המין החזק שולט, אבל האם Imagine Dragons מתמסחרים מדי?

לקלווין האריס יש להיט חדש עם ראג-אנ'-בון מאן, לואיס פונסי מקרטע ואיך זה נשמע כשראפרים בוכים בלילה, בכי נאלם? חדשות המוזיקה הבינלאומיות

דן ריינולדס מ-imagine dragons בקליפ bad liar
דן ריינולדס מ Imagine Dragons בקליפ Bad Liar | צילום: יוטיוב

עם קול מלא סול עוצמתי ונשמה, דאנס פופ קליט וקצבי, מצליחים קלווין האריס וראג-אנ'-בון מאן לכבוש את ליבי בשיר החדש והמשותף- Giant - שתופס את האוזן משמיעה ראשונה הן מבחינת המלודיה והן מבחינים הקצב שלא משאיר אותי אדיש. השיר זכה גם לקליפ מושקע הכולל מלחמות פרשי סוסים, גונדולות מיניאטוריות, יער והמון טבע.

 

אימג'ן דרגונס ממשיכים בקו בלדות הפופ הרומנטית והקיטשיות והפעם מגיע תורו של שירם החדש - Bad Liar - שנשמע די צפוי, סטנדרטי ונטול יצר סקרנות מבית היוצר של הלהקה שבעיקר מספקת את הסחורה לקהלה מבלי לנסות להביא משהו חדש או מעניין, אלא יותר ללכת על הקו המסחרי ופחות האמנותי.

 

מה שכן אמנותי היה הקליפ שצולם לשיר שמתאר את מערכת היחסים בין תלמיד ותלמידת תיכון וכולל כוריאוגרפיה אמנותית מופלאה של התלמידה ופסיביות מצד התלמיד, כשבסופו של דבר היא מצליחה למוטט אותו. עוד הוכחה לכך שנשים הן המין החזק.

 

מאז ששבר כל שיא אפשרי עם "דספסיטו" והפך את תופעת הרגאטון לשיגעון עולמי, לואיס פונסי לא מצליח לשחזר את ההצלחה ובשיריו האחרונים זה בעיקר בא לידי ביטוי באובדן גיבוש מוזיקלי ובניסיונות לא טבעיים להביא את הלהיט העולמי הבא. שירו החדש Sola שממשיך את קו הרגאטון האופייני לו הוא בלדה רומנטית בניחוח לטיני, אך היא נשמעת נוסחתית מדי, טכנית ודי מתפספסת, למרות הרגש והסקס אפיל הכריזמטי בהם מבוצעת.

 

ליל' ויין חושף את הצד הרגיש, הפגיע והדי שברירי שלו בשירו החדש - Don't Cry פרי שיתוף פעולה אחרון שלו עם חברו הראפר XXXTENTACTION שנורה למוות ביוני 2018. אולי בשל הרגישות והמחווה לחברו, בוחר ויין להציג עומק, כנות ומלנכוליה במקום לשחק אותה כתמיד הגבר הקשוח והבלתי פגיע.

 

הקליפ גרם לטוקבקיסטים להזיל דמעה, להצטמרר ולהצהיר כי מדובר באחד השירים היפים של הראפר. מסתבר שלעתים גם ראפרים בוכים בלילה בכי נאלם.

 

הקליפ הסקסי של השבוע שייך ללא ספק למטרו בומין ו-21 סאבאג' - 10 Freaky Girls הוא הסינגל שעכשיו משווק מאלבום הסולו הראשון של בומין - Not All Heroes Wear Capes והוא כולל נשים הנוטלות כדורים (דמויי אקסטה), שוכבות עם הראפר במיטה ומתערטלות בפוזות חושניות.

 

מבעד לסקסיות ולאפלוליות הקליפ, מדובר בשיר טוב שכולל פשטות מלודית וטקסטואלית שמצליח לקלוע בול לאוזן ולב המאזין ולמכור רגש להמונים בצורה אולטימטיבית. עם זאת, אילולא הקליפ, קשה לראות את השיר מתרומם כישות עצמאית.