הספירה לאחור

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, נשיקה או בום, תלוי איך מסתכלים על זה. פיני אסקל מסכם את השבוע במדור חדש

Happy Hour

התחלפה לכם השעה בסלולרי? התנשקתם אתמול בחצות? הקפדתם לכתוב על הצ'ק 2009? הבטחתם לעצמכם שזו תהיה שנה טובה יותר? יופי, אז אתם חיים ממש טוב, כי בעזה וביישובי הדרום למשל נרשמה נשיקה לוהטת בין פגזים או רקטות לקרקע המדממת. כך העבירה 2008 את המקל ל-2009 במירוץ שליחים שמוביל לשומקום ומתנהל מעל לראשים של חלק מאתנו. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, בום או מווואה עסיסית, תלוי איך מסתכלים על זה.

אל תבשרו בחוצות אשקלונה

"יא וולי! אין לך מושג כמה אני עצבנית", היא מדקלמת את תפקיד השורה שלה במיומנות של כוכבת אינסטנט מול ליאור שליין ב"עד הבחירות זה יעבור". "למה קסאמים? זה לא פייר!", היא נותנת עוד שורת קאלט, שהגיעה במקור מתוך התוכנית שבה היא התפרסמה לראשונה. ואחר כך היא רוצה ללכת, "עכשיו!", בדיוק כמו שהיא רצתה לעזוב את הווילה של "האח הגדול". היא לא מבינה שהבדיחה על חשבונה. והיא לא מבינה שאין מחר, יש רק את שעון החול של אנדי וורהול, בין אם אתה בובליל, פרידמן או בשבקין. והיא לא מבינה שהיום זה "יא וולי" ומחר זה "כינוס קודקודים". אל תגידו בגת, כי אפילו נינט ירדה מגדולתה. ואל תבשרו בחוצות אשקלון, כי אומרים שהמגלשה באשקלונה זורקת כוכבי אינסטנט למים הקרים ממש, אבל ממש מהר.

פילוסופיה בשנקל

בצל המשבר הכלכלי, עם כל המספרים הגבוהים ואייקון % שהפך לסמיילי החדש, במוסף "הארץ" סימנו ב"ועדת המדרוג" ברבע של הגבוה והטוב את הערך "שנקל!". מילה אחת, סימן קריאה. האם השנקל באמת כל כך טוב או שזו פיקציה? האם השנקל הוא השטר של עשרים החדש או שהוא סתם דופק לנו את החיים? בדיקה: נסיעה באוטובוס עירוני וסיגריות ווינסטון לייט (סופט), ההוצאות היומיומיות הכי בסיסיות של גבר בן 30 ממרכז הארץ, עולות 5.50 ו-16 שקלים בהתאמה. שנקל לא עוזר במקרה הזה בשביל לקבל את העודף המדויק ולרצות את נהג האוטובוס או הפיצוציונר. שנקל גם לא נכנס לרוב מכונות הפחיות, יותר כבד מהשקל ומרגיש כמו הריון לא מתוכנן - של זוג צעיר, עני ומסוכסך - שנגמר בתאומים. לפחות חצי ממנו מיותר.

לא, המפקד

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עשתה סטטיסטיקה וגילתה: כולם רוצים להיות מפורסמים. לפ"מ הרימה את הכפפה ואחרי עשר שנים נותנת לנו עוד אופציה לצד הריאליטי: לענות על שאלונים על גבי שאלונים על גבי שאלונים. היתרון הוא החיסרון הוא היתרון: אתם יכולים להיות מפורסמים אם רק תרצו, אבל אז ניקח מכם את התענוג הזה, כי עדיף לכם להיות אנונימיים, בדיוק כמו קהל היעד שלא פנינו אליו מלכתחילה. מרוב שזה מתוחכם זה מטופש. סטטיסטית – מישהו פה פספס כ-70 אחוז מהאנשים שלא היתה להם בעיה להקדיש שעה מזמנם.