קריצה למרחקים קצרים

שרה פיילין עושה פדיחה לג'נדר שלה. ליבי בגנו מקווה שהקריצות שלה לא יביאו אותה רחוק. זין על האושפיזין (חלק ג')

המהפכה הפמיניסטית כבר מזמן מאחורינו, החזיות שנשרפו אי שם בשלהי הסיקסטיז לא איבדו את חייהן לשווא, ועדיין, גם בעידן של פוסט-פוסט פמיניזם, כשאישה מגיעה לעמדת כוח משמעותית או מאיישת תפקיד "גברי" במהותו ותפיסתו, זה עושה לי נעים ומדגדג במעמקי הבטן.

מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, המגיעה לישורת האחרונה בימים אלו, לא הביאה לנו את הילארי קלינטון בסופו של דבר, מה שלבטח ביאס כמה אקטיביסטיות משופמות, אבל במקום הסנטורית היבשושית, ההפתעה הנשית הגיעה מכיוון לא צפוי כשג'ון מקיין המצ'עמם החליט ששותפתו למירוץ תהיה מושלת אלסקה עלומת השם, שרה פיילין. ואותה גברת פיילין, שאוחזת באג'נדה שמרנית א-לה ימי הביניים הפכה לנערת הפוסטר למוסר כפול והתחסדות ולא רק שלא עושה לי נעים בבטן אלא גורמת לי לרצות לגדל שק אשכים ולהצמיח זיפים. בכל מובן אפשרי, האישה היא פדיחה לג'נדר אליו היא משתייכת.

בראיונות איתה ובנאומיה, פיילין מזכירה לי באופן מחשיד את הנשיא היוצא, ג'ורג' בוש. היא "כאילו" מתחכמת, יורדת אל העם, משתמשת בסלוגנים שפשטו את הרגל בימי ניקסון והיא בעיקר עילגת ודי סתומה באשר לכל נושא שאינו קשור ישירות לאלסקה היקרה שלה ולרוסים הרעים הנמצאים במרחק יריקה ממנה. המקטרגים אוהבים להזכיר את עברה של פיילין כסוג של מלכת יופי מקומית על מנת לערער את רצינותה כמועמדת, אבל דוגרי, אם היה לה קצת יותר שכל בקודקוד וקצת פחות הומופוביה וחיבה לנשק חם בלב, היא הייתה יכולה להיות מצדי גם מנקת רחובות. אבל כשטינה פיי, מצליחה להיות יותר משכנעת ורהוטה ממקור החיקוי שלה, זה די ברור שיש כאן בעיה.

פיילין לא מאמינה בחינוך והסברה מינית על אמצעי מניעה ודוגלת בהטפה להתנזרות ממין (כי אם היא לא נהנית, לאף אחד לא מגיע). היא לוחמת בלהיטות נגד מתן זכויות שוות להומוסקסואלים ולסביות וכמובן, נגד הפלות. רק מה? כנראה שאת השיעור החשוב הזה היא שכחה להעביר בבית הפרטי שלה, שכן בתה בת ה-17 מצאה את עצמה בהריון, ולא מרוח הקודש. בעוד ג'יימי לין ספירס נכתשה עד דק בתקשורת על היותה ילדת ווייט טראש עם רגליים מפושקות המעזה להביא לעולם ילד בגיל 16, סיפורה של משפחת פיילין עבר בקרת נזקים קלה והפך לסיבה משפחתית לחגיגה – הבת, בריסטול, מתחתנת עם אבי תינוקה. למה? כי מכריחים אותה. וכן, הבדיחה היא לגמרי על חשבון הבוחרים הרפובליקנים וערכיהם הפוריטניים.

ברק אובאמה יהיה כנראה הנשיא הבא של ארה"ב וכך תיחסך מהאמריקנים נוכחותה של פיילין בחדר הסגלגל, שגם ככה היה מעוז הטמטום העולמי בשמונה השנים האחרונות. שלום עולמי - מיס אלסקה הזו כבר לא תביא. לא נורא, הפעם נסתדר בלי.

עמית קלינג לא שולח הזמנה לאבי ביטר
ארז טל מגורש מהסוכה של ענת זהר