בצל הסערה התקשורתית: ליאם ניסן חוזר בסרט חדש ומהנה

בצל ההתבטאות של ליאם ניסן, עולה כעת לאקרנים סרטו "מרדף קר". אל תתנו לזה להסיח את דעתכם: הסרט עצמו מרענן ומהנה. זוהר צלח, ביקורת סרט

שירותי הסעות לאירוויזיון
שירותי הסעות לאירוויזיון | צילום: יחצ

ליאם ניסן נמצא במוקד סערה תקשורתית שעלולה לגמור את הקריירה שלו. בראיון שגרתי חשף הכוכב ההוליוודי כי בעקבות אונס של אישה קרובה אליו, הסתובב ברחובות כשבראשו מחשבות לתקוף איזה "ממזר שחור" (חברתו חשפה כי האדם שאנס אותה היא שחור).

 

ניסן המשיך והוסיף כי ההתנהגות שלו הייתה נוראית ושהוא התבייש בה ושלמד את הלקח, אלא שבהוליווד 2019 אין מקום לפליטות פה אומללות כאלה גם אם הן מלוות בהתנצלות וניסן נמצא תחת מתקפה שעלולה לגמור לו את הקריירה.

 

ההתבטאות הזו של ניסן נאמרה בראיון לקידום סרטו החדש "מרדף קר", מה כמובן הפך את רוב השיח על הסרט לכזה שמדבר על ניסן והאמירות שלו וחבל, שכן מדובר בסרט מרענן ומהנה.

 

שירותי הסעות לאירוויזיון
שירותי הסעות לאירוויזיון | צילום: יחצ

 

העלילה מתרחשת בעיירת סקי בקולורדו ועוקב אחרי נלז קוקסמן (ליאם ניסן), נהג מפלסות שלג מופנם שחי חיים שקטים. כשבנו של נלז נרצח האב מחליט לאתר את האחראים ולנקום ומהר מאוד הגופות מתחילות להיערם. בשלב מסוים, חבורה של גנגסטרים אינדיאנים נכנסת לתמונה וסיפור הנקמה אישי הופך למלחמת קרטלים על השליטה המקומית בסחר בסמים.

"מרדף קר" הוא רימייק אמריקאי ל-"In The Order of Disappearance"  והנס פטר מולנד, שביים את המקור, קיבל את המושכות גם בעיבוד דובר האנגלית. מעבר לאלימות הרבה והאקשן המצוין יש סרט מעלות רבות כשהבולטת מכולן היא ההומור השחור שמאפיין אותו. ההומור הציני והאכזרי לפרקים מוסיף אווירה קלילה שתורמת מאוד לאווירה הכללית של הסרט וכן נותנת לו נפח.

 

ההברקה הגדולה של מולנד הוא השקופיות שמוקרנות בכל פעם שדמות מתה ובן כתוב שמה של הדמות שנהרגה וכן הסמל של דתה. השקופיות האלה מחזקות את הפן הקומי של הסרט אבל גם נותנות לו איזשהו גוון קודר, מה שיוצר את האווירה הייחודית של הסרט.

 

דמותו של הנבל - טרבור (טום בייטמן), המכונה "הויקינג", גם היא מוצלחת מאוד. טרבור מאופיין בצורה שמעוררת הרבה אנטגוניזם אליו. הוא לא מכבד כלל את אשתו, מכריח את הבן שלו לשמוע מוזיקה קלאסית ולאכול את אותן ארוחות כל יום ו נראה שהעובדים שלו מפחדים יותר מאשר מכבדים אותו ובקיצור - הוא דוש רציני, מה שמחזק מאוד את הרצון שלנו לראות את ניסן מצליח במשימה שלו לחסל את טרבור.

 

שירותי הסעות לאירוויזיון
שירותי הסעות לאירוויזיון | צילום: יחצ

 

בכלל, "מרדף קר "מתהדר בדמויות צבעוניות מאוד עם אופי שמעשירים את הסרט, שסובל מתסריט בעייתי מאוד. הצילום הנהדר ובעיקר הנופים המדהימים, מפצים גם הם על הבעיות שיש בסרט, ויש לא מעט כאלה.

 

אחת הבעיות הגדולות של הסרט תמונה בתסריט המאוד מבולגן שלו וכן בחורים הרבים שיש בו. כך למשל הגיבור, שמתואר כאדם הגון, מתגלה כרוצח מיומן ולא ממש ברור לנו איפה רכש את יכולות ההרג שלו. אם ההסבר הוא "מקריאת ספרי פשע" כמו שהגיבור טוען זה מגוחך ואם אין הסבר בכלל - גם זו בעיה.

 

בעיה נוספת וגדולה אף יותר היא המערכה האחרונה והסופר עמוסה שלו, שלוקחת את כל הדברים הרעננים והיפים בסרט צעד אחד רחוק מדי, מה שמשאיר אותו בסיום עם תחושה לא טובה של עודף אירועים, מידע וכן של מאמץ יתר של הבמאי להרשים אותנו.

 

בסיום הסרט שמעתי לא מעט אנשים שמשווים אותו ל"פארגו" של האחים כהן בגלל עיצוב הדמויות והסט המושלג שבו הסרט מתרחש. למרות שאיני מחובבי הסרט הקלאסי של האחים כהן, קשה להשוות את האיכויות הרבות שיש בו ל"מרדף קר" שלמרות היותו חביב מאוד ומהנה, רחוק מלהיות סרט שנזכור לעוד הרבה זמן.

 

ציון: 3 כוכבים