די.סי הכריזו על סרט באטמן חדש - בן אפלק רשמית בחוץ

בן אפלק מעביר את הלפיד לבאטמן אחר, יחידת המתאבדים בציפייה לסרט שני, דמותה של הארלי קווין חוזרת בסרט משלה ודי סי חושפים גיבור על חדש • חדשות הקולנוע

בן אפלק ב״באטמן נגד סופרמן״
בן אפלק ב״באטמן נגד סופרמן״ | צילום: יחצ

זה אינו מידע חדש שהיקום הקולנועי של דיסי נמצא בתהליכי חיפוש עצמי כבר תקופה ארוכה. לאחר רצף כשלונות הזויים, מספר הצלחות מרצות, ורמת איכות שבאופן קבוע נחשבת כשנויה במחלוקת - נראה שדיסי יורים לכל מיני כיוונים בתקווה להעלות על גל חדש, אבל לאו דווקא יציב יותר.

 

אתמול (ד׳) האחים וורנר הכריזו על משבצת הסרטים הגדולים הבאים שלהם, שבראשה נמצא סרט הסולו הבא של באטמן. הסרט, שיקרא ״הבאטמן״, כבר במשך שנתיים מלאות מפותח על-ידי הבמאי המצויין מאט ריבס (״קלוברפילד״, שני סרטי ״כוכב הקופים״ האחרונים). ״הבאטמן״ עתיד לעלות למסכים ב-25 ביוני 2021, ויציג גרסא צעירה יותר באופן משמעותי של גיבור-העל האייקוני ביותר. במלים אחרות, בן אפלק נמצא בחוץ, לאחר האכזבות שחווה בתקופתו הלא-ארוכה בתפקיד, על אף ניצוצות הפוטנציאל הרבים שהפגין ב״באטמן נגד סופרמן״ המושמץ (ואולי מושמץ יותר ממה שבאמת הסרט ראוי לו, למרות שאין ספק לגבי בעיותיו המרובות).

 

אפלק עצמו, במהלך קלאסי ראוי להערכה, שיתף את הידיעה על העברת הלפיד של הדמות הלאה לשחקן הבא (שטרם לוהק באופן רשמי), וכתב בציוץ ״נרגש לקראת ״הבאטמן״ בקיץ 2021 ולראות את החזון של מאט ריבס מתעורר לחיים״.

 

את הפוקוס על יקום קולנועי בעל המשכיות על-פי המודל האידיאלי של מארוול נראה שדיסי למעשה השליכו הצידה, ואי אפשר להאשים אותם לאחר מקרה ״ליגת הצדק״. זה כש״הג׳וקר״ עם גרסא חדשה של הנבל האגדי, בגילומו של חואקין פיניקס הפנטסטי, יגיע לאקרנים כבר ב-10 באוקטובר הקרוב, כסרט סולו בנפרד לחלוטין מסרטי דיסי המקבילים.

 

שובה של הארלי קווין

 

מצד שני, דיסי לא מוותרים על הדמויות מאותו היקום שהתקבלו היטב אצל הקהל, כש״אקוומן״ (המהנה אך בעל הרמה המפוקפקת ביותר) חצה את קו המליארד בקופות העולמיות, והפך לסרט בעל ההכנסות הגבוהות ביותר בהיסטוריית דיסי (כשהוא עוקף במעט את ״עלייתו של האביר האפל״ מימי הטרילוגיה המופתית של כריסטופר נולאן), וסביר להניח שבהחלט ייקבל סרט המשך. גם וונדר וומן תחזור לסיקוול שלה בקיץ 2020, אבל ההמשך הקולנועי של ליגת הצדק בסרט מאוחד נוסף בנתיים מוטל לחלוטין בספק.

 

 

 

הארלי קווין בגילומה הסופר-פופולארי של מרגו רובי גם היא חוזרת למסך הגדול במספר פרוייקטים, שהראשון שבהם הוא ״ציפורי טרף״, שרובי גם מפיקה. הסרט, שיגיע לבתי הקולנוע בפברואר 2020, קיבל השבוע מיני-טיזר ראשוני, שחושף הצצה לדמויות החדשות המצטרפות, בינהן ההאנטרס (הציידת), שתגולם על-ידי מרי אליזבת׳ ווינסטד, ובלאק מסק (מסיכה שחורה), שיגולם על-ידי יואן ״אובי-וואן-קנובי״ מקגרגור האהוב. השניים הפכו לזוג בשנים האחרונות, לאחר שכיכבו יחד בעונתה השלישית והנחשבת של ״פארגו״, ויהיה מעניין לראות שוב את הדינמיקה והכימיה שלהם ביחד על המסך.

 

ויש גם חיות מחמד בסיפור

 

הארלי תחזור גם לסיקוול של ״יחידת המתאבדים״, שיצא לעולם ב-6 באוגוסט 2021. אין להרחיב על הסרט הראשון מ-2016 במילים, אך ישנה תקווה גדולה שסרט ההמשך יקח את חבורת הנבלים למקום אחר לגמרי - שכן התסריטאי-במאי ג׳יימס גאן, האיש שהביא את שומרי הגלקסיה למסך הגדול ולהצלחה הענקית, קיבל לידיו את הפיקוד. 2021 תהיה עמוסה ביותר עבור דיסי, עם ״הבאטמן״, ״יחידת המתאבדים 2״, ועוד פרוייקט מסתורי נוסף בשם שנשמע-פארודי ״DC Super Pets״ (הסופר חיות מחמד של דיסי), שיקדים אותם ויגיע כבר ב-21 במאי לאקרנים. נמתין לגלות בהמשך האם מדובר בפרוייקט אמיתי, שאולי אפילו יהיה מקורי, אמיץ ומרענן - או רק במתיחה מוזרה. במקרה של דיסי, נראה שכל האופציות פתוחות, לטוב ולרע.

 

הסרט הקרוב ביותר של דיסי הוא ״שאזאם״, סרט סולו של גיבור-על חדש על המסכים נוסף (שבמקור נקרא בעצמו קפטן מארוול אגב), ולא ברור איך ואם בכלל הוא יתקשר לשאר הדמויות הרצות שלהם. על סמך הטריילרים שאמנם הצליחו לעורר עניין רב, בכל זאת מדובר שוב בקלף פרוע שיכול להסתכם במספרים מאוד שונים בבוקס אופיס ובתגובות מאוד שונות מהקהל והמבקרים.

 

״שאזאם״ אצלנו ב-4 באפריל הקרוב, עם שלושה שבועות מלאים לכבוש את בתי הקולנוע לפני ש״הנוקמים: סוף המשחק״ האימתני מגיע.