועצם היותה הניגוד המוחלט לכל מה שנחשב סקסי, הוביל לארטילריות של פובליציסטים לירות לכיוונה מטחי אש מהמקלדת.

פסקה חדשה

במותה של גודי יש משהו מלחיץ עד לכדי שיתוק: אם חד הורית, בת 27, שיננית במקצועה, כה ממוצעת עד שקשה להתחמק מהמחשבה שהיא היתה עשויה להיות כל אחד מאתנו. אבל היא לא – התמזל מזלה, ולמרות היותה קשת יום עוד מילדות, עם אב מסומם ואם לא תומכת, היא פילסה את דרכה בעולם השעשועים הבריטי והשתתפה בגרסאות שונות של "האח הגדול", הנחתה תוכנית בישול, ואף הוציאה ביוגרפיה שהפכה לרב מכר לצד אלו של ויקטוריה בקהאם וקיילי מינו. פתאום, אותה בינוניות שכל כך קרנה ממנה הפכה להצלחה מסחררת, וכל זאת בזכות טיימינג מוצלח ופה מלוכלך. אתם יכולים לומר שגם מנחם בן, למשל, מצליח בזכות טיימינג והתבטאויות שנויות במחלוקת, אבל זו תהיה התעלמות מכך שהוא היה אליל של רבים עוד לפני כן.

פסקה חדשה

בספטמבר האחרון, גודי החלה בתהליך הגסיסה, ככל הנראה המתועד ביותר בהיסטוריה התקשורתית. כשמחלת הסרטן שלה התפשטה והיא ידעה שסיכויה לשרוד נמוכים, הסבה את עצמה גודי מביץ' בהמית שהולכת מכות במועדונים לביזנסוומן מהשורה הראשונה והחלה למכור ראיונות וצילומים לכל המרבה במחיר. המטרה, כפי שהיא הצהירה - הייתה להבטיח את עתידם הכלכלי של ילדיה שעתידים להפוך ליתומים. החשיפה והפרסומים נעו על צירים של גועל, בחילה, כיעור וזעזוע, אבל מי מאתנו, או לפחות אלו בעלי נטיה לאקסיבציוניזם, יכול לשים יד על הלב ולהבטיח שלא להתנהג באופן דומה בכדי להבטיח את עתיד ילדיו?

מעבר לעובדה שגודי מתה בידיעה ששני בניה לא ידעו מחסור חומרי, היא מתה מאושרת. אותן מצלמות שליוו אותה במשך קרוב לעשור, המשיכו איתה עד לרגע שבו ליבה הפסיק לפעום. וזה, בסך הכל, כל מה שהיא רצתה. למות בדיוק כפי שהתרגלה לחיות, מוקפת באור זרקורים ואפופה באבק כוכבים ותשומת לב – שלילית או חיובית? לה זה לא אכפת.

>>> אלה שטרן חושבת שהגסיסה של ג'ייד גודי היא לא יותר מפאסט פוד למציצנים
>>> ג'ייד גודי מתה