אחרי הצלחת הסרט: בריאן מיי מ"קווין" במחווה מרגשת לנאס"א

ליל זאן פשוט ונוגע בשיר חדש, פול מקרטני מאכזב ומה עלה בגורלה של קלייר ריצ'ארדס מלהקת הפופ מהניינטיז -"סטפס"? • סיכום מוזיקה בינלאומית

בריאן מיי בטקס גלובוס הזהב לאחר הזכייה
בריאן מיי בטקס גלובוס הזהב לאחר הזכייה | צילום: getty iages

בעוד "רפסודה בוהמית" שובר קופות ברחבי העולם, בריאן מיי מ"קווין" משחרר בערב השנה החדשה את השיר New Horizons כמחווה לתכנית "אופקים חדשים" בת 12 השנים של נאס"א. השיר דבוק בדנ"א של מיי, כולל קטעי סולו גיטרה משכרי חושים ובעיקר מציג רוקנרול איכותי בסגנון הסבנטיז והאייטיז, שנותיו הפוריות ביותר של מיי.

 

 

אנחנו נשארים ברוק והפעם תורה של להקת הרוק הבריטית Bring Me The Horizon פותחת את שנתה עם רוק מלודי, קליל ונגוע בפופ קל בשיר Medicine, שיר פסיכולוגי למעשה המדבר אל השדים הפנימיים המתרוצצים בכל אחד מאיתנו והתלות שלנו בתרופות וכדורים שנועדים להפוך את העולם הפנימי שלנו לשקט יותר.

 

השיר זכה לקליפ אמנותי ומעניין במיוחד המציג שתי בובות שרות זו לזו, כשבכל אחת יש שד בפנים המנסה לצאת החוצה ותלוי בתרופת פלאים המרגיעה ומשאירה אותו בפנים. השיר הוא מתוך אלבומה החדש של הלהקה AMO העתיד לראות אור ב-25 בינואר 2019.

 

הראפר בן ה-22, ליל זאן, מציג בשירו החדש Watch Me Fall ליריקה די מינימליסטית ושטחית עם פזמון שחוזר על עצמו יותר מבתים - Don't Watch Me Fall Down אך משהו בכנות ובפשטות מצליח לעשות את העבודה ולתפוס את האוזן, אפילו "להדביק" אותי בפזמון ולגעת במקומות הנכונים. אולי גם הקליפ המיוסר ודל התקציב שצולם לו תרם לעניין.

 

לאחר אלבומו Egypt Station שיצא לפני מספר חודשים, פול מקרטני כבר שועט לכיוון אלבום חדש ומשחרר את Get Enough שנשמע כמו ניסיון פתטי לעשות פופ עכשווי, לא נשמע טבעי למקרטני ובייחוד ההתנסות הזו לא מסתדרת טוב באוזן, מאכזבת ומיותרת. עם כל הכבוד, כמובן, לסר מקרטני- נראה כי השיר שוחרר ללא מספיק מחשבה.

 

זוכרים את להקת הדאנס פופ "סטפס" מהניינטיז? אז אחת מכוכבותיה, קלייר ריצ'ארדס, שהספיקה במשך השנים גם להשתתף ב"אח הגדול" בריטניה, עתידה לשחרר בחודש הבא את אלבומה הראשון My Wildest Dreams מתוכו יצא השבוע קליפ לשיר הפופ דאנסי - Shame On You.