"פתאום הבנתי כמה זה חשוף": עדי אולמנסקי עם שיר ראשון בעברית

כבר שנים שעדי אולמנסקי יוצרת, מפיקה וכותבת - אבל השיר החדש שלה, "צריכה שתגיד לי", מעביר אותה לשפת האם. בראיון נרחב היא מספרת גם למה להעלות תמונות מטיפולי פנים

עדי אולמנסקי
עדי אולמנסקי | צילום: קריסטין קאלמרס

בשנים האחרונות הפכה המוזיקאית, הזמרת והמפיקה המוזיקלית עדי אולמנסקי לאחד השמות הבולטים בשמי סצנת ההיפ הופ, RNB ופופ בישראל.

 

שיריה זוכים להצלחה רבה ברשתות החברתיות ובתחנות הרדיו, הקהל ממלא את הופעותיה ואלבום הבכורה הרשמי שלה (לאחר מספר מיני אלבומים ולא מעט שירים) - Bad Intentions, זוכה לתשבוחות בתקשורת וכולל להיטים כמו Snow, Bombs Away, Sex In My Mind ועוד שמבססים מעמדה כמוזיקת פורצת דרך ומסקרנת בתחומה.

 

עד כה בעיקר מזוהה אולמנסקי כמי שיוצרת ושרה באנגלית, אך הפעם החליטה להפתיע את קהל מעריציה ולשחרר, לראשונה בקריירה, שיר ראשון בעברית - "צריכה שתגיד לי" אותו יצרה יחד עם שם נוסף שמככבת בסצנה המקומית העכשווית- עטר מיינר.

 

נראה שאת נמצאת עכשיו בתקופה אינטנסיבית של עשייה והכרה ציבורית יותר - איך מרגישה בתקופה הזאת? מרגישה קצת נחת?

"זה מצחיק, כי נראה לי שאנשים שחולמים חלומות גדולים כמעט ולא מרגישים נחת. אני באמת עובדת הרבה ויוצרת המון ומקבלת המון סיפוק מהיצירה, אבל אפילו עכשיו אחרי האלבום ואחרי שהוצאתי אי פי נוסף - תמיד יש תחושת חוסר נחת כי אני רק רוצה לעשות עוד ולהגיע גבוה יותר ולכבוש עוד יעדים. אני כל הזמן מרגישה שבא לי ליצור עוד מוזיקה ולדחוף קדימה את היצירה והביטוי העצמי שלי. אני מנסה ללמד את עצמי גם ליהנות ולקבל נחת בתהליך, וזה קורה לרגעים, אבל לרוב אני כל הזמן חושבת כבר על היעד הבא".

 

את ידועה בעיקר כמי ששרה בלועזית, מה גרם לך לעבור לעברית? עד כמה זה היה טבעי לך כמי שמורגלת לשיר בלעז?

 

"השיר הראשון שכתבתי בעברית אי פעם הוא ׳צריכה שתגיד לי׳, שיוצא בימים אלה. זה היה לי ממש מוזר בהתחלה כי כלכך לא הייתי רגילה לכתוב שירים בעברית, ופתאום הבנתי כמה זה חשוף כשזה בעברית - כמה זה באמת מראה אותי כמו שאני וכמה זה אמיתי. השיר השני שכתבתי בעברית היה השיר שכתבתי למרגי ולאט לאט פשוט התאהבתי בכתיבה. זה כאילו גיליתי מחדש את השפה שאני חיה ונושמת ופתאום הבנתי לאיזה דקויות אני יכולה להגיע כשאני כותבת בה.

"הרצון לעבור לעברית הגיע ממקום של רצון לקלף עוד קליפה ולחשוף את עצמי ומי שאני כיוצרת וגם באיזשהו מקום לאתגר את עצמי ולנסות דברים חדשים. אני תמיד אוהבת התנסויות חדשות וגם בדברים שאני מפיקה אני מנסה כל הזמן לשנות ולגשת ליצירה מזוויות שונות כדי שיהיה מעניין וכדי שזה ירגיש כמה שיותר אני. עכשיו העברית מרגישה לי טבעי לחלוטין... אני מרגישה בבית".

