אתם כנראה לא תבינו מילה ממה שהלהקה שרה אבל עדיין תתאהבו בהן

להקת A-WA חוזרת עם שיר וקליפ חדשים מאלבום שבדרך, ומחזירות לחיים את סבתא רבא שלהן במסע מוזיקלי מכשף של פופ תימני סוחף • ביקורת

תאיר, לירון ותגל חיים מלהקת AWA פה
תאיר, לירון ותגל חיים מלהקת Awa פה | צילום: יח"צ

להקת A-WA נחשבת לאחת מנושאות דגלו של הזמר התימני האסלי ברחבי תבל, החל מפריצתן עם "חביב גלבי" לפני כחמש שנים. הלהקה שכוללת את האחיות לירון, תגל ותאיר חיים לקחה על עצמה כמשימה לשמר את השירה התימנית האמיתית תוך שילוב אלמנטים עכשוויים אקספרמנטיים של אלקטרו פופ, היפ הופ, רוק ושלל סגנונות ויצירת תמהיל אופייני להן.

 

כארבע שנים אחרי אלבומן הראשון וכשנה וחצי מאז שיתוף הפעולה המוצלח שלהן עם טונה בשיר "אבודים בחלל", משחררות האחיות סנונית ראשונה מאלבום חדש ושני במספר שבדרך.

 

השיר "מודבירה" (בתימנית: "חסרת מזל"), שיר מקורי שיצרו האחיות יחד עם תמיר מוסקט (שגם הפיק מוזיקלית) הוא השיר הראשון כאמור מהאלבום העתידי - "ביתי פי ראסי" (ביתי בראשי). גיבורת השיר היא סבתא רבא של האחיות חיים והשיר מלווה בקליפ בו הן מגלמות רועות צאן שהעדר שלהן נחטף והן יוצאות למסע להשיבו, כמשל למנהיגות ולבחירה ליצור את מזלן בעצמן.

 

השיר ממשיך את הקו האהוב והמוכר של האחיות, שמצליחות לעניין ולסקרן גם מבלי שמאזין ממוצע (ככותב שורות אלה) מבין מילה ממה שהן שרות. ההרמוניות הקוליות נשארו מדויקות ומלאות נשמה והתשוקה להביא עניין וצבע לשירים התימניים (בין אם המקוריים ובין אם לאו) מספקות היטב את הסחורה.