אזהרה: הקטע הבא קשה לצפייה

איך אפשר בכל זאת לשדר את החילוץ בשדה המוקשים שהוביל לנפילה מהמסוק, איזו מעלילנית יתפוס קצב בדרך לקומת החניון, והאם "הצילו" אחד מכווצ'ץ' את הלב יותר מסרט סנאף. פיני אסקל מסכם את השבוע, הכי בקטנה

ללא תמונה

אחד הרגעים המעניינים ביותר של הדיון התקשורתי שסבב את תיעוד נפילתו הטראגית אל מותו של הצעיר שחולץ משדה המוקשים, קרה כאשר מיקי חיימוביץ' לקחה אוויר, כיווצה את הסרעפת והשמיעה קול הפתעה ספונטני ודק. זה מעלה את השאלה האם מגישת "חדשות 10" צפתה בחומרים מראש או שמא היתה זו הפעם הראשונה, כמו כולם. אפשר לומר עליה שהיא דודה, שהיא רגישה מדי בשביל חדשות קשות, אבל אם מגישת חדשות ותיקה מופתעת בצורה כזו, כנראה שההלם של שאר הצופים – בעיקר משפחת ההרוג או האנשים שנוטים להיכנס להתקפי חרדה בעקבות אסונות – יהיה גדול יותר.

אבל זה היה רק רגע מעניין, לא מהות הדיון. נסו לזרום: אם ישנה אזהרה בסגנון 'החומרים הבאים קשים לצפייה', בנוסף לאישור רשמי של המשפחה, לא צריכה להיות מניעה לשדר, נכון? הרי כל חומר שמצטלם טוב, יכול להיחשב כחדשותי – בין אם זה רגע ההתנקשות ביצחק רבין כשהנכדים צופים בטלוויזיה בבית בשידור, בין אם זה קיטבג של חייל שהתרסק במסוקו, בין אם אלו עשרות הקופצים אל מותם במרכז הסחר העולמי ובין אם זה צעיר חסר מזל שהצליח לשרוד את המוקשים אבל נפל במהלך החילוץ. תמיד יהיה אפשר לתרץ את שידור הקטע בתור ניסיון אמיתי להביא לצופים את המחדל הנוראי של 669, כדי שנלמד בפעם הבאה איך להקליק נכון כשנחולץ משדה מוקשים והאשמים ישלמו בראשם. סנאף, פורנו, מציצנות זולה כזו או אחרת? אתם יכולים לקרוא לזה חדשות, אפילו אקטיביזם.

>>> צפו בחילוץ ובנפילה הטראגית. אזהרה: הקטע הבא אינו מצונזר וקשה לצפייה

לתפוס מעלילנית מלמטה למעלה

מני מזוז, אל תזוז. עכשיו הגיע זמן השריף של קריית מלאכי, ההוא שרצה רק נקמה. כיבו לו את האור האדום במצלמה, אבל הוא המשיך בשלו – מרעים בקולו, מנופף בידו, מסיר ומרכיב את משקפיו, לוגם מכוסו ומדקלם כמו ילד ממושמע. המטרות של הנשיא לשעבר התכווצו אחרי כל חץ שנשלח לעברה. אומנם גדי סוקניק נשאר הפעם במקום ממוגן, אבל במסיבה שכולם הוזמנו אליה, הנשיא איבד בזה אחר זה את יועצי התקשורת, את עיתונאי 'מעריב', רינו צרור ושלום ירושלמי, ובעיקר את הפאסון.

תקיפת א', "המעלילנית" כלשונו, כבר רמזה לכל שמישהו כאן נכנס לשדה מוקשים שספק אם ייצא ממנו בשלום, וגם אם יצליח להתרומם לעבר המסוק, סביר להניח שימצא עצמו מהר מאוד כשהוא נחבט על הקרקע. כי מי שעולה במעלילנית לקומה שבה נמצא הפנטהאוז הנשיאותי, שלא יתפלא אם איזו בעיה בכבל תוביל אותו במהירות עצומה לקומת החניון.

>>> צפו בנאום המלא של משה קצב. אזהרה: הקטע הבא אינו מצונזר וקשה לצפייה

חבל שאני לא בא לעיתים יותר קרובות

לפעמים תוספת הכיתוב "קשה לצפייה" זה כל מה שצריך בשביל לכסות את התחת. בדיוק כמו בהגבלת גיל לפורנו בתשלום, גם במקרה כזה יבואו יותר אנשים לצפות מאשר אלה שיזפזפו בעיקר באותו רגע. כאלה אנחנו – צרכני סנאף, מציצני פורנו, טועמי האסור, אין במה להתבייש. אבל לפעמים הפרובוקציה בשקל ומסחטת הרייטינג יכולות להסתפק במילה אחת, בכתב יד, ב"הצילו" קטן. מילה משומשת, טחונה, שיכולה להיכתב בחול באיזה סרט הרפתקאות מטופש, בשיר אידיוטי של סטינג, או לקראת פיק לאומי שאמור לקרות ממש בקרוב. זה קשה לצפייה הרבה יותר מסנאף, כי זה חותך את הלב ומכווצ'ץ' אותו לממדים זעירים, לא רק מספק את הסקרנות.

>>> לטורים הקודמים של "הכי בקטנה"