ציפי, ציצי, צ'ילי

ה"ויני, וידי, ויצ'י" של השבוע היה נשי במיוחד: שיא לנשים בכנסת, כולל אחת שניצחה בקלפי. דו-קרב מגישות לאחר שהגבר שלהן איבד את הקול. עשרות נגאלות שלא נגעלות ממאסטר גואל רצון, ובר רפאלי אחת שכובשת את העולם. פיני אסקל מסכם לכם את השבוע, הכי בקטנה

ציפי. שבוע האישה הבינלאומי לא חל השבוע, אבל שבוע הציפי הבינלאומי לגמרי כן. לא רק שציפי גרפה הכי הרבה קולות בקלפי, מבין שמות הנשים שנכנסו לכנסת 'ציפי' הוא היחיד שנושאות שתי נציגות – גם לבני וגם חוטובלי.

ציצי. הבת של עוד ציפי, ציפי לוין, אומנם לא עובדת כדיילת באף חברת תעופה, אבל תעשה לכם טיסה נעימה. מבט בפרונט המרשים של בר רפאלי על שער ה'ספורטס אילוסטרייטד' מוכיח שלא רק שהיא ראויה להיות פרושה כפוסטר על מטוס שקיבלה ללא סיוע של אוליגרך, יש לשקול להעניק לה אותו במתנה.

צ'ילי. גם הפיקנטריה של השבוע היתה על טהרת הנשים: הן צרידותו של יעקב אילון שהותירה את מיקי חיימוביץ' להתמודד כמעט ראש בראש מול יונית לוי (וגם מול גלי ארזי) במשדר הבחירות, והן סיפורן של 32 (!) הנשים שחיות עם אותו איש, גואל רצון, אבי 89 (!!) ילדיהן.

>>> באתי, ראיתי, כבשתי

מי שניצחה היא זו שתפסיד, מי שהפסיד הוא זה שינצח, מי שהרוויח הוא זה שישתמש בכוח. אבל כולם רוצים לשלוט ולא להישלט. 'כל אחד רוצה שלום עכשיו', כתב שלום חנוך, 'ואם לא עכשיו אז מחר, ואם לא מחר אז מתי, כשיהיה כבר מאוחר?'. כולם רוצים מספיק כוחות בכיס כדי שיוכלו להוביל מהלך – שלום ללא תנאי, שלום עם תנאים מגבילים, מלחמה – שעולה בקנה אחד עם מה שהם אמורים לייצג על פי קמפיין או על פי הצד שבו הם התעוררו באותו בוקר כשצרידות בגרונם מרוב הבטחות. במקום להסתכל לאמת בעיניים, הם יטרפו ארבעה חלמונים, יערבבו חמש כפיות דבש ויבחשו פנימה שלוש כוסות וחצי של חלב רותח, כי גוגל מוגל קטן וזה עובר. חוץ מציפי 'פאקינג' לבני, כמובן; היא גם לא טורפת, גם לא מערבבת וגם לא בוחשת. היא עדיין אחרת.

>>> יש לנו תיש

ובמקום בו נשבר שיא חדש לכוח הנשי בכנסת, קשה שלא לתהות על חולשה בלתי נסבלת של אותו מין. 32 הנשים שחיות בזוגיות בלול התרנגולות של גואל-בועל רצון, יחתכו את הוורידים ביחד עם 89 ילדיהן אם המלאך הגואל ילך לעולמו. יותר מתחושת הגועל שצצה בעקבות הכתבה והראיון עם גואל, גודשת את הגרון בחילה לנוכח החולשה המקוממת של אותן נשים שהפכו בגיל צעיר לשפחות, לא הצליחו לצאת מזה, מצדיקות את אורח החיים והקיצוניות ההזויים שלהן, וגם מאיימות לנקום – במקל, בסרגל, מה שבא ליד – באותה מדינה שתפגע פיזית בתיש הפרטי שלהן.

>>> בלק ג'ק עם ציפורניים

ציפי, דליה, רוחמה, מרינה, רונית, רחל, אורית, לאה, לימור, ציפי ח', גילה, מירי, סופה, אורלי, אנסטסיה, פאינה, ליה, שלי, יולי, אורית, חנין. 21 נשים בכנסת, בלק ג'ק עם ציפורניים. אומרים שהכנסת תהיה יפה, אפילו בלי פנינה רוזנבלום. אומרים שעכשיו יעבדו פחות עם כוח ויותר עם מוח. אומרים שהמגע האבהי של ליברמן יוחלף בטאץ' אימהי, כאילו ציפי לבני על עמדת הדי.ג'יי, ציפי חוטובלי בגרסת "מועצת החכמים" והגדוד שציפי אנסטסיה מיכאלי מגדלת בבית – לא פחות מפחידים. אומרים ש'בלי חזיות – אין חזיתות' זה ה'בלי נאמנות – אין אזרחות' החדש. אולי ככה זה כשמפסיקים לחפש את השוויון ומתחילות למצוא את היתרון. אולי ככה זה כשמפסיקים למחזר את זהבה גלאון ומתחילות להצמיח כוח רצון.