רפיוז'ן בישראל: הצהרת כוונות רצינית של סצנת ההארדסטייל

אחד השמות העולים בהארדסטייל הגיע לראשונה לישראל. ההפקה המרשימה והחיבור המיוחד בין ה-DJ הנורווגי לקהל הפכו את האירוע למרשים ביותר שידעה הסצנה בישראל • נכנס לקצב

רפיוז'ן בישראל
רפיוז'ן בישראל | צילום: יח"צ

שנת 2019 כבר כאן ואיתה גם הרייבים

 

בחמישי האחרון התקיים הרייב הפותח של השנה כש-"Life Is Hardstyle", חברת הפקות אירועי ההארדסטייל המובילה בישראל, אירחה את רפיוז'ן, אחד השמות העולים בסצנה העולמית, במסגרת האירוע השביעי של ליין ה"Hardiology" ולראשונה תחת קונספט ה-XL ('אקסטרה-לארג').

 

חברת ההפקות המחתרתית, שהוקמה ב-2017, קיימה ב-2018 אירוע בינלאומי יחיד ובעיקר השקיעה בבנייתה של הסצנה המקומית. כך קיבלנו כמה מסיבות מחתרתיות מעולות וגם חשיפה בבמות גדולות ועם זאת, כולם הבינו שעם הגדילה של הסצנה - הקהל מצפה ליותר. אנשי ההפקה קלטו את המסר וחיכו לשנה החדשה כדי לקיים את האירוע הבינלאומי הראשון שלהם מזה כעשרה חודשים.

 

את האירוע החליטו לקיים במועדון ה"גאגרין", שהפך לבית עבור סצנות מחתרתיות בשלל ז'אנרים מוזיקליים שונים. נדמה שהגגארין מתאים לליין ההארדיולוג'י בגרסתו המוגדלת כמו כפפה ליד, שכן מלבד תחושת הביטחון והחופש שהוא מעניק, הסאונד היה מצוין והוא גם מרגיש מאוד משפחתי.

 

 

צילום: יח"צ

ואם מחפשים מילה שמתאימה לתאר את סצנת ההארדסטייל המקומית, הרי שאין מילה מתאימה יותר ממשפחה. עדן היילפרין ורומן סמצ'וק, הבעלים של "Life Is Hardstyle", מחוברים לקהל שלהם מאוד וכך גם הבליינים, האחד לשני.

 

אפשר לראות זאת כבר משלב קניית הכרטיסים, בה ניכרים מאמצי ההפקה והבליינים כאחד לעזור לכל מי שמתקשה לקנות כרטיס, בין אם מדובר בצעירים שחוששים מסגירת שבת בהפתעה, או אפילו בכאלו שמתקשים לממן את הכרטיס. התחושה הזו תורגמה גם לאווירה הטובה מאוד ששררה באירוע - שונה בתכלית מזו הקיימת בדרך כלל במסיבות, בטח בתל-אביב. הקרבה הזאת בין המפיקים לבליינים הייתה אולי מובנת מאליה כשלאירועים היו מגיעים כ-60 איש, אבל היא כן ראויה להערכה באירוע סולד-אאוט (כ-300 איש).

 

ראוי לציין שלמרות הסולד-אאוט, הרחבה לא הרגישה דחוסה כלל והקהל נהנה ממרחב מספק. כשמוסיפים לזה את התפאורה המרשימה (בעיקר הלייזרים, שהפכו חלק אינטגרלי מאירועי ההארדסטייל והיו משמעותיים גם פה) מקבלים תנאים מקדימים מעולים למסיבה.

 

את הערב פתח ה-DJ הישראלי AVIX, ששילב בסט שלו טכנו, סאבגראונד וקלאסיקות של הארדסטייל. AVIX, אחד ה-DJ's היותר מנוסים בסצנה, יודע היטב מה שרבים שוכחים וזה תפקידו של סט הפתיחה.

 

עוד יותר מהצד המוזיקלי, מה שהיה מדהים הוא החיבור יוצא הדופן לחלוטין בין הקהל לאמן הצעיר

AVIX בנה את הסט שלו בהדרגה וסיפק סט פתיחה מושלם שעשה בדיוק מה שסט פתיחה אמור אמור לעשות - להרים ל-DJ שעולה אחריו ולשים את הקהל ב'מוד' הנכון לקראת האירוע המרכזי, גם אם זה אומר שהוא לא "שובר" כמו שמצפים מ-DJ שמנגן הארדסטייל.

 

אחרי AVIX הגיע תורו של Refuzion, האורח מנורווגיה, שהיה לאירוע המרכזי של הערב. ה-DJ הצעיר (22) סיפק סט נגיש מאוד שרובו ככולו היה על טהרת היופוריק, הז'אנר היותר "רך" בהארדסטייל. הסט כלל גם שירים מקוריים, גם טראקים של אמני הארדסטייל אחרים וגם רמיקסים נהדרים ללהיטי EDM (כולל רמיקס נהדר ל"Scared To Be Lonely" של מרטין גריקס).

 

אך עוד יותר מהצד המוזיקלי, מה שהיה מדהים הוא החיבור יוצא הדופן לחלוטין בין הקהל לאמן הצעיר. כמישהו שבמשך 3 שנים הולך לרייבים בגדלים שונים (ממסיבות של 50 איש ועד לאירועי ענק מול עשרות אלפים), חיבור כזה מיוחד בין קהל לאמן לא ראיתי המון זמן.

 

הקהל היה ב'זון' לאורך כל הסט של רפיוז'ן, שר איתו ונהנה בטירוף. ה-DJ עצמו נהנה כל-כך וסיפר לי בירידה מהבמה שהוא לא ציפה לתגובה כזו מהקהל הישראלי. "יש פה קהילה מאוד מסורה, הם הכירו את כל השירים שלי", הוא אמר.

 

עד כמה רפיוז'ן נהנה אתם שואלים? הוא כל-כך נהנה שמיד לאחר הסט הוא ירד אל הקהל, רקד עם האנשים בשורות הראשונות, הצטלם והודה לכולם. בנוסף לכך, בסביבות 03:45, בעיצומו של הסט האחרון, הוא עלה לבמה בשנית וחבר לסט B2B לא מתכונן בעליל עם Infected By Madness, מלכת ההארדקור של הסצנה.

 

נסו רגע לדמיין כמה ביטחון, חום ואהבה, הDJ צעיר, שמתארח לראשונה במדינה שהוא לא מכיר ולא נחשבת למובילה בסצנה, צריך לקבל כדי לרדת אל הקהל ולאחר מכן ולתת מעצמו עוד חצי שעה-ארבעים דקות של סט.

 

הביטחון, החום והאהבה הזו הם בדיוק סודות ההצלחה של הליין הזה, שלדעתי צפוי לגדול עוד יותר בשנה הקרובה. מעבר לייחודיות המוזיקלית (וכן, הארדסטייל הוא ז'אנר ייחודי שלוקח זמן לעכל) יש משהו בסצנה הזו שגורם לכולם להרגיש שייכים. גם אם זו הפעם הראשונה וגם אם הם הגיעו למסיבה רק במקרה, הליין הזה גורם גם לקהל וגם לאמנים שמנגנים פשוט להרגיש בבית.

 

צילום: יח"צ

אגב אמנים, מילה טובה מגיעה גם לאמנים הישראלים שניגנו באירוע וסיפקו סטים לא פחות טובים מזה של רפיוז'ן - Sanchuk ו-PaceMakerz סיפקו סט קצבי ושובר במיוחד במתכונת ה Power Hour והעיפו את הקהל, הישג לא מבוטל כשלוקחים בחשבון את העובדה שהם עלו אחרי רפיוז'ן.

 

Krauz ניגן סט רו הארדסטייל עוצמתי שהיה מהנה במיוחד עבור חובבי הז'אנר שידעו להעריכו ו-Infected By Madness (בחלק מהסט יחד עם רפיוז'ן) סגרה את הערב עם סט הארדקור קשוח במיוחד. מחמאות מגיעות גם ל-MC's של האירוע - MC PRIME, שכהרגלו עשה עבודה נהדרת ו-MC PILLZ, שהצטרף לראשונה וזרח גם כן.

 

בשורה התחתונה 2019 נפתחה עם הצהרת כוונות רצינית של סצנת ההארדסטייל המקומית, שסיפקה אירוע יוצא דופן. מכל אירועי ההארדסטייל שהיו עד כה בישראל מדובר באירוע המוצלח ביותר שהביא לידי ביטוי את הייחודיות של הסצנה הזו.

 

צילום: יח"צ

ומה הלאה? "2019 תשבור שיאים בכל מה שקשור להגעת אמני הארדסטייל בינלאומיים לישראל ובכל מה שקשור לפעילות של "Life Is Hardstyle", סיפר לי עדן היילפרין, אחד ממפיקי האירוע. אחרי פתיחה כזו, אי אפשר להמר נגדם.