 

עטיפת הסינגל החדש.
עטיפת הסינגל החדש. "יש הרבה חומרים בעשייה" | צילום: יח"צ

איך היה לשתף פעולה עם עטר מיינר בשיר הזה?

 

"עטר ואני יוצרים יחד כבר תקופה. הוא הפיק לי שיר באנגלית באלבום שלי והייתה לנו זרימה מדהימה יחד באולפן. ברגע שהכרתי אותו ידעתי שהוא גאון ושהקריירה שלו הולכת להגיע רחוק ממש. התהליך של היצירה היה ממש כיפי ומשותף וניסינו ליצור שיר שהוא מאד אמיתי ופשוט ומתאר סיטואציה שהמון אנשים (ובפרט נשים) יוכלו להזדהות איתה - סיטואציה של חוסר וודאות. רצינו לדבר על המקום הזה שבו אנחנו צריכים להבין איפה אנחנו עומדים במערכת יחסים, וצריכים להבין מה זה ולאן זה הולך. הצורך האנושי והמאד מובן שלנו להגדיר דברים ולא להישאר באוויר. היה ממש כיף באולפן, והרגשתי שעטר ואני פשוט צוות מעולה שמשלימים אחד את השני והוא באמת הצליח להוציא ממני דברים מאד יפים בשירה ובהגשה".

 

האם נשמע אלבום בעברית או לפחות המשכיות לעוד כמה שירים בעברית או שזה מאורע "חד פעמי"?

 

"בטח שכן! אני עובדת בתקופה האחרונה על עוד חומרים בעברית ונהנית מכל רגע. אני מניחה שזה יתאגד לאלבום או לפחות לאי פי ויהיו חומרים שאשחרר לאט לאט. אחרי שטעמתי את העשייה בעברית הרגשתי שאני חייבת עוד ממנה ושבא לי ליצור מלא. אז כן יש הרבה חומרים בעשייה".

מי שעוקב אחרייך באינסטגרם וברשתות החברתיות, לא יכול להישאר אדיש למאמץ שלך להביא לתודעה את העניין של לא להתבייש במראה, להרגיש שלמה עם עצמך וגם טיפולי הפנים שאת מתעדת - עד כמה זה מרגיש לך נוח לחשוף עצמך ומה הפידבקים שאת מקבלת על כך?

 

"כמו הרבה אנשים, מגיל צעיר תמיד היה לי 'אישיוז' עם איך שאני נראית, ובתור נערה שהיו לה בעיות עור ואקנה הבטחון העצמי שלי מאד התערער בכל הנוגע למראה חיצוני. אנחנו חיים בתקופה שבה כל התמונות עוברות פוטושופ והכל כך לא אמיתי שבשלב כלשהו הרגשתי שפשוט נמאס לי מזה, ושאי אפשר כל הזמן להרגיש שאם אני לא נראית כמו ברבי עם עור חלק אז אני לא שווה - ופשוט החלטתי שאני מפסיקה עם הגישה הזאת של לשדר שהכל מושלם ואני פשוט חושפת את מי שאני ומה שאני כמו שאני.

 

"זה היה תהליך לא קל, וזו התמודדות כל פעם מחדש, כי לרובנו לא קל להראות את הפגמים שלנו ולהעלות תמונות שמראות צדדים פחות מושלמים, אבל אני חייבת להודות שברגע שהעליתי תמונות מהטיפולים שאני עוברת - קיבלתי חיבוק ענקי ומטורף מאנשים שגרמו לי רק להבין ולהפנים את מה שכבר ידעתי - היופי האמיתי שלנו לא בחוץ. מי שאוהב אותי ואת היצירה שלי אוהב אותי בגלל מי שאני ולא מעניין אותו לשנייה איך עור הפנים שלי נראה.

"כל פעם שאני חושפת ומראה את החולשות שלי לעולם אני מרגישה שאני מתחזקת, מרגישה שאני עושה מעשה חשוב ומאפשרת לעוד אנשים רבים להרגיש יותר טוב עם עצמם בעולם שמצפה מהם להיות מושלמים".


את מלמדת הפקה מוזיקלית ובכלל מוזיקה, עד כמה יש עתיד ורוד לתחום הזה ומה המקום של ישראל לדעתך בהבאת בשורה מוזיקלית חדשנית בתחום הזה?


"אני חושבת שישראל היא אחת המדינות היותר מדהימות מבחינת הפקה מוזיקלית. בשנתיים האחרונות יש פה תהליך מדהים של פתיחות למוזיקה חדשה ולמה שקורה בעולם ויש פה מגוון עצום של מפיקים שעושים דברים מדהימים.
הגישה שלי בהפקה וביצירה בכלל תמיד הייתה לנסות וליצור משהו שלא עשו לפני - לנסות לחדש, לשנות ולדחוף את היצירה קדימה וזו גם האג׳נדה שאני מעבירה לתלמידים שלי. לא הגענו להפיק בשביל לעשות דברים שנעשו מיליון פעם לפני. האמנים שבאמת פרצו דרך הם כאלה שעשו דברים חדשים ובשביל לעשות דבר חדש צריך להיות אמיץ ולהעיז. תמיד הרגשתי שזו האמת ושזה החזון שלי ביצירה שלי".

 

 

היית כבר בריאליטי מוזיקלי ("כוכב נולד"), אבל אולי יש איזושהי מחשבה שעוברת בראש, לנסות מזלך שם שוב?


"האמת שלא ממש. אני לא מרגישה שמי שאני יכול לעבור בתכנית ריאליטי ששופטת אותך על כל מיני אספקטים מאד שטוחים. אני לא רואה את עצמי רק כזמרת או רק ככותבת או רק כמפיקה. אני רואה את עצמי כאמנית שמספרת סיפור באמצעים שונים ולכן תכניות הריאליטי האלה פחות רלוונטיות לי לדעתי".

 

את מופיעה בכל העולם ועם זאת לא מוותרת על העשייה וההתמקדות גם בארץ, נראה שחשוב לך קודם להצליח פה לא פחות מלהצליח שם, מדוע לא עוזבת הכל ומנסה שם בכל זאת? הרי לקהל הישראלי לא תמיד קל לקבל מוזיקה עכשווית ומתקדמת.

 

"נכון, זה לא קל להצליח עם ז׳אנר כזה בארץ אבל אני ממש מרגישה שיש פה שינוי בנושא - שני שירים שלי נכנסו לפלייליסט יום בגלגלצ, מלא קליפים שלי נכנסו לפלייליסט mtv ובכלליות יש פה שינוי מאד גדול ואני מרגישה חיבוק מדהים מהקהל. עם כמה שנהניתי להופיע בחו״ל - אין כמו להופיע בארץ ואין כמו החיבוק של האנשים מהבית שלך. זה משהו שאין לו תחליף. חרשתי את אירופה וארה״ב והופעתי במלא ערים אבל בסוף אני רוצה לבנות את הבית שלי פה, עם המשפחה שלי והחברים".


איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים מבחינה מקצועית?

"יוצרת מוזיקה שעושה לי טוב ומשתפת פעולה עם אמנים שאני מעריצה. מקווה גם להפיק כמה שיותר לעצמי ולאחרים ופשוט לעטוף את עצמי ביצירה והופעות".

 

*מופע השקת אלבומה של עדי אולמנסקי יתקיים במועדון הבארבי בתל אביב ב-2.2.2019