תפסיקו לבלוע את הצפרדע

האייטם על יוסי בובליל ב"לה מונד" הצרפתי שמציג אותו כראש הממשלה, רע מאוד ליהודים – והכל בגלל הצרפתים יימח שמם, אבל ברור שגם בגללנו. פיני אסקל על הקרואסון בדרך לאסון

גזעני ככל שזה יישמע, יש משהו בלתי נסבל בצרפתים האלה; כעם שבנותיו מסרבות לגלח את בית השחי, כקבוצת אנשים דוברי שפה יבבנית, כאומה קולנירית שנוהגת לבלוס רגלי צפרדעים – בכל צורה שלא תדחפו אותם לתוך בגט, הם פשוט בלתי נסבלים. ואם מצרפים למשוואה את היחס לתיירים בשאנז אליזה – גם אם אלה משתמשים בסילוופלא, מרסי, מסיה, מדאם ושאר נימוסים – אפשר להבין כי הצרפתים הם חרא של עם, פרדון מיי פרנץ'.

לצרפתים האלה יש חוצפה. הם לא הסתפקו בשליחת ננס לכבוש את עכו, בטרפוד כל דוז פואה אפשרי ובהצפה הצרפוקאית של חופי ישראל, אלא החליטו להיכנס בנו בנקודה הכי כואבת, מורשת הבובליל. ה"לה מונד", עיתון צרפתי יומי, טען שלשום כי רגע לפני הבחירות לראשות הממשלה, ישנו שם אחד שמעניין את עם ישראל. לא לבני, לא נתניהו וגם לא ברק. בובליל, זה השם.

תחת הכותרת "יוסי בובליל, ראש ממשלת ישראל!", שנלקחה מאחד הטוקבקים באתר "האח הגדול", מתאר ה"לה מונד" את מה שכולנו סופגים זמן רב מדי – השד העדתי הישן שיצא מהבקבוק; הפרידמנים (אנטי-בובליל במקור) נגד הבובלילים (פרו-בובליל במקור); העובדה שפלשתינאית ודתי-לאומי לא עוררו הדים כמו, עצם היותו מאצ'ו, בור ושחצן. אם רוצים, אפשר להתייחס לזה בהומור, אפילו למגנט את הכתבה למקרר בבית "האח הגדול" או להדליק משואה ביום הבסטיליה. אבל זה ממש לא מצחיק.

מהאייטם הזה כולנו יצאנו בובלילים. עצוב כמה שזה מגוחך, אבל להיתפס בעיתון צרפתי גדול כאומה ניאנדרטלית שמלחמות התרבות שלה מיושנות, גיבור התרבות שלה הוא קופיף מגודל והבחירות הכי חשובות למדינה זוכות ללעג שכזה – מחזיר אותנו לימים שבהם חשבו שאנחנו מסתובבים כאן עם רעלות, עוזי וגמלים במדבר.

והכל בגלל הצרפתים, יימח שמם. שוב הם מוכיחים לנו שכשלא מתקלחים שבועיים, המוח לא מתרפרש. בעוד יומיים הצרפתים ידברו איתנו הרבה יותר לאט כי ניתפס כבבונים. בעוד חודשיים יגיע נתניהו לפגישה מדינית בצרפת ויצטרך לעשות סמול טוק מביך על בובליל. בעוד שנה תהיה פרודיה עליו, כלומר עלינו, ב"אח הגדול" הפריזאי, אחרי קטעים נבחרים שיגיעו לכל העולם ביוטיוב. ובעוד עשור תהיה שואה – כי את הבובלילים, כך יסברו הצרפתים, מוטב להשמיד ויפה שעה אחת קודם.

אבל לפני שאנחנו נהנים לשנוא את הצרפתים, שוב לשנוא את הצרפתים, הגיע הזמן להסתכל במראה ולקבל החלטות. כי אם כל העולם רואה את זה – אפילו אם הוא מתייחס לזה בהומור – איך לעזאזל אנחנו לא רואים את זה? איפה היהודי שקטל מלכים על לוח השחמט ברוסיה או הרופא שפקד באופן קבוע את חצר המלך במרוקו? עכשיו הוא ליצן החצר, לא רופא. עכשיו הוא משחק שש-בש, לא שחמט. אתמול הוא בובליל, מחר הוא פרידמן, אבל חייבים להחביא אותו עמוק עמוק עוד היום. "לה מונד" החדיר לנו לרקטום חתיכת קרואסון. הגיע הזמן לעצור את זה לפני האסון.