גלובוס הזהב: הלילה הגדול של רפסודיה בוהמית - וכל הזוכים

הסרט על להקת קווין הפתיע בגדול בטקס שנערך לפנות בוקר; גם "רומא", "ספיידרמן" ו"האמריקאים" היו בין הזוכים הגדולים של פרסי גלובוס הזהב

חיפושים אחר נעדר בנחל חילזון,
חיפושים אחר נעדר בנחל חילזון, | צילום: רויטרס

 

טקס גלובוס הזהב ה-76 נערך במהלך הלילה, בהנחייתם של סנדרה או (״האנטומיה של גריי״, ״להרוג את איב״) ואנדי סמברג (״סאטרדיי נייט לייב״), והביא איתו זכיות צפויות ומפתיעות כאחד.

 

בקולנוע

 

בין הזוכים הגדולים של הערב, וכנראה של השנה כולה, היה הסרט ״רפסודיה בוהמית״, הביוגרפיה המוסיקלית העוקבת אחר אגדת הרוק פרדי מרקורי ולהקתו קווין, שזכה בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר, וזיכה את כוכבו ראמי מאלק (״מר רובוט״) כשחקן הטוב ביותר בסרט דרמטי. הסרט הדהים בשנה שעברה בקופות עם הכנסות נדירות עבור הז׳אנר של 743 מיליון דולר - כאילו היה בלוקבאסטר מז׳אנר גיבורי-העל, וזה על תקציב של 52 מיליון בלבד.

 

 

כתבות קשורות

"רפסודיה בוהמית": שטחי, בעייתי אבל בעיקר מהנה |02.11.18

 

הסרט "רפסודיה בוהמית" סידר לקווין עוד הישג מדהים! |11.12.18

 

רומא, שלושה שלטים או הנוקמים: מהו הסרט שעשה לנו את 2018? |30.12.18

 

 

בין הזוכים הקולנועיים הגדולים הנוספים נמצא ״ספר ירוק״, שקיבל על-ידי העיתונאים הזרים בהוליווד את פרס הסרט הקומי הטוב ביותר, וזיכה את מהרשלה עלי (״מונלייט״), המגלם בו פסנתרן בעל שם עולמי וטעם יוקרתי, בפרס שחקן המשנה. הסרט, שיעלה בבתי הקולנוע בארץ ב-24.1, גם זכה בפרס התסריט הטוב ביותר, שניתן לכותביו ניק ווללונגה, בריאן הייז קארי ופיטר פארלי. ״רומא״ המדובר של אלפונסו קוארון ונטפליקס לקח את פרס הסרט הזר הטוב, וכצפוי זיכה את קוארון עצמו על יכולות הבימוי העוצמתיות שלו כבמאי הטוב ביותר.

 

 

 

עוד בשחקנים הזוכים: גלן קלוז לקחה את פרס השחקנית הטובה בסרט דרמטי על תפקידה המרשים ב״האישה״, אוליביה קולמן קיבלה את פרס השחקנית הטובה בסרט קומי על תפקידה המופרע ב״המועדפת״, שמגיע לארץ ב-31 לחודש, וכריסטיאן בייל זכה בפרס השחקן בסרט קומי על ״סגן הנשיא״ (במקור ״Vice״), שמגיע אלינו כבר בסופ״שׁ הקרוב, בו הוא מגלם את דיק צ׳ייני.

 

רג׳ינה קינג (״7 שניות״) ממשיכה את רצף הזכיות היציב שלה, כשקיבלה את פרס שחקנית המשנה הטובה על הדרמה הרומנטית ״If Beale Street Could Talk״ של בארי ג׳נקינס (תסריטאי ובמאי ״מונלייט״), שטרם פורסם אם יופץ בארץ.

 

״ספיידרמן: ממד העכביש״ האהוב של סוני ניצח את ״משפחת סופר-על 2״ של פיקסאר ו״ראלף שובר את האינטרנט״ של דיסני כסרט האנימציה הטוב ביותר. ״האדם הראשון״, הביוגרפיה של דמיאן שאזאל על ניל ארמסטרונג שאכזבה את הקהל, לקח רק את פרס הפסקול הטוב ביותר, ו-״Shallow״ הקליט והמרגש מ״כוכב נולד״ של בראדלי קופר זכה כשיר הטוב ביותר, כשגבר על ״All the Stars״ של ״הפנתר השחור״, שסיים בידיים ריקות. רבים העריכו כי ״כוכב נולד״ יזכה כסרט הדרמטי הטוב של השנה וייזכה את ליידי גאגא כשחקנית הטובה של השנה, אך לא היתה סיבה ממשית לתחזיות האלו.

 

״שחור על לבן״ של ספייק לי, ״מרי פופינס חוזרת״ ו״עשיר בהפתעה״ (במקור ״Crazy Rich Asians״) לא זכו בפרסים.

 

בטלוויזיה

 

דרמת הריגול ״האמריקאים״, שסיימה את ריצתה בעונתה השישית המבריקה, זכתה כמובן כסדרת הדרמה הטובה ביותר, אך לא זיכתה את צמד שחקני המופת שלה, קארי ראסל ומתיו ריס, בפרסים הראויים להם. מנחת הערב, סנדרה או, לקחה את פרס השחקנית הטובה בסדרת דרמה על תפקידה המצויין ב״להרוג את איב״, וריצ׳ארד מאדן (הידוע כרוב סטארק מ״משחקי הכס״), קיבל את פרס השחקן הטוב בסדרה דרמטית על ״שומר הראש״ של ה-BBC שמככבת בנטפליקס.

 

נטפליקס הובילו גם במסגרת הקומית, כשהסדרה המקורית שלהם ״שיטת קומינסקי״ זכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה וכוכבה מייקל דאגלאס הותיק זכה בפרס השחקן הטוב בסדרה קומית. גם אמאזון לא נשארו בידיים ריקות, כשרייצ׳ל ברוסנהאן המופלאה זכתה כשחקנית הטובה בסדרה קומית על ״גברת מייזל המופלאה״ בשנה השניה ברציפות.

 

 

 

״הרצח של ורסצ'ה: סיפור פשע אמריקאי״ המשיכה את רצף הזכיות מהאמי, כשזכתה בפרס המיני סדרה הטובה, בעוד כוכבה דארן קריס לקח את פרס השחקן הטוב במיני סדרה על תפקידו האכזרי. בן ווישו, שכיכב בשנה שעברה כקולו הענוג של פדינגטון ב״פדינגטון 2״ וכגרסא המבוגרת של מייקל בנקס האגדי ב״מרי פופינס חוזרת״, זכה כשחקן משנה על ״שערורייה אנגלית למדי״ המדוברת.

 

פטרישה ארקט זכתה כשחקנית הטובה במיני סדרה על ״Escape at Dannemora״, בעוד פטרישיה קלארקסון זכתה כשחקנית המשנה הטובה במיני סדרה על ״חפצים חדים״, המותחן הפסיכולוגי המבוסס על הספר מאותו השם בכיכובה של איימי אדאמס. אדאמס הגיעה לטקס עם מועמדות כפולה על ״חפצים חדים״ ותפקיד המשנה ב״סגן הנשיא״ ונותרה עם אפס זכיות.

 

״אטלנטה״ של דונאלד גלובר ו-FX, ״ווסטוורלד״ ו״בארי״ של HBO, ״סיפורה של שפחה״ של הולו, ו״המקום הטוב״ של NBC לא זכו בפרסים.

 

פרס מפעל החיים על שם ססיל בי. דה-מיל ניתן לג׳ף ברידג׳ס האהוד, על פועלו כשחקן למעלה מ-60 שנה.