אני, פרידמנית מזרחית

לפני שהפרידמנים (אשכנזים, גרסת "האח הגדול") שולפים את השד העדתי מהסושי שלהם, אל תשכחו שהם התחילו. ליבי בגנו גם אשכנזיה וגם גאה, אבל בלי קורלציה

עינב בובליל ואביה, הדורבן המפורסם ביותר מאז שמוליקיפוד, הצליחו בפחות מחודשיים להפוך לגיבורי תרבות, מושאי הערצה ולתחפושת של הילד שלכם בפורים הקרוב. על הדרך, בחסות "האח הגדול" ואיפשהו בין החמין של אשר והשבלול של ונסה, הצליחה מאפיית בובליל לפלג את העם ולהוציא את ההמונים לכיכרות - מנחם בגין סטייל - והכל בשל מילה אחת שהפכה ללא פחות מתופעה - "פרידמנים".

אם מישהו חשב שליוסי יש איזושהי כוונה לתת לישראל להפוך אותו למזרחי המחמד שלה, תחשבו שוב. כשהוא מגובה בבתו הכריזמטית והדעתנית שמסתירה מאחורי הסיליקון והדיבור הפרחי, לא מעט שכל, בובליל שחרר, בין אם במודע ובין אם לא, את השד העדתי מבקבוק הערק בו הוא נאטם והפך את הקערה על פיה. עכשיו אלו הם הפרידמנים ומנהיגתם הבלתי מעורערת, שפרה "המסרגה" קורנפלד, שחשים את צריבת עלבון הקיפוח.

תשכחו מכוזרים – הם הכי יוני 2008. הפרידמן הוא האשכנזי החדש והנרדף שמדבר בעברית נכונה ובדציבלים נמוכים, אתאיסט מחלל שבת, חובב ליאונרד כהן ובולס סושי (או במקרה של שפרה, פשוט בולס). וכן, הוא יהיה זה שינסה לחנך את המזרחי שלוח הרסן וללמד אותו איך זה לחיות בציווליזציה, לדבר בדיקציה נכונה ולבשל חזיר בחלב אימו.

.
אבל זהו, שאת הבובלילים הפראיים אף אחד לא מביית ואוי למי שינסה. בין זעקות "בבי, אני מתה!" לעקירת תוספות השיער מראשה, פתחה בובלילה חזית ישירה מול סבתא יכנע, צבריקו רובוטריקו ושאר יפי הנפש. כולל רנין, שאותה היא הכתירה ל"ערבייה האשכנזיה הראשונה". שפרה הלכה לישון בוכיה, צבר, בהגנה על כבודה של שיף, חפר ליוסי על דרך ארץ ואשכנזים משכילים באשר הם החלו לקרוא להוקעת והקאת הבובלילים, שעד לפני שנייה היו יקירי האומה, מקרבנו. לא פחות מארבע קבוצות פייסבוק של פרידמנים גאים נפתחו ונדמה שהציטוט הבא שכתב אחד מחבריהן אומר הכל: "בובלילים, תשארו טמבלים שמשעשעים, ככה כולם אוהבים אותכם. אל תנסו לנהל את העניינים. המקסימום שאתם יכולים לנהל בחיים זה את העץ שהגעתם ממנו בצפון אפריקה". אנחנו לא לוקחים אחריות על עילגות הניסוח, אך רוח הדברים ברורה.

גם אני אשכנזיה. וגם אני גאה. אבל אצלי, לא קיימת קורלציה בין השניים ועם כל הכבוד לחבריי לפייסבוק, הגל שהם מבקשים לרכוב עליו כאן לא עושה דבר מלבד להחזיר אותנו לתקופות חשוכות. השורשים שלי, שנטועים אי שם בין פולין לרומניה, לא משפיעים ולא ישפיעו על מי אני וכיצד אני תופסת את עצמי, והייתי ממשיכה להתגאות ולהשוויץ בהם גם אם אבותיי היו עולים לארץ אחרי שקילפו את עצמם מאותו עץ צפון אפריקאי מדברי.

.
מתקפת הפרידמנים, ואת זה מתקשה תאגיד שפרה @ צבר להבין, היא תולדה של התנשאותם המולדת על הבובלילם ועל שכמותם. והרי אין מגננה טובה יותר מהתקפה כשאתה מרגיש דחוי ומושפל. גם אם זה נעשה בעברית צחה ובווליום נמוך, הבובלילים הם לא אלו שירו את הירייה הראשונה. זה התחיל עם ג'ני שקראה לעינב ברברית, המשיך עם רנין שכינתה את יוסי עבריין ומסתכם בשיחות שעורכים חברי מועדון הלחם הלבן באנגלית מתלהבת על מנת שהאויב המזרחי לא יבין ולא ישתתף.

אם "האח הגדול" משקפת באיזשהי צורה את פני החברה הישראלית רגע לפני 2009, ואם שפרה, שתחושת עליונותה גובלת בפשיזם, אמורה לייצג את הרווקה האשכנזייה המשכילה – אז אתם יכולים לקרוא לי מזרחי. כי פרידמן ממש לא מתאים לי להיות.