רק רשת: קטריקס ודורון ביטון עם שיר מחאה קצבי

צמד הפופ קטריקס ודורון ביטון מגבירים הילוך ומנסים מזלם בקהל של ה"גדולים" עם שיר מחאה כיפי וקצבי שמצייר את המציאות שלנו דרך עיניים צעירות ואינטליגנטיות. ביקורת

קטריקס ודורון
קטריקס ודורון | צילום: יוטיוב

קטריקס ודורון ביטון, אחד הצמדים הפופולאריים בקרב בני הנוער כיום בפופ המקומי, הצליחו להפתיע אותי היום עם שירם החדש - "לרפרש", פרי שיתוף פעולה שלהם עם המפיק המוזיקלי גיא מר ("הדג נחש").

 

בדרך כלל, רוב שיריהם הולמים את קהל היעד שלהם: אהבות, גינונים של בני נוער בגיל הטיפש-עשרה (גיל שכולנו היינו בו) ובעיקר לספק להיטי רשת גדולים.

בשיר החדש נראה שהצמד החליט לקלוע גם לקהל יעד בוגר יותר, להיכנס לליגה של "הגדולים" ואפילו לא לחשוש ולהביע מעט מחאה על המצב הבוער בארץ.

 

כשהם שרים באחד הבתים: "לקרוא בפריז מה אומרים על שרה, להתעדכן בשירותים שהמצב ממש חרא, לגלות על כוכבת שעלה לה החום, לא להבין למי אכפת אבל לקלוט מכל מקום" למעשה מצייר את המציאות העכשווית בה אנחנו שרויים, אסירים של התכנים שמזינים אותנו, עוסקים בתפל ולא בעיקר והשניים מצליחים להמחיש זאת היטב.

 

 

 

עם הרמוניות נהדרות ונוטפות כריזמה, השניים מדברים על אורח החיים של כולנו: דור האינסטגרם, הפייסבוק, הסטורי ובעיקר נותנים לנו לראות את פנינו באספקלריה קליטה וקצבית למדי.

 

מבחינת לחן, לדעתי האישית לפחות, השניים כמדומני בחרו הפעם פחות לדגול בלהיט אינסטנט אלא התמקדו יותר בשיר עם אמירה חברתית שמעיד על איכות, בגרות כפי שציינתי לעיל ובעיקר כישרון. צריך לא מעט תעוזה לשנות מעט כיוון והשניים התמודדו עם זה היטב. שאפו!