"החלום הוא להיכנס לכם לתוך הלב": יובל דיין תהפנט אתכם בהופעה

בתקופה עמוסה בקריירה שלה, יובל דיין פתחה בכריזמה, כישרון וחוש הומור רב את סיבוב מופע החורף החדש שלה. אז מה חשבנו עליו? ביקורת

יובל דיין
יובל דיין | צילום: אוהד רומנו

בקריירה של 8 שנים הספיקה יובל דיין לחבוק שני אלבומים ("לאסוף", "ליבי ער"), לספק להיטי ענק כמו "לאסוף", "אל תאמר", "בשעה טובה", "לילותיי", "תשאל את המים" ועוד שחרכו את הרדיו וביססו מעמדה כאחת הסינגר סונגרייטריות המסקרנות והמעניינות בתעשיית המוזיקה עם סגנון ייחודי ודנ"א מוזיקלי שגיבשה בעצמה.

 

התקופה הנוכחית די אינטנסיבית עבור דיין. היא בעיצומה של העבודה על אלבומה השלישי העתידי (מתוכו יצא לאחרונה השיר "לפתוח את הלב"), מככבת בתפקיד ראשי במחזמר "מיקה שלי" בתיאטרון "הבימה", מצטלמת כשופטת בעונה הקרובה של "דה ווייס" וביום שישי האחרון פתחה את מופע החורף החדש שלה - "תשאל את המים" במסגרת פסטיבל החורף.

 

הייתי במספר הופעות של דיין לאורך שנות פעילותה, ובכל הופעה מה שסחף אותי זה שאין הופעה שדומה לקודמתה. בין אם זה בניואנסים הקטנים, בקטעי הקישור או בעיבודים והביצועים, שתמיד שונים במידת מה ולא חוזרים על עצמם בצורה טכנית.

 

מופע החורף נפתח בהיכל התרבות בתל אביב וכלל את הרפרטואר העשיר של דיין שמנה כ-21 שירים שמציגים לראווה את 8 שנות פעילותה. ברפרטואר, אגב, לא פסחה על אף שיר מוכר שלה: "לאסוף", "לבי ער", "עד שתחזור", "דמעות שקופות", "בדיוק כמו הירח", "השבת כבר נכנסת" (כמה מתאים לצהרי שישי!).

 

כמו כן הרימה את האולם בביצוע קאבר מצוין ל"מאמא דיאלי" של להקת שפתיים, צימררה בביצוע ל"לך אלי" כמחווה למאיר בנאי ז"ל ובשלב ההדרן והפינאלה נתנה את "שאריות של החיים" שביצעה בעונתה הראשונה של "דה ווייס" ישראל היה שם. אגב, המנטור שלה מ"דה וייס" ושותפה לספסל השיפוט בעונה הקרובה- שלומי שבת נכח באולם.

 

 

 

 

דיין עלתה לבמה כשהיא לבושה בשמלה לבנה מעוטרת נצנצים, חמושה בגיטרה וקול מרטיט ושרה את נשמתה. בהמשך הצטרפה הלהקה שלה בת שישה נגנים כשעל העיבודים וההפקה המוזיקלית אמון גלעד שמואלי ועל הניהול האמנותי אחראי לואי להב. "החלום שלי הוא להיכנס לכם לתוך הלב", אמרה בתחילת המופע כשהקהל מריע בתשואות כפיים, רגע אחרי שסיפרה בהומור אפיזודה מחיי היומיום שלה בתל אביב עם נהג מונית אקראי.

 

הוייב הקומי רק תרם להכנסת הקהל לאווירת המופע. בהמשך גם סיפרה על בעל מכולת שכונתית שהתבלבל בינה לבין הקולגה רוני דלומי. בין כל שיר ושיר דיברה בפתגמים והשראה עם הקהל ואף עודדה אותו להאיר את האולם עם האייפון בדמות נרות. בשלב מסוים אף הסתובבה בין הקהל והגיעה אף לשורה העליונה לתת חיבוק לעידן עמדי שנכח אף הוא באולם.

 

לאורך ההופעה, הסתובבה על הבמה בנונשלנטיות מלאת חיוך מאיר, ניהלה כאמור אינטראקציה נהדרת עם הקהל, התבדחה איתו, התרגשה איתו והרגישה אותו. את המופע ליוו אפקטי פירוטכניקה המשרתים את משמעות כל שיר ושיר.

 

בין כל ההומור והשואו, דיין העניקה לכל שיר ושיר שביצעה את המקום הראוי לו בביצוע מלא רגש, כנות, נשמה ודיוק רב. בדרך כלל הופעה של 21 שירים יכולה להיות מייגעת ומעייפת, אך דיין לא העניקה אפילו רגע קטן של שעמום וסחפה לכל אורך המופע. היא יודעת היטב לשבות את לב הקהל, לחוש אותו ולרסק לו את הלב מהתרגשות. מסוג המופעים שאפשר לראות שוב ושוב ואף פעם לא נמאס.​