תוריד ת'ראש, אתה מסתיר

הג'וינט של קופטש על קבר בן-גוריון הוא שיאה של דאחקה שעושה עוול לקהילת הסטלנים ומחביאה את האג'נדה האמיתית של 'עלה ירוק'. אלכס פולונסקי עוד יעשן על מיטת חוליה של מפלגה בגסיסה

לעיתים רחוקות מצליחה מפלגה, בלי קשר לגודלה, להשחיל לשידורי תעמולת הבחירות תשדיר שמצטיין ומתבלט בכך שמצד אחד הוא לא תוקפני ומתלהם, אבל מצד שני הוא כיפי וקליט, אפילו אם הוא מציג נונסנס מוחלט. מרביתם לפחות מהווים חומר טוב להעביר איתו דקה וחצי מול המסך, למרות שכמעט אף פעם הם לא מצליחים להעביר את המסר.

באחד התשדירים של 'עלה ירוק', גיל קופטש, היו"ר החדש של המפלגה (אף אחד לא מת, פשוט בדיחה שהלכה רחוק מדי), יושב על קברו של דוד בן-גוריון, מספר לו על הג'וינט הנאה שהוא אוחז בין אצבעותיו ומסביר שהרבה יותר כדאי לשתול שדות מריחואנה במדבר כדי להפריח את השממה. אין ספק, בדיוק חזון פיתוח הנגב שדב"ג מת עליו. חוץ מזה, מה יעשו הערבים עם הסמים שהם לא מוכרים לנו? בטח יעשנו אותם בעצמם, והרי כל ילד יודע שלאף אחד אין זין לצאת למלחמה כשהוא מסטול.

התשדיר הזה – בשילוב השיר והקליפ המעולים "אני רוצה להיות ראש ממשלה" של להקת קילר הלוהטת שהתקמבקה השנה – יוצר את אחד הקמפיינים המדליקים והמרעננים של מערכת הבחירות הנוכחית. 'עלה ירוק' לא מתקבעים לסטנדרטים המקובלים בז'אנר ומצליחים לזגזג בין יציאה מקורית מהמסגרת לבין דאחקה שמצליחה לסחוט לא יותר מגיחוך. ועדיין, מדובר בגיל קופטש – מי שמצליח להגיש בדיחות בתור סאטיריקן, לאו דווקא יתגלה כמגיש הצעות חוק מוצלח במיוחד, וזה לא נאמר מתוך זלזול ביכולות שלו, אלא לאור העובדה שאפילו הוא לא תופס את עצמו ברצינות.

'עלה ירוק' לא משקרים כשהם מעידים על אמינותם, הרי זו אחת המפלגות היחידות שהקמפיינים שלה שומרים על עקביות כבר עשור שלם ומנסים לשכנע את מי שכבר שוכנע, את אלה שמתים לג'וינט אבל אין להם דילר וחושבים שקופי שופ ליד הבראסרי בתמורה לפתק בקלפי זה דיל שווה, יחד עם שמצאו כיוון ובדיוק מורידים ראש ומתפקעים מצחוק למראה האיש החמוד עם הכיפה שיושב ומדבר לקבר – פאקינג קבר, קטעים איתו – ממש כאילו נאסף מתוך לקט הקטעים הגנוזים של "ארץ נהדרת". אפשר לשעשע ככה בחורות, להגניב את החברים, אבל לא ממש לתפוס קולות.