הסדרה שתגלה לכם את כל מה שלא ידעתם על הדור הצעיר

העונה החמישית של "יאנגר" עוסקת בדילמות של התבגרות במקום העבודה, החיבור לדור הצעיר וחשיפת האמת הכואבת שמדגימה את הפערים בין הדורות • ביקורת

מתוך הסדרה יאנגר,
מתוך הסדרה יאנגר, | צילום: יח"צ

לכל מי שהצטרף אלינו לעונה החמישית החדשה של "יאנגר", נרענן את זכרונכם ונספר קצת על מה שקרה בעונות הקודמות.

 

"יאנגר" היא סדרת מתח קומית העוסקת בלייזה (סאטון פוסטר), אישה בת 40 אשר מגלה שבעלה איבד את כל כספם ורכושם בהימורים, ובנוסף גם בגד בה. בעקבות התפנית הדרמטית בחייה, היא מחליטה למצוא עבודה אחרי שנים בהם הייתה עקרת בית. כשהייתה צעירה, לייזה עבדה בתחום "ההוצאה לאור" ורוצה לחזור לשם - למקום המוכר ונוח. אך כשהיא מנסה את מזלה, הם אינם רוצים לקבל אישה בגילה לעבודה.

 

לייזה עוברת לגור עם מגי (דבי מזר), אשר מציעה לה להתחזות לאישה בת 26 כדי שתתקבל לעבודה בתחום. לייזה אוהבת את הרעיון ועושה זאת. כשהיא מתחזה לבחורה צעירה, היא מתקבלת בקלילות למשרת העוזרת האישית של דיאנה (מרים שור) בחברת הוצאה לאור בשם "אמפיריקל".

 

העונה החמישית שעלתה לשידור לפני כשבועיים, עסקה בשני הפרקים הראשונים שלה בשני נושאים משמעותיים ביותר: תנועת ה-"me too" וההבדלים הבולטים בין הגבר החזק לבין האישה מהמעמד הנמוך יותר. היוצר לא נשאר אדיש לנושא ההטרדות המיניות, ומקדיש לזה את כל תשומת הלב בפרק הראשון.

 

הסוד של לייזה נחשף
הסוד של לייזה נחשף | צילום: יח"צ

הדמות הראשית היא לייזה, אישה בת 40 שהחליטה להתחזות לבחורה בת 26 על כל המשתמע מכך. היא לא באמת מבינה את הדור החדש ומנסה להיות "מעודכנת". בסיטואציות קומיות בסדרה היא מנסה למצוא את דרכה ברשתות חברתיות ולהתחבר לקלסי, הצעירה במשרד, האינטליגנטית והמעודכנת בכל מה שקורה. לייזה לא כל כך מצליחה בהתחלה, עושה הרבה טעויות וזה הדבר שגורם לנו להתחבר אליה ולצחוק מהטעויות שבדרך. היא עושה כל טעות אפשרית ועל הדרך גם מתאהבת בג'וש, בחור שצעיר ממנה, וגורם לכל העניין להסתבך עוד יותר.

 

לעומת לייזה, עומד צ'ארלס, בן 50 בעל החברה וגבר עשיר מאד, דעתן ורך בו זמנית. צ'ארלס מחבב את לייזה, אבל - וכאן יש אבל גדול - הוא לא יודע את גילה האמיתי, וגם אם ידע, הוא לא יכול לעשות שום דבר כי היא העובדת שלו. בהמשך העונה נגלה שהוא לא בדיוק מה שהוא משדר; אל מול גבריות חזקה מתגלה גבר רך כמו חמאה.

 

נושא ההטרדות המיניות והמודעות של יוצרי הסדרה לתנועתME TOO באה לידי ביטוי בדמותה של לייזה. היא מוטרדת מינית על ידי סופר שעובד עם חברת ההוצאה לאור, עוברת טלטלה נפשית ובוחרת לעשות מעשה ומספרת על כך לצ'ארלס. צ'ארלס, שהיה עד עכשיו אדם שטחי וקר, בוחר, בצעד לא אופייני, להתעמת עם הסופר ולעשות מעשה שיכול לסכן את הקריירה שלו - עוצר את ההשקה של הספר שיכול להציל את החברה שלו, רק כדי לרצות את לייזה.

 

כבר רואים את הניצוץ
כבר רואים את הניצוץ | צילום: יח"צ

"יאנגר", המבוססת על ספרה של פמלה רדמונד סטרן, היא סדרה אמריקאית לכל דבר - כולל כל הקיטש שיש בטראש אמריקאי. הכל ורוד, וגם אם יש בעיות, הן מסתדרות בדרך פלא. לייזה משקרת לכולם לגבי העבר שלה אבל בסוף כולם נשארים חברים שלה, בגלל האופי המיוחד והחכם שלה. אפילו כשיש בעיות כספיות בחברה, כולם חוזרים על הקלישאה ש"הכל יהיה בסדר" - משפט שמרגיש שחוזר על עצמו לאורך כל העונות. קלסי גילתה את האמת על לייזה - יהיה בסדר הן יחזרו להיות חברות. ג'וש גילה גם את האמת על לייזה - יהיה בסדר הוא יישאר חבר שלה ואף יבקש ממנה להעיד שהוא מתחתן עם בחורה אירית שהוא הכיר דרך לייזה בבר.

 

שני הפרקים הראשונים של העונה החמישית, סיקרנו אותנו מספיק כדי להמשיך לצפות בשאר העונה. אבל גם לא מעט שאלות נשארות פתוחות לגבי לייזה וצ'ארלס: האם עכשיו כשהוא יודע את גילה האמיתי, האם הם יהיו ביחד וישברו את יחסי העובד - מעביד? מוזמנים לצפות בעונה ולגלות.

 

הסדרה משודרת כל יום חמישי בהוט 3 ונמצאת ב-VOD.