נעמה גלי כהן בשיר חדש עם גיא ויהל, ומוניקה סקס שבים לאייטיז

הזמרת שחלמה על אירוויזיון חוברת לבעלה יהל דורון לסינגל חדש, דנה ברגר משתחררת מהשבלונות של שירי אהבה, ואהוד בנאי ממשיך לעשות אהוד בנאי | ביקורת סינגלים

נתן פיליפס מול בני נוער הלועגים לו
נתן פיליפס מול בני נוער הלועגים לו | צילום: מושיקו טישלר

מוניקה סקס חוזרים לאייטיז, דנה ברגר בקליפ הומוריסטי ומשעשע, אהוד בנאי משעמם ומי היא כוכבת הרשת שיוצאת בשיר ראשון? סיכום מוזיקה ישראלית

 

נעמה גלי כהן, שהרטיטה לא מעט לבבות בהשתתפותה לאחרונה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", לא עוצרת לרגע מעשייה מוזיקלית ומשחררת היום יחד עם בעלה, יהל דורון ושותפו הבלתי נפרד- גיא מנטש, הלא הם "גיא ויהל", שיר חדש ומשותף - Keep Your Head Up, גרוב אלקטרוני פופי משכר חושים שמציג הרמוניות נהדרות בינה לבין הצמד שזו הפעם הראשונה מזה 8 שנים שחזר לשיר באנגלית.

 

הלחן קליט למדי ומשרת היטב את המילים ואת הקולות המשלימים זה את זה וההופכים 3 ישויות נפרדות לכדי אינדיבידואל אחד ומרגש.

 

להקת "מוניקה סקס", מנושאות דגלו של הרוק הישראלי החל מימי דור ה"רוקסן", שחררה השבוע שיר רוקי מתקתק וחדש בניחוח אייטיז שכתב והלחין שחר אבן צור- "ידענו לרקוד". בשיר, הנוסטלגי למדי, חוזרים חברי הלהקה אל ימי נעוריהם המוקדמים, אל ימי המועדונים כמו ה"פינגווין" וה"קולוסאום", המוזיקה והריקודים הדי מוזרים (לפחות בעיניי, יליד סוף האייטיז).

 

השיר קליט ונוגע, הסאונד האופייני ללהקה נשמר ונשמע רלוונטי מתמיד ובעיקר מסקרן אותי לשמוע כבר את כל האלבום העתידי של הלהקה, העתיד לראות אור בקרוב.

 

 

אנחנו נשארים ברוק והשבוע דנה ברגר מציגה שיר קליט, קליל וקל לעיכול שתפור היטב למידותיה. אמנם לכאורה "דבר אליי" הוא שיר סטנדרטי של "בינו לבינה", אך למעשה היא יוצאת מהבנאליות האופפת שירים שכאלה, ומגישה שיר שובב, שרמנטי ובעיקר כיפי. על הטקסט אמונה ברגר ועל הלחן יאיא אהרונוב ("הדג נחש").

 

השיר זכה לקליפ הומוריסטי וסקסי מבית היוצר של אבי בן זקן ובו קושרת ברגר את בן זוגה בכדי שידבר אליה, עוטה על עצמה לבוש סקסי ובשלב מסוים אף לוקחת אותו למגרש מכוניות נטוש ומאלץ אותו לפתח שיחה. מבריק ומשעשע.

 

אהוד בנאי משאיר את הכל במשפחה ומשתף פעולה עם אשתו, מרים בנאי, בשיר חדש שאת מילותיו כתבה, הוא הלחין ועל ההפקה המוזיקלית אמון גיל סמטנה - "זקוק למחילה", שיר שהוא יותר דקלום כיאה לשיריו של בנאי. השיר כולל אמנם טקסט מעניין ודי אוטוביוגרפי על אורח חייו של בנאי הנע בקו התפר שבין העבר להווה.

 

אני חייב להודות שהלחן די משעמם, לא כל כך מצליח להתרומם או לתרום לעניין מחד גיסא - אך מאידך, אהוד בנאי ממוצב במקום כזה שהוא לא צריך לכוון שיר לכיוון להיט או לכיוון דעתו של איש אחד. הוא ממשיך ליצור שירים הטבולים בדנ"א האופייני והמשפיע שלו, כמו שיר זה, שגם אם ההאזנה אליו מייגעת ולא נוגעת- עדיין זה אהוד בנאי וניכר כי הוא נתן מלוא נשמתו וכישרונו.

 

בחודשים האחרונים יזם המוזיקאי דני גלבוע פרויקט רשת חדש שרץ בעיקר בפייסבוק האישי שלו והפך בתקופה האחרונה לדי ויראלי עם עשרות אלפי צפיות. במסגרת הפרויקט גלבוע מארח בביתו מוזיקאי או הרכב לביצוע קאבר אהוב בגרסת לייב אקוסטית: ללא עריכות אולפן, ללא דאווינים אלא נטו קולות אותנטיים, הרמוניות נהדרות ובעיקר כימיה של מוזיקאים.

 

אני מודה, בהתחלה חשבתי שהפרויקט פחות מקורי שכן יש לא מעט פרויקטי קאברים, אבל משהו בסאונד החם ובכישרונות שמשתתפים בפינה, הנושאת את השם "קאבר אחד בשבוע" והפכה בזמן האחרון לקאלט בקרב מוזיקאים וחובבי קלאסיקות עבריות אמיתיות - נגע בי.

 

השבוע, לראשונה מאז שהפינה עלתה לאוויר, יצא לראשונה סינגל רשמי חי מהפרויקט - "יומולדת" של ברי סחרוף שמבוצע על ידי דני גלבוע ואיזי גאון. ביצוע נוגע, פשוט ומלודי למדי שראוי להישמע.

 

בין המוזיקאים שהתארחו עד כה בפרויקט: גדי רונן ("החצר האחורית"), דן תורן, מוטי דיכנה, יאיא כהן אהרונוב וארי גורלי.

 

במה חדשה: הגר יפת - "הייתי שלך"

 

הגר יפת היא שם חדש בשמי המוזיקה המקומית. כמיטב האמנים הצעירים כיום, פרצה דרך הרשתות החברתיות בזכות ביצועיה לקאברים מצליחים לשירים כמו "איפה היית" ו"אתה חי בחלום" שקצרו מיליוני צפיות ברשת, זאת לצד הופעות במועדונים שונים ברחבי הארץ.

 

השבוע שחררה יפת שיר בכורה, בלדה מלנכולית ורומנטית שוברת לב- "הייתי שלך". את השיר כתב והלחין עבורה איתן דרמון. על ההפקה המוזיקלית אמון תומר בירן. אמנם השיר כולל כמה זיופים קלים ומניירות חובבניות, אך הפוטנציאל בולט וכיריית פתיחה ראשונה- נמחל לה על כך. בהצלחה!