ערוץ מהר לפני שיגמר

המלחמה משחררת: ח"כ גלעד ארדן מצנזר לכם את חופש המידע וארז טל מתנהג בגל"צ כמו טוקבקיסט מצוי, בדרך ליום שבו תראו Page Cannot Be Displayed בעת גלישה באתרי חו"ל. אלכס פולנסקי לא רגוע-גוע-גוע

גלעד ארדן, האיש שהוציא אותנו ואת הסיגריות שלנו מהפאבים, אותו אחד ששם קסדה לראשו של כל רוכב או רוכבת אופניים, קיבל עיתוי מעולה לחשיפה תקשורתית הולמת רגע לפני הבחירות – בשיאו של מבצע "עופרת יצוקה" שנערך אומנם ברצועת עזה אבל משליך גם על כל מי שמספר הטלפון שלו מתחיל ב-08.

אמש פורסם שארדן (מקום 3 ברשימת הליכוד) פנה ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין בקשה לחסום את שידורי הערוצים הערביים מפאת "דברי הסתה וידיעות שקריות בנוגע למלחמה בעזה", כפי שנכתב בפנייה. עוד כתב ארדן, כי "בעקבות השקרים המופצים על ידי ערוצים אלו נאלץ דובר צה"ל שוב ושוב לעסוק בהבהרת האמת. אני סבור שבעת מלחמה אין לאפשר שידורים מטעם האויב ובעיקר לערוצים שהוכחו כמשדרים דברי שקר והסתה".

ערב לפני שנשלח מכתבו של ארדן, ניסיון נוסף לסתימת פיות נעשה בתוכנית "ציפורי אלף לילה", שמוגשת על ידי ארז טל וקרן פלס בגלי צה"ל. לשידור עלה אריק ברמן שביקש להקדיש את השיר "In The Neighborhood" של טום וויטס. לדברי ברמן, השיר "מדבר על שכונה עלובה ומסכנה ואני מוסיף 'גם מותקפת'. ואני אקדיש את השיר הזה לאחת משכונות המצוקה בעזה". אותה מחווה נעימה וכמעט חריגה בנוף של התקשורת הישראלית זכתה למתקפה מצידו של ארז טל שהטיח בברמן: "מה עם הצד שלנו? אין ספק שיש שם טרגדיה. אין ספק שאת הטרגדיה הזו הם הביאו על עצמם".

ארדן, תלמד: אינ-טר-וויז-יה

כנראה שארדן שכח כי בעידן שבו חדשות מגיעות גם לאינטרנט, אין שום טעם להלחם בערוצי הטלוויזיה. אם נניח בצד את העובדה הזו, אולי כדאי שארדן יבחן קודם כל את הצד שלו, שבו ערוצי הטלוויזיה אמנם לא מציגים שקרים, אבל מצליחים במשך כמעט חצי יממה, – בחסות אותו דובר צה"ל שאמור לעסוק ב"הבהרת האמת", להגדרתו – לא להציג כלום ולשמור על תמונת מצב מעורפלת.

גם אם נצא מנקודת הנחה שישנן סיבות שבגללן צה"ל וגורמי הצנזורה מטעמו בחרו להסתיר את האמת לפרק זמן מסוים, חסימת ערוצי טלוויזיה שגורמים פוליטיים מגדירים אותם כשידורי אויב הינה נפיחה יחצ"נית שמפזרת ריח עז של שלטון מזרח אסיאתי. אל תתפלאו אם בעוד שבוע לא תוכלו לקלוט אל-ג'אזירה, ואילו במלחמה הבאה תקבלו בדפדפן שלכם הודעת "Page Cannot Be Displayed" כשתרצו לקרוא קצת חדשות באתר של הגרדיאן, שלא בדיוק מיישר קו עם ההסברה הישראלית.

לפחות לגבי ארדן אפשר להתנחם בכך שמדובר ככל הנראה במניעים פוליטיים גרידא, בעוד טל התנגח בברמן ללא סיבה קונקרטית כאשר במהלך השיחה בתוכנית הרדיו, ניסה טל לגרום לברמן לחזור בו מדבריו כאילו נעלי "האח הגדול" עדיין לרגליו – מפתיע לשמוע את ארז טל, אותו אחד שאכן הביא לטלוויזיה שלנו תמונה שונה, לעיתים (מועטות, וחבל) פרובקטיבית ולרוב לא שגרתית, הפך לשופר של התעמולה הישראלית ולמרבה הצער גם אחד זול; מילא, לו היה מנהל ויכוח ענייני מול ברמן, אז היתה לכך תועלת כלשהי ועשוי היה להיווצר דיון פורה וענייני באחד הנושאים הבוערים ביותר בשבועות האחרונים שהדעות בו כל כך חלוקות, אלא שבמקום זאת הוא בחר להשתמש בכוחו על מנת להשמע כמו טוקבקיסט מצוי שהוכיח שבוגרי התחנה הצבאית, אלה שלמדו את מקצוע העיתונאות בעודם לובשים מדים, לא ישכחו לעולם איפה הם התחילו ומי משלם להם כיום את המשכורת.