האחות הגדולה מאוד

זכייתה של שפרה ב"האח הגדול" היא המשך ישיר לתהילתן של נינט וממ"ב וחלק מעלייתו של עידן בו אנחנו רוצים דמויות עגולות על המסך השטוח שלנו. ליבי בגנו מדושנת מעונג

מצחיק אותי לחשוב שעד לפני כמה שנים, הדמות הנשית העגלגלה היחידה שהפציעה על מסך הטלוויזיה – ולא על תקן החברה הכעורה של הגיבורה הכוסית – היתה בפרסומת למאמא עוף כשאבי ביטר ומגשי נקניקיות מרקדים ומרצדים ברקע.

הרבה נאמר ועוד ייאמר על עלייתו של עידן הריאליטי בחיינו אבל אם מסתכלים מקרוב, ושוכחים לרגע את הקוריצה של עידן קפון והדבורה של יוסי בובליל, תוכניות הריאליטי בארץ באמת שזרו בשגרת יומנו פיסות של מציאות מבורכת בדמותן של שלוש נשים צעירות שהפכו לכוכבות מעצם היותן הן עצמן ומבלי ששמנו לב, סייעו במעט בהבאת שינוי חשוב וחיובי באידיאל היופי והנשיות במחוזותינו. עסיסיות, בשלות ולא מתנצלות על כך. אתם יודעים, נשים.

את הבכורה אנו חבים כמובן לנינט טייב – האשה, התופעה והמגיפה – שהכל כבר נאמר אודותיה. עזבו לרגע את דיאטות הכסאח ומצעד התספורות שהגיעו אחרי הפרסום וההצלחה, בשנה ששינתה את חייה וברגע בו נגעה לראשונה בכוכבים, נינה הייתה מעוגלת בקצוות, בלשון המעטה. וכן, אהבתם אותה, סגדתם לה והעלתם אותה לדרגת סמי-אלוהים, חרף הקילוגרמים העודפים.

כמה שנים אחר כך, כשנינט כבר שלטה בכיפה, נחתה בסלון שלנו עלמה יוצאת דופן. מצוידת באקסצנטריות שלא ממש ידענו איך לאכול, בקסילופון הזוי ולוק מובהק של מאמא רוסיה מגודלת. מארינה מקסימיליאן בלומין – ממ"ב בשבילכם- הפכה לסנצסציה על במת "כוכב נולד" המנומנמת. עוף מוזר עם קול חד פעמי, סגנון אולד-סקול מובהק ובעיקר גאווה גדולה בפיגורה מלאת הנוכחות שלה. ממ"ב לא רק אימצה את הנתונים שהעניק לה הטבע אלא השוויצה בהם ונהנתה מהם כמו שנשים רבות היו רק חולמות לעשות.

ואז, ממש לפני רגע קט, הצצנו לבית מלא מצלמות ונפגענו. שפרה קורנפלד, אחת מדמויות הריאליטי היותר מורכבות בהן נתקלנו והאישה שהחזירה את האכילה בידיים לאופנה גרמה לגברברי ישראל לשכוח מקולביות מלפססות ולפנטז על אישה דשנה עם קסדה שחורה שסורגת לנו ילד.

יש מי שיגידו שמדובר באפליה מתקנת שנותנת קונטרה לתחת של מרינה ולפאקצות המתוקתקות של "היפה והחנון". אם תשאלו אותי, שבענו כבר מדוגמגישות בעלות הבעה אחת, מטאלנטיות אינסטנט שמתמוססות ברגע שיורד המייק אפ ובא לנו, בתוך כל הריק הזה, שאומרים שהריאליטי הכניס לחיינו, למצוא קצת עומק, תוכן ודו מימדיות בריאה מעבר לפלקט